www.kan-det-for-eksempel-vaere-saa-langt-som-det-jeg-skriver-nu.dk ?? Glæ'er mig til at høre fra jer:-) /Rikke |
Er ikke sikker men er det ikke maks 256 tegn?
www.kan-det-for-eksempel-vaere-saa-langt-som-det-jeg-skriver-nu.dk ?? Glæ'er mig til at høre fra jer:-) /Rikke |
Er ikke sikker men er det ikke maks 256 tegn? |
Teoretisk set 256 tegn siger en hurtig en googlesøgning. |
"Each label may contain up to 63 characters. The full domain name may not exceed a total length of 253 characters. In practice, some domain registries may have shorter limits." Ifølge Wikipedia |
OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn
Et .dk domæne må være 63 tegn Et .com/.org/.net domæne må være 50 tegn de andre kan jeg ikke huske..
|
Kort svar: Et domæne navn består af 3 dele subdomæne.keyword.(g)TLD per del kan max bestå af 63 ASCII-tegn og må ikke overstige tilsammen 253 ASCII-tegn. Ovenstående er generelt og gælder for et .com-domæne, de forskellige (g)TLD's kan ha' forskellige begrænsninger på antallet af tegn.. |
Kommer snart...
OK - Tuuuusind tak for hjælpen!! /Rikke |
Husk bare lige på, at man også skal have en chance for at kunne huske det! :-) Dorthe |
Og alligevel har du et domæne der hedder Dorthekornerupdesign.dk, ikke for at skyde dit argument i sænk, men det er vist ikke lige et navn man har i baghovedet. Med det sagt, så har du ret i at det er bedst at have et kort, sigende domænenavn. |