Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

På vej til succes. Opdatering af firma opstart!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Nyborg
Tilmeldt 11. Jan 10
Indlæg ialt: 344
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen for at fortælle lidt mere om min virksomhed:

Jeg har netop søgt om momsregistrering samt import / Eksport godkendelse, for at kunne bruge dette på et senere tidspunkt, når jeg er kommet lidt længere ind i forløbet. Grunden til at jeg er startet op som en enkeltmands virksomhed, er grundet min allerede ret udbredte kundekontakt, vil give mig en "for stor" indtjening i løbet af de første 2-3 måneder.
Min primære kunde (lige nu) er en mand, som skal købe 500.000 par 3d briller hjem fra Kina. Denne ordre har en pris på rundt regnet en million. For den ydelse vi tilbyder ham, tager vi 100.000 kr. Jeg har en Dansker som er bosat i Kina, som jeg samarbejder med, og deler indtægterne 50/50% med. Han laver alt det opsøgende arbejde i Kina, forhandler prisen, samt tjekker op på folks bestillinger inden afskibning til Danmark. Så allerede ved 1. kunde, tjener jeg over de 50.000 kr, man må tjene, før at man skal momsregistreres.

Ud over denne kunde, har jeg 2-4 andre Danske kunder, som netop har kontakten mig omkring mere information. Jeg er en stærk sælger af de ydelser/produkter jeg beskæftiger mig med og har derfor fået rigeligt med feedback, på min kundeefterspørgsel, på den lille månedstid jeg har haft tankerne om firmaet. Desuden har jeg i weekenden modtaget 2 forespørgler mere på mine ydelse med afgrening i Kina.

Tankerne bag firmaet YBP - "Your Business Partner", er at kunne levere alt det opsøgende og kontrollerende arbejde i Kina, ved at have en Indfødt Kineser (Min samarbejdspartners kone) til at forhandle priserne ned, med fabrikkerne i Kina. Der ud over, laver han stikprøver af de varer som vores kunder bestiller, inden at varerne bliver færdig produceret og inden de bliver afskibet. Mit arbejde er at skaffe de rigtige kontakter, via mit udbredte "Network" og min flair for at ture stile højt ved at vende henvendelse til de rigtige folk. Derudover laver jeg en masse kedeligt papir arbejde, samt sørger for at alt kører som det skal, uden nogle af partnerne bliver snydt!

Ud over de danske kunder, har min kontakt i Kina, 3 kunder, som alle er "Store". Altså kunder der vil købe oppe i million klassen:

Den ene kunde omfatter import (I Kina) af franske, portugisiske vine. Da importerede vine er en mangel vare i Kina, og er meget efterspurgt.Vine man kan købe her i Danmark, til en 70-100kr koster i Kina op mod de 4-600kr. Så min klient vil importere vine og sælge engross til Vinhandlere i Kina.

En anden aktuel kunde, er en Kinesisk banan plantage som skal købe en stor borerig, til dybdeboring efter vand. De skal også bruge en måleenhed, som kan lokaliserer vandbeholdning i jorden, for derefter at bore hul til vandingsanlæg. Prisen har dog en begrænsning på 2 millioner kr. Men alligevel en god slat.

Den 3. kunde er en kinesisk Honda fabriksejer. Han skal bruge stylings dele til Honda til påmontering på bilerne som kunderne efterspørger. Denne kunde er der dog ikke gået meget i dybden med, så ved ikke så meget endnu.

Jeg er igang med at få et samarbejde på plads, med Link Logistic, som er et dansk speditør firma, som kan se muligheder i at få eneret på transporteringen af mine kunders gods, ved at tilbyde billige stabile f´ragtruter.

Men ja, alt i alt, en god dansk nystartet virksomhed. Derfor vil jeg sikre mig at alt er ordnet med hensyn til bogfæring, regnskab samt en konsulent til når selvangivelsen skal udfyldes.

Mit etableringsbudget ligger tæt på de 0 kr, da det er en ydelse jeg sælger, som kun kræver kundekontakt via mail, skype eller telefon. Alle oplysninger som er relevante, kan jeg oftest finde på internettet, eller via mit networking, som jeg har flair for og meget ofte benytter. De eneste "rigtige" udgifter jeg har, er penge til hjemmesiden. (Jeg har dog en nær ven, som behersker hjemmeside programmering og alt det andet på det punkt. Han kan give mig en god pris, med vennerabat.) Revisor ydelser koster jo også nogle penge. Desuden skal jeg på et tidspunkt bruge noget advokat consulting, til når jeg skal skrive kontrakt med min kinesiske samarbejdspartner. Han kommer ikke til at eje noget af min virksomhed YBP, men en kontrakt på at vi deler de kunder vi får 50/50.

