|
Har i skruet op for AdWords budgettet?
Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.
|
Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.
Nok fordi dit navn her på debatten er bærbar.com og du har et banner i din signatur med titlen bærbar.com :) ... jeg kan dog godt se,at selve linket er til notebookonline.dk |
kan det virkelig betale sig at gå efter position #1? Det lader til at det oftest meget bedre kan betale sig at gå efter midterpositionerne når man ser på ROI. Afsæt evt. 2 timer til at se denne video af Perry Marshall igennem - jeg synes den er rigtig god: http://video.google.com/videoplay?docid=-3038739116388313537 |
|
Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.
Dato: 04-01-2007 23:42:37 Forfatter: Brian Rasmusson Michael, kan det virkelig betale sig at gå efter position #1? Det lader til at det oftest meget bedre kan betale sig at gå efter midterpositionerne når man ser på ROI. Afsæt evt. 2 timer til at se denne video af Perry Marshall igennem - jeg synes den er rigtig god: http://video.google.com/videoplay?docid=-3038739116388313537 Nej måske ikke, og vi håber da også at kunne skrue ned for adwords når vores almindelige placering rykker lidt længere op. Mange der skal købe et batteri til en bærbar skriver ikke 'batteri til bærbar' eller lign. var det bare så vel skulle vores rank nok klare resten, men mange skriver måske 'batteri' hvilket er noget sværere at blive listet på inden for den første side på google. |
Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.
Så er det lige før jeg går i chok når jeg ser nogen skrive at det kan betale sig at gå efter midterpositionerne ... ![]() For flere af mine kunder er deres omsætning steget 50 -100% når de er kravlet fra plads 5-6 til 1-2 - så hvordan det ROI regnestykke ser ud skal jeg ikke udtale mig om - men det ser helt forkert ud i mine øjne. |
Prøv at se videoen, den forklarer det glimrende. De øverste giver flere kliks, men de kan være meget dyrere end midterpositionerne, så hvis du sælger et billigt produkt er det ikke sikkert at de øverste positioner er de optimale. Lidt færre kliks der giver et større afkast er måske bedre da du så sparer en del op adwordsudgifterne. |
Det er rigtigt, at jeg konkluderede mine udtalelser omkring www.bærbar.com at jeg læser teksten på din reklame... men da jeg, lige som andre udviser almindelig annonceblindhed for grafiske bannerere har jeg end ikke haft musen henne over domænet. Jeg forventer, at man kommer til www.bærbar.com når man ser en annonce med www.bærbar.com. Og da jeg ikke