Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gulpladebil og forsikring

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 5. Aug 08
Indlæg ialt: 314
Fra  MYCOMFORT ApS Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Davs,

Hvordan forholder det sig, når man anskaffer sig en gulpladebil og skal have forsikring?

Eksempel:

Jeg køber et gulpladebil i mit selskab og vil kun bruge den erhvervsmæssigt - så ingenting med papegøjeplader..

Hvordan forholder det sig så med forsikringen? Er det mit selskab der skal forsikres eller mig som person?

Hvordan med anciennitet?

Håber på nogle gode råd!

Med mange venlige hilsner, Christoffer.

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 17:39

Hej Christoffer.

Der skal simpelthen stå det samme på forsikringspolicen, som der står på registreringsattesten.

Så enkelt er det.

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Tilmeldt 15. May 13
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:43

Du skal naturligvis ikke som privatperson betale for forsikring af en bil som bruges 100% til erhvervsformål. Så det er dit selskab som skal forsikre og betale gildet :)

Fra København
Tilmeldt 5. Aug 08
Fra  MYCOMFORT ApS Skrevet kl. 17:47

Anders Mikkelsen, Nr1:

Hej Christoffer.

Der skal simpelthen stå det samme på forsikringspolicen, som der står på registreringsattesten.

Så enkelt er det.

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Hej,

Okay - det er forståeligt.. Men hvordan beregner forsikringsselskabet så forsikringen? Har det overhovedet intet med mig at gøre? Her tænker jeg specielt på alder.

Fra København
Tilmeldt 5. Aug 08
Fra  MYCOMFORT ApS Skrevet kl. 17:49

Lund:

Du skal naturligvis ikke som privatperson betale for forsikring af en bil som bruges 100% til erhvervsformål. Så det er dit selskab som skal forsikre og betale gildet :)

Hej Lund,

Takker for dit svar. Jeg er klar over at det er mit selskab der betaler for forsikringen. Er bare i tvivl om, hvordan det forholder sig med alder m.m... Jeg kunne naturligvis bare kontakte et forsikringsselskab, men vil gerne være lidt i forkøbet, så jeg ved hvilke "produkter" der skal til.

Fra København
Tilmeldt 5. Aug 08
Fra  MYCOMFORT ApS Skrevet kl. 17:51

Er der iøvrigt nogle som har erfaring med et godt og billigt forsikringselskab, som de kan anbefale til forsikring af gulpladebiler til udelukkende erhvervsmæssigt brug.

Bilen skal ikke køre mere end max 5000 km/årligt.

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Skrevet kl. 17:55

Hej Christoffer.

Hvis du bliver registreret som bruger, vil bilen blive indplaceret efter din skadesfri kørsel.

Bil nr. 2 du køber i firmaet til f.eks. en medarbejder skal starte forfra med 0 års skadefri kørsel.

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Fra København
Tilmeldt 5. Aug 08
Fra  MYCOMFORT ApS Skrevet kl. 18:06

Anders Mikkelsen, Nr1:

Hvis du bliver registreret som bruger, vil bilen blive indplaceret efter din skadesfri kørsel.

Øv bøv. Skadefrikørsel har jeg, men har ikke været forsikret med bil i DK før :-( Den præmie må være høj.

Håbede på, at det bare var en standard ydelse uanset hvem der var bruger af bilen.

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Skrevet kl. 18:13

Hej igen.

Du kan også vælge bare at indreg. bilen i firmaets navn og så starter firmaet fra 0 års skadefri kørsel.

Standard er at man starter fra 0 års skadefri kørsel.

Er der en fast chauffør på som kan dokumentere flere års skadefri kørsel indreg. man denne som bruger og forsikringen vil så nedsættes i forhold til chaufførens antal skadefri år. Men så må kun denne chauffør være fører af bilen.

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Fra København
Tilmeldt 5. Aug 08
Fra  MYCOMFORT ApS Skrevet kl. 19:15

Anders Mikkelsen, Nr1:

Hej igen.

Du kan også vælge bare at indreg. bilen i firmaets navn og så starter firmaet fra 0 års skadefri kørsel.

Standard er at man starter fra 0 års skadefri kørsel.

Er der en fast chauffør på som kan dokumentere flere års skadefri kørsel indreg. man denne som bruger og forsikringen vil så nedsættes i forhold til chaufførens antal skadefri år. Men så må kun denne chauffør være fører af bilen.

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Hej Anders,

Mange tak for dit svar - det hjalp meget på min problemstilling.

Forsat god aften :-)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)