Så længe man betaler i forskellige butikker kan det åbenbart godt lade sig gøre..
Jeg har blandt andet købt min bil på dankortet, det gav heller ikke anledning til at mit kort blev spærret eller noget.
Lige præcis, Anders. I butikker kan det relativt let lade sig gøre at hæve endda meget store beløb, inden kortet bliver spærret. Dette fordi betalingen først meget senere bliver trukket på den tilhørende konto.
Jeg købte også bil og betalte med dankort for et par måneder siden. Det foregik uden nogen som helst tjek af nogen art.
OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management. Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23 Find mig på LinkedIn
I butikker kan det relativt let lade sig gøre at hæve endda meget store beløb, inden kortet bliver spærret. Dette fordi betalingen først meget senere bliver trukket på den tilhørende konto.
Nu om dage optræder en dankorttransaktion på din netbank indenfor ganske kort tid, ofte indenfor en time!
Nu om dage optræder en dankorttransaktion på din netbank indenfor ganske kort tid, ofte indenfor en time!
Så det tror jeg ikke er gældende længere.
Hvis man benytter dankortet fredag efter kl. 16, er der ingen til at reagere på transaktionerne, før mandag formiddag kl. 09:00. Med mindre kortet bliver meldt stjålet og dermed spærret. Hastigheden hvormed dankortet bliver spærret, kan også afhænge af, hvor hurtigt der opstår overtræk på kontoen, er jeg sikker på.
OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management. Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23 Find mig på LinkedIn