Hej Jeg vil gerne lige høre jeres holdning til denne. Kunden har købt en hjemmeside hos et kendt skandinavisk hosting/webdesign firma. Firmaet har en aftale med nogle folk der leverer Google Aps. Google Apps-folkene laver så en apps-konto på kundens domæne, selvom inden applikationer skal bruges eller er bestilt. Kunden kan nu ikke oprette sit eget Google Apps, da kundens domæne jo er taget af en Google Aps-reseller. For at få nedlagt/slettet ønsker hosting/webdesignfirmaet en skriftlig aftale og skriver til hvor de oplyser at der ved sletning 'også slettes alle de databaser der måtte eksistere i forbindelse med vores mailadministration'. FUD!. Arbejdstiden er 5 dage. Er dette regulært pirateri eller tager jeg fejl? Hvad synes andre?
|
Det ved jeg ikke, det er svært at sige uden at kende til hele sammenhængen.
Der er i stigende grad flere og flere hosting-udbydere, som benytter Google Apps til at levere mails til sine kunder, og det er da muligt (fordi jeg ikke ved hvem du taler om), at det er sådan et firma, og at de som standard altid opretter en Apps konto til de domæner/webhoteller der bestilles.
De 5 dage skyldes formentligt også bare det faktum, at fra du sletter et domæne hos Google Apps til du igen kan oprette det eller bruge på anden vis i Apps, går der 5 dage hos Google.
At de vil slette 'databaser i forbindelse med deres mailadministration' forstår jeg ikke betydningen af. Hvad er det for en database, og hvad er det for noget mailadministration? Det må være til at få at vide af leverandøren...
Udover det synes jeg ikke, sådan som det er fremstillet her, at det lugter af ugler i mosen.