De fleste der opretter et ApS via et engelsk firma gør det for at spare skat og man slipper for at lægge 125.000 i anpartskapital. Men er det ikke en mulighed at gøre det blot for ikke at skulle lægge 125.000 ? Er der nogen der kan se minusser i denne metode? Jeg er på ingen måde ude på at slippe for at betale skat, men kun at jeg ikke vil lægge 125.000 privat. |
ApS billigere via UK
- 1
Og du kommer osse til at betale dansk skat... |
Det er rigtigt at flere laver et A/S eller et ApS i England, og der findes såment også firmaer der vil hjælpe dig i gang med det. Dog er der flere ulemper end fordele ved det. Bl.a. skal du lave selvangivelse i begge lande, og du slipper ikke for skatte far i Danmark, selvom du har dit ”rigtige” firma i England. Jeg overvejet det også selv, og fandt ud af, at det ikke kunne betale sig, bl.a. fordi du ikke må bruge A/S eller ApS i din firma forkortelse med du skal bruge den Engelske forkortelse, hvilket kan give problemer men forskellige leverandører og offentlige virksomheder. Desuden skal du jo også have en adresse og bank i England, hvilket også kan give sine problemer. Jeg ligger lige linket på firma’et som jeg fandt, godt nok er det et svensk, men de beskriver det helt ok. http://www.bolagsregistrering.se/ Med venlig hilsen Jens Christian Pedersen |
Jeg har oplevet mange som så ned på den selskabsmodel, bl.a. fordi den ofte benyttes til skattefusk og generelt er en omgåelse af egenkapitalen i et selskab med begrænset hæftelse. Den første del er ulovlig, den anden del er lovlig! Jeg føler at det har kostet mig mere i oprettelse og efterfølgende i nedlukning at prøve den model, end fordelene var værd. I tilgift fik jeg lige en email her forleden. Firmaet (mit gamle) havde en bankkonto i en canadisk bank gennem et eller andet hævekort. Emailen jeg fik sagde kort og godt at ny lovgivning i Canada gjorde at de konti der knyttede sig til min slags kort skulle gennemgås i dybden. Derfor var de nu blevet spærret og evt penge derpå var nok gået tabt. Glad for jeg aldrig har sendt kort ud af lavet, endsige aldrig har brug den konto... |
Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline
Herligt for en gangs skyld ikke at se de mange indlæg hvor naive folk tror at de kan opnå store fordele ved at anvende udenlandske selskaber. Har man virksomhed i DK så vil de fleste kunder se mistroisk på virksomheder som er registreret i udenlandske selskabskonstellationer. Herudover bør man overveje om man/virksomheden overhovedet er "moden" til at køre i selskabsform hvis man ikke kan skrabe kapitalen på 125.000 sammen i form af likvider eller driftsaktiver. Så er det måske smartere at vente. Skrabe pengene sammen via indtjening og derefter omdanne. Evt. ved en skattefri omdannelse. |
Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater Bent Zimmermann
|