|
De fleste der opretter et ApS via et engelsk firma gør det for at spare skat og man slipper for at lægge 125.000 i anpartskapital. Men er det ikke en mulighed at gøre det blot for ikke at skulle lægge 125.000 ? Er der nogen der kan se minusser i denne metode? Jeg er på ingen måde ude på at slippe for at betale skat, men kun at jeg ikke vil lægge 125.000 privat. |
ApS billigere via UK
- 1
|
Og du kommer osse til at betale dansk skat... |
|
Det er rigtigt at flere laver et A/S eller et ApS i England, og der findes såment også firmaer der vil hjælpe dig i gang med det. Dog er der flere ulemper end fordele ved det. Bl.a. skal du lave selvangivelse i begge lande, og du slipper ikke for skatte far i Danmark, selvom du har dit ”rigtige” firma i England. Jeg overvejet det også selv, og fandt ud af, at det ikke kunne betale sig, bl.a. fordi du ikke må bruge A/S eller ApS i din firma forkortelse med du skal bruge den Engelske forkortelse, hvilket kan give problemer men forskellige leverandører og offentlige virksomheder. Desuden skal du jo også have en adresse og bank i England, hvilket også kan give sine problemer. Jeg ligger lige linket på firma’et som jeg fandt, godt nok er det et svensk, men de beskriver det helt ok. http://www.bolagsregistrering.se/ Med venlig hilsen Jens Christian Pedersen |
|
Jeg har oplevet mange som så ned på den selskabsmodel, bl.a. fordi den ofte benyttes til skattefusk og generelt er en omgåelse af egenkapitalen i et selskab med begrænset hæftelse. Den første del er ulovlig, den anden del er lovlig! Jeg føler at det har kostet mig mere i oprettelse og efterfølgende i nedlukning at prøve den model, end fordelene var værd. I tilgift fik jeg lige en email her forleden. Firmaet (mit gamle) havde en bankkonto i en canadisk bank gennem et eller andet hævekort. Emailen jeg fik sagde kort og godt at ny lovgivning i Canada gjorde at de konti der knyttede sig til min slags kort skulle gennemgås i dybden. Derfor var de nu blevet spærret og evt penge derpå var nok gået tabt. Glad for jeg aldrig har sendt kort ud af lavet, endsige aldrig har brug den konto... |
Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline
|
Herligt for en gangs skyld ikke at se de mange indlæg hvor naive folk tror at de kan opnå store fordele ved at anvende udenlandske selskaber. Har man virksomhed i DK så vil de fleste kunder se mistroisk på virksomheder som er registreret i udenlandske selskabskonstellationer. Herudover bør man overveje om man/virksomheden overhovedet er "moden" til at køre i selskabsform hvis man ikke kan skrabe kapitalen på 125.000 sammen i form af likvider eller driftsaktiver. Så er det måske smartere at vente. Skrabe pengene sammen via indtjening og derefter omdanne. Evt. ved en skattefri omdannelse. |
Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater Bent Zimmermann
|
|
Bliv gratis medlem