Jeg kører hverdag 160 km hvergang jeg kører til træning, derfor søger jeg en sponsor der kan stille en bil der kører langt på literen til rådighed.
Har du overvejet de skattemæssige og eventuelt SU-mæssige konsekvenser af at få stillet en bil til rådighed?
Det vil jo betyde at din skattepligtige indtægt stiger med 25% af bilens værdi, minimum 25% af 160.000 (bundgrænsen)
Det vil sige at din indtægt på papiret vil stige minimum 40.000 kroner om året, som du så skal betale skat af, og jeg vil formode at det også påvirker dit fribeløb i forhold til SU.
Det havde jeg ikke med i mine overvejelser, men havde også tænkt på måske at kunne få sponsorer på bilen.. Som på den måde måske kunne dække nogle af mine omkostninger, samtidig med at firmaet ville kunne ses på de danske landeveje..
Jeg har oplevet, at en del af de spillere jeg har trænet (ja, jeg ved godt jeg ikke har hele ansvaret) har advanceret på holdet eller er røget til en større klub, og så er det måske ikke længere aktuelt med et kørselstilskud
... og ja et selv-kast på 160 km er nok lige i overkanten af det mulige, også selvom jeg er en optimistisk person