Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bruger du SEO Kravspecifikation?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skrev i går et indlæg på min blog om det at lave en SEO Kravspecifikation. I forlængelse af dette kunne jeg tænke mig at høre, hvor mange her, der plejer at få lavet en SEO Kravspecifikation forud for at en nyt website skal udvikles, nogle gange gør det, eller aldrig har gjort det.

Jeg vil naturligvis også meget gerne høre hvorfor du gør som du gør - tilfældigheder eller bevidste valg?

Får du lavet en skriftlig SEO Kravspecifikation, før du skal lave et nyt website?

• Ja, altid (28%)
  • Ja, men kun nogle gange (16%)
  • Nej, det har jeg aldrig gjort (56%)
  • Totalt antal stemmer: 25

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:07

Jeg har tilladt mig selv at smide den første stemme - og den er landet på "Ja, altid" - for det gør jeg. Men jeg kan jo også selv lave den :)

Fra København
Tilmeldt 23. Jun 08
Indlæg ialt: 265
Fra  CoolStuff SPAMfighter ApS Skrevet kl. 20:14

Er det denne kravspecifikation du snakker om: http://www.seo.dk/seo-kravspecifikation

Jeg er også på "Ja altid"... Ikke fordi jeg lever af at udvikle websites men fordi der er mange der kontakter mig efterfølgende og fortæller at de har fået et site udviklet af en der ikke havde fokus på SEO delen og derefter gerne vil have hjælp til hvor og hvordan de kan gøre det bedre....

Patrick T. Rasmussen

Ekstern Marketingchef

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:24

Patrick T. Rasmussen:
Er det denne kravspecifikation du snakker om

Jeg kender ikke deres produkt, så det kan jeg ikke udtale mig om.

En SEO Kravspecifikation kan I princippet laves på mange måder, og være eller mindre standardiseret. Jeg bygger naturligvis de SEO Kravspecifikationer mit team og jeg laver på den mangeårrige erfaring vi har fra alverdens sites. Jeg har set andre, der ikke havde det med som jeg synes er vigtigt - ting som de så senere kommer til at skulle rette.

En SEO Kravspecifikation er sådan set ikke så meget anderledes end en teknisk kravspecifikation på et website eller en applikation. Jo mere præcist og entydigt tingene er beskrevet, og jo mere klart kravene står, jo færre problemer opstår der som regel bagefter.

Men til forskel fra den tekniske kravspecifikation til et nyt website - som de fleste får lavet, så er det min oplevelse, at der stadig er alt for mange der ikke får en SEO Kravspecifikation lavet forud for at de får udviklet et nyt website.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 21:11

Viden er magt til at vælge den rette til sin side og valgte forkert i starten med hjemmesiden , med lærte om SEO stille og roligt , derved har jeg krydset aldrig valgt at lave Kravspecifikation , da jeg ikke havde viden nok i starten til svare på den

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 21:19

Må indrømme, at selvom jeg har launchet en del 'websites', så var jeg blevet en del forvant til Wordpress. Her installerer du et par plugins, roder med et par titler og vupti du har et SEO-venligt website. 

Da jeg skulle launche den første store side i længere tid i et nyt CMS gik det helt galt. 302 redirects, massevis af DC, ingen unikke sidetitler eller beskrivelser osv. 

Listen var lang. 

Så jeg har svaret nogle gange, men fra nu af hedder det 'Ja, altid!'. Jeg troede simpelthen, at man CMS udbydere var længere henne på de basale ting end de faktisk er. 

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 21:27

Andreas Lolk:

Så jeg har svaret nogle gange, men fra nu af hedder det 'Ja, altid!'. Jeg troede simpelthen, at man CMS udbydere var længere henne på de basale ting end de faktisk er. 

Hæ, ja det undre egentlig også mig en del at så mange CMS udbydere og i det hele taget så mange webdesignere og programmører ikke har SEO med i deres overvejelser når der skal udvikles en hjemmeside.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:28

Andreas Lolk:
Jeg troede simpelthen, at man CMS udbydere var længere henne på de basale ting end de faktisk er. 

I 1999 skrev jeg min første store opsang til webbureauerne i Danmark - på ComOn. Det stod slemt til! 10 år efter genskrev jeg artiklen, men måtte konstatere, at det stadigvæk var alt for dårligt. Trist.

Min oplevelse er, at langt de fleste webbureauer i dag godt forstår vigtigheden af SEO. Men det er desværre også min erfaring, at langt de fleste alvorligt overvurderer deres egne evner og slet ikke har forståelse nok, for de problemer der kan opstå i søgemaskinerne - og hvilke options der kan udnyttes. Så de ender alt for ofte med noget der er meget ringere i forhold til SEO, i forhold til det som de lovede kunden.

Det er derfor det er godt at få en SEO Kravspecifikation ned på skrift, så det på linie med andre krav til løsningen ligger som et solidt grundlag for aftalen med bureauet. Skulle det så alligevel gå galt, så har man som kunde trods alt noget itvetydigt at holde leverandøren op på.  Og den anden vej bliver det lettere for leverandøren, at dokumentere at de har levere det aftalte, hvis de har det.

Så alt i alt er det min oplevelse, at folk får bedre resultater og begge parter oplever udviklingsforløbet bedre når der ligger en solid SEO Kravspecifikation til grund. Og når alle er glade er det jo perfekt :)

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 21:40

Mikkel deMib Svendsen:
Så alt i alt er det min oplevelse, at folk får bedre resultater og begge parter oplever udviklingsforløbet bedre når der ligger en solid SEO Kravspecifikation til grund. Og når alle er glade er det jo perfekt :)
Ja det lyder nu også som en god ide at lave sådan en. Dog ser jeg ikke nogen mening med at fx jeg skulle lave sådan en til mine kunder, da jeg jo selv udvikler et Søgemaskinevenligt CMS. Men det skulle i stedet være en ekstern kilde som lavede denne specifikation. SElvfølgelig kunne jeg jo godt rådgive mine kunder hvis de fx ikke ville have min løsning men kun bruge min SEO viden.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 21:45

Andreas Lolk:

I det hele taget er der alt for lidt fokus på SEO i forbindelse med valg af CMS. Jeg tror grunden til at de fleste udbydere ikke har produktet, er så ganske simpelt som at efterspørgslen ikke er der.

Behovet er der måske, men hvis ikke det er noget kunderne går op i eller stiller krav til, så er det næppe funktioner som CMS leverandører vil vælge at bruge deres tid på at udvikle. Cost/Benefit.

Og vedr. Wordpress så er det jo faktisk også sådan at medmindre du selv sørger for at installere plugins og have styr på dine ting, så er det da absolut også et rent kaos i forhold til selv de mest basale seo-krav. (som jeg kunne forestille mig ville være på Mikkel's liste). 

Så vi skal have kunderne til at stillet kravet til branchen og leverandørerne, og et godt sted at starte er jo at Mikkel skriver en standard kravspecifikation som kan følges rent teknisk. Så kan øvrige mere avancerede seo-hensyn så komme som en konsulentydelse fra diverse eksperter, deriblandt Mikkel selv.

Mikkel > måske kunne du få dig nogen gode kunder ind den vej, ved at udgive en kravspec til frit og gratis brug, men med henvisning til dig selv ved mere avancerede behov eller brug for seo-check eller hvad du nu leverer :)

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)