Men ja blot en lille opdatering på hvordan det er gået mig indtil videre. Mange folk her inde har tvivlet på min forretning latterlig gjort den og sagt den ikke mange muligheder har. Dette er en lang næse til netop disse folk, en lærestreg i stil med, da George Lucas, uden problemer kunne få merchandise rettighederne uden de store problemer. Ja man skal jo stile efter stjernene. Men det går godt, er og glad for de gode svar og råd jeg har fået af jer amino folk.

Nu skal jeg til at fortsætte det gode arbejde og holde hovedet koldt når jeg rammer modgangen, som helt sikkert vil komme på et tidspunkt. Men jeg er sikker på at klare det.

Mvh
Steffen Petersen

Fra Lyngby
Tilmeldt 8. Sep 07
Indlæg ialt: 708
Fra  Tæpperens med fordele der forbedrer indeklimaet! TRY.dk Skrevet kl. 10:32

Hmm...det lyder da spændende.  Kender ikke til forhistorien, men fornemmer at du nu har håneretten.  Jeg synes bare du skal nyde din "succes" og så glemme hvis nogle har villet pille dig ned.  Lad de negative være og omgås dem der er energi-givende... sådan kommer vi alle længst.

Karma er alt;)

Bedste hilsner

Lars Jensen

www.TRY.dk

Fra Nyborg
Tilmeldt 11. Jan 10
Skrevet kl. 10:55

Tak for det gode svar Lars.

Jeg er selv meget bevidst om karma og tror fulgt ud på at der er en højere sammenhæng med enhver handling har en konsekvens. Man vælger selv sin vej til succes eller fald.

Mvh
Steffen

Fra Nyborg
Tilmeldt 11. Jan 10
Skrevet kl. 12:18

Ved godt det er en lang smørre.
Men kæmp jer endelig igennem den og giv evt. noget feed back. Cool

Tilmeldt 28. Sep 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:57

Jeg synes du er rigtig godt på vej til en succes. Jeg skal selv snart opstarte min egen enkeltmandsvirksomhed som også er Kinarelateret, og idet jeg har boet i Kina i længere tid samt kan sproget føler jeg ikke det vil være et stort problem for mig at kommunikere med dem derude. dog planlægger jeg at starte med en lidt anderledes strategi. 

Jeg vil også starte småt men satse stort hvis det kan siges på den måde.

jeg ønsker dig held og lykke med det, og du er velkommen til at spørge løs hvis der er noget du føler er relevant og vigtigt at vide om. mere viden skader nemlig aldrig.

mvh

sppassage

Fra Nyborg
Tilmeldt 11. Jan 10
Skrevet kl. 19:53

Tak for det gode svar sppassage.

Jeg vil tilføje dit til mit Amino netværk. Selvfølgelig kan du ligeledes spørge mig. JEg har en masse gode sparrings partnere i forløbet, samt en Kineser i Danmark, som skal til at arbejde for mig, plus en Dansker i Kina (Med kinesisk kone) som også arbejder for mig. De kan begge kinesis, selvom Konen er væsentlig bedre til etik, kultur som også er meget vigtig når man kommunikerer i Kina. Men det ved du selvfølgelig alt om, nu du bor der. hehe

Mvh
Steffen 

Fra Nyborg
Tilmeldt 11. Jan 10
Skrevet kl. 20:00

Samarbejde er oprettet med Link Logistic (Varme anbefalinger herfra)

Fundet en ansat, som skal åbne en YBP afdeling i Kbh. Forventes at åbne november-december månede. Senest Januar.

Mange kundehenvendelser er modtaget og er igang med at blive bearbejdet.

Så jaa. Det er dejligt at se, at det man har skabt, vokser sig stort og profitiabelt. Lidt ligesom et barn. hehe

Tilmeldt 28. Sep 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 01:02

Tak skal du have Steffen. Og endnu engang tak og i lige måde. Jeg er lige pt. tilbage i min dejlige Danmark (København), masser af dansk mad endelig :P Mit primære businessområde (hvis det kan siges sårn') bliver en by i den nordØstlige Kina, en by som jeg har boet en længere periode i, og igen pga. bedre muligheder hvad det angår fortjeneste som er en af hovedingredienserne til succes:) men disse detaljer vil jeg ikke komme nærmere ind på herinde da det  vil fylde meget. Endnu engang held og lykke med det. Kina er et kæmpemarked som vokser med lynets hastighed

mvh

Erkan

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)