Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kender i det? (til designerne)

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 514
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Dorthe Kornerup:

Jeg tror mange af os gør det forkert fra helt starten af, nemlig at starte ved computeren med 7000 idéer man gerne vil have ind på samme sted. Og når man så ser at tingene ikke fungere, så prøver man at arbejde sig videre. Nogle gange ender det super godt, andre går det bare mere i hårknude.

Jeg gør det - hvis det ikke er noget, der er lige til - at sætte mig ned med pen og papir og lave frimærke skitser. Her kan du faktisk lynhurtig se, om noget fungere eller ej. Jeg kan sagtens lave 20 frimærkeskitser og dem der virker bedst, går jeg så videre med på skærmen. Denne måde begrænser én på den gode måde og hjælper med at holde fokuset, for du har altid din skitse at vende tilbage til. Og ofte er det du lige får griflet ned med en kuglepen på et papir den bedste idé.

:-) Dorthe

Uden tvivl en super metode. Jeg har dog altid mine idéer i hovedet, og plejer godt at kunne se om det vil fungere eller ej. Jeg arbejder ofte bedst ved skærmen, hvor jeg kan ændre ting med det samme. Men planlægning er helt sikkert vigtigt, hvilket man hurtigt lærer når man har kunder og en deadline.

Stifter af musikbloggen Lytter.dk og bureauet Copenhagen Publicity.

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)