Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webbaseret POS / kassesystem. Holder det?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 7. Jun 06
Indlæg ialt: 182
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg går og pusler med en idé til et projekt som bl.a. vil indebære et 100% webbaseret kassesystem, men jeg er i tvivl om det "holder". Det er målrettet små virksomheder som ikke har mange salg pr. dag som f.eks. en frisør.

Er der nogen der har erfaring med denne type programmer? Skal det være en "alm." applikation til den slags?

Jeg er bl.a. lidt i tvivl om muligheden for:

• Integration med pengeskuffe
  • Integration med stregkodescanner (Er måske slet ikke nødvendigt i denne type forretninger?)
  • Integration med bonprinter. 
  • Integration med dankortautomat. (Man kan selvfølgelig bare bruge en håndholdt)
 Vil gerne høre en masse om folks erfaringer indenfor dette.

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 21:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det vil nok kunne lade sig gøre  - men hvad så når der ikke er forbindelse til nettet og som du selv er inde på, så er der en del hardware der skal integreres til så du kommer nok ikke uden om noget software der har adgang til hardwaren.

De bedste kaffe hilsner
Søren

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 21:39

Hej Ib

Web baserede applikationer kan fungerer til denne type forretning da en af de største systemer til Frisøre er online baseret(www.hairtools.dk)

Integrationen er ikke det store problem, jeg ville nok heller kigge på udfordringen med hvordan man holder det kørende hvis der ikke er net adgang.(der er mange måder at løse den slags på)

vi valgte da vi startede at prøve at lave en hybrid ud fra tanken man må kunne lave noget der tager fordelene fra web baserede løsninger og fordelene ved Applikationer.
og lavede en SaaS løsning der bliver vedligeholdt og administreret online men kører lokalt, på den måde kom vi uden om problemet :)

Lige frisør faget kan være lidt trigge har tidligerer arbejdet med kasseløsning til frisører da jeg arbejde hos erhvervs-gruppen som på det tidspunkt havde et system der hed eg-frisør

der er mange ting som du vil komme ud for at de vil spørge til om du kan eller ej. bare for at komme med en lille liste
- Provision til dem der udfører arbejdet(eks. en dame bliver Vasket og klippen, men da det er eleven der vasker skal hun ha privision af den del men ikke af resten osv.)
- Kunde kort , da frisør faget er et service fag går det meget op i at kunne notere kundens info, samt evt kunne se tidligere behandlinger/køb
- Booking
jeg kunne blive ved lidt enu. men lad mig sige at der var så mange ting i det marked at vi valgte at lade dem der er gode til frisør tage det marked :) og ikke selv lave moduler til frisøre :)

lidt indput, håber det er noget du kan bruge. og husk barefordi der er andre der gør det betyder det ikke at man ikke kan gøre det samme man skal bare finde sin kant og yde den service de andre ikke gør :)

/Jip

Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 21:43

Jeg faldt lige over et gratis kasseapparat, som du måske kan få nogle ideer fra.
www.qash.dk

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 21:44

Det er en super god ide. Du kan købe alt hardware i Kina har købt flere sæt da vi lavede et system.

Du kan altid lave et system der kan arbejde offline og opdatere når der er forbindelse igen. Men dette kræver bare at det bliver en lokal application og ikke en web basseret. Det findes dog allerede idag.

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Fra  Kaffes Skrevet kl. 21:45

Jacob Ipsen:
Lige frisør faget kan være lidt trigge har tidligerer arbejdet med kasseløsning til frisører da jeg arbejde hos erhvervs-gruppen som på det tidspunkt havde et system der hed eg-frisør

Ohhh det gamle dos fætter program der sammen med Frista-Front havde frisørbranchen i sin hule hånd - ja altså lige til windows og internettet overhalede dem ;-)

Jeg vil nu nok mene der er basis for et online kassesystem eller som Jacob skriver en hybrid speciel når man har flere forretninger er det en fordel at kunne dele kunde- lager- og medarbejderdata osv.

Klem på - find en branche som vil være med på vognen.

De bedste kaffe hilsner
Søren

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 21:49

Kaffe & Co:
Ohhh det gamle dos fætter program der sammen med Frista-Front havde frisørbranchen i sin hule hånd - ja altså lige til windows og internettet overhalede dem ;-)

Ha Ha lige precis !! vi købte frista tront mens jeg var der og udviklede deres nye windows version EG-front
som desværer var baseret på Visma og derfor blev urimelig dyrt !
og så kom hairtools indenom og overtog markede ! :)

Der er masser af brancher der stadig mangler ordenlige systemer.
en lille ide som vi selv overvejede en gang for rigtig lang tid siden, lave en lille kasse app der kan købes online
og lad folk der selv vil rode med det købe dem. vi får en masse hendvendelse på den slags, men vi sælger ikke på den måde :)

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Fra  Kaffes Skrevet kl. 21:54

Jacob Ipsen:

Kaffe & Co:

Ha Ha lige precis !! vi købte frista tront mens jeg var der og udviklede deres nye windows version EG-front
som desværer var baseret på Visma og derfor blev urimelig dyrt !
og så kom hairtools indenom og overtog markede ! :)

Der er masser af brancher der stadig mangler ordenlige systemer.
en lille ide som vi selv overvejede en gang for rigtig lang tid siden, lave en lille kasse app der kan købes online
og lad solk der selv vil rode med det jøbe dem. vi fåe en masse hendvendelse på den slags, men vi sælger ikke på den måde :)

Ja Hairtool fik fat i den lange ende... men det kan sagtens gøres bedre.

Jeg er meget enig i dine betragtninger.

De bedste kaffe hilsner
Søren

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 22:00

Kaffe & Co:
Ja Hairtool fik fat i den lange ende... men det kan sagtens gøres bedre.

sikkert men er det ikke altid sådan :)

men det med at finde en branche er absolut den "letteste" måde at komme ind på det marked.
vi startede ud helt bredt, og var så heldig at få en stører kunde med fra starten med 5 kasser, og orden lig tryk på. så vi fik lov at teste load og sammenkøring fra starten.

Tilmeldt 7. Jun 06
Indlæg ialt: 182
Skrevet kl. 22:32

Mange tak for jeres svar alle sammen.

I virker som en flok med forstand og erfaring indenfor kasse-systemer, og det er godt at høre, at I ikke skyder ideen helt ned. Min tanke var at et kassesystem uden internet alligevel var i store problemer, da man vel ikke kan betale med dankort uden internet.

Det med frisør-branchen var bare et eksempel - det er ikke lige den branche jeg satser specielt på. 

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)