Hej Alle, Normal 0 21 false false false DA X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4 Nogle som har erfaring med spil opbygning og programmering af dette? Sidder og fifler med nogle ideer til et spil, men har lidt problemer med opbygningen (skitserne) inden det bliver givet til en programmør. Hvilke krav skal være opfyldt før en programmør vil tage imod projektet. Alle svar / spørgsmål er velkomne J |
Nu ved jeg ikke hvor omfattende et spil projekt det er du taler om, men som programmør så kommer det meget an på hvilken udviklingsmetode du ønsker at udviklingen skal gå efter såvel som hvilken grad af kontakt du vil have med udvikleren.
F. eks. hvis du forestiller dig, at det skal udvikles som et klassisk "her er kravene, vi ses om 4 måneder når det er færdigt"-projekt. Så skal du jo have alle tingene klar up front, og gud nåde trøste dig hvis du har lavet fejl eller har ombestemt dig på nogle punkter undervejs.
Ift. mere moderne agile metoderne, så planlæg i features (eller i user stories), mere generelt, og i cyklusser/sprints. Hvor du først fokuserer på, sammen med udvikleren, de vigtigste centrale funktioner og/eller mest teknisk udfordrende og planlæg en færdiggørelse i forhold til dem over en eller cyklusser. Så tag i efterfølgende cyklusser mindre og mindre vigtige detaljer - og ændringer i forhold til tidligere ting. På denne måde så har du sandsynligvist et færdigt og funktionelt produkt - i et vist omfang - også selvom du løber tør for penge midtvejs, og det er lettere og billigere at ombestemme sig undervejs.
Læs evt. her :-)
http://en.wikipedia.org/wiki/Scrum_(development)