Du skal naturligvis ikke som privatperson betale for forsikring af en bil som bruges 100% til erhvervsformål. Så det er dit selskab som skal forsikre og betale gildet :)
Der skal simpelthen stå det samme på forsikringspolicen, som der står på registreringsattesten.
Så enkelt er det.
De bedste hilsener
Anders Mikkelsen
Nr1
Hej,
Okay - det er forståeligt.. Men hvordan beregner forsikringsselskabet så forsikringen? Har det overhovedet intet med mig at gøre? Her tænker jeg specielt på alder.
Du skal naturligvis ikke som privatperson betale for forsikring af en bil som bruges 100% til erhvervsformål. Så det er dit selskab som skal forsikre og betale gildet :)
Hej Lund,
Takker for dit svar. Jeg er klar over at det er mit selskab der betaler for forsikringen. Er bare i tvivl om, hvordan det forholder sig med alder m.m... Jeg kunne naturligvis bare kontakte et forsikringsselskab, men vil gerne være lidt i forkøbet, så jeg ved hvilke "produkter" der skal til.
Er der iøvrigt nogle som har erfaring med et godt og billigt forsikringselskab, som de kan anbefale til forsikring af gulpladebiler til udelukkende erhvervsmæssigt brug.
Du kan også vælge bare at indreg. bilen i firmaets navn og så starter firmaet fra 0 års skadefri kørsel.
Standard er at man starter fra 0 års skadefri kørsel.
Er der en fast chauffør på som kan dokumentere flere års skadefri kørsel indreg. man denne som bruger og forsikringen vil så nedsættes i forhold til chaufførens antal skadefri år. Men så må kun denne chauffør være fører af bilen.
Du kan også vælge bare at indreg. bilen i firmaets navn og så starter firmaet fra 0 års skadefri kørsel.
Standard er at man starter fra 0 års skadefri kørsel.
Er der en fast chauffør på som kan dokumentere flere års skadefri kørsel indreg. man denne som bruger og forsikringen vil så nedsættes i forhold til chaufførens antal skadefri år. Men så må kun denne chauffør være fører af bilen.
De bedste hilsener
Anders Mikkelsen
Nr1
Hej Anders,
Mange tak for dit svar - det hjalp meget på min problemstilling.