Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

fra A/S til ApS

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Viborg
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 279
Fra  Kidzshop.dk (MyAgenzy A/S) Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan der være en besparelse i at ændre et firma fra A/S ned til et ApS i forhold til revision?

Kan der være faldgrupper?

Tak for hjælpen.

God dag herfra :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:28

Hej!

Ja...det vil jeg mene....idet et A/S skal have en bestyrelse.

Spørgsmålet er så, hvordan omverdenen vil se på sådan en ændring.

MvH

Peter

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 11:37

AnnetteD:

Kan der være en besparelse i at ændre et firma fra A/S ned til et ApS i forhold til revision?

Kan der være faldgrupper?

Tak for hjælpen.

God dag herfra :)

Det tror jeg ikke umiddelbart, idet selskabets aktivitet og omfang må formodes at være det samme.

A/S er pligtig til at have en bestyrelse, som igen har en pligt til regelmæssigt at afholde bestyrelsesmøder med referater o.s.v.

Dette bevirker ofte, at dokumentationen som fremkommer fra bestyrelsen kan medføre en be-/afkræftelse af særlige forhold i selskabet. Derimod vil  det ofte være i APS, at der ikke er en bestyrelse, hvorfor revisionen skal udføre særlige revisionshandlinger til føromtalte be-/afkræftelse af et forhold.

Der kan ikke gives et entydigt svar på spørgsmålet.

Faldgruber? Både ja og nej, men alene ændringen fra A/S til APS kan hurtigt give et forkert signal til omverdenen. Derudover ikke de store forskelle.

Tonny

Fra Viborg
Tilmeldt 28. Nov 08
Fra  Kidzshop.dk (MyAgenzy A/S) Skrevet kl. 11:53

Hej Tonny og Peter; mange tak for jeres gode svar. men er der ikke forskel på hvilken type revisior der må revidere et A/S og et ApS, at der derved kan være en besparelse fordi salær ikke er samme størrelse (udd. grad) mv.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 12:02

AnnetteD:

Hej Tonny og Peter; mange tak for jeres gode svar. men er der ikke forskel på hvilken type revisior der må revidere et A/S og et ApS, at der derved kan være en besparelse fordi salær ikke er samme størrelse (udd. grad) mv.

Hej igen

Der er i dag ikke den store forskel, hvilket også fremgår af lovgivningen "Lov om offentlig godkendte revisorer".

En af forskellene er, at statsautoriserede revisorer må revidere børsnoterede selskaber og det må registrerede revisorer ikke.

Tonny

Fra Næstved
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 12:05
Hej Anette Nej det er det ikke blot fordi det er et A/S. Der skal først være statautoriseret revisor på selskaber når disse børsnoteres.

Dahl Regnskab & Rådgivning, assistance til regnskab, selvangivelse og skattemæssige problemstillinger

Fra Viborg
Tilmeldt 28. Nov 08
Fra  Kidzshop.dk (MyAgenzy A/S) Skrevet kl. 12:23

okay, tak for svarene... så må jeg bare på jagt efter en billigere....

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 15:29

AnnetteD:

okay, tak for svarene... så må jeg bare på jagt efter en billigere....

Du kunne jo prøve Freelancer her på Amino, så får du om ikke andet en indikation af niveauet.

Du er også velkommen til at kontakte mig.

Hilsen

Tonny

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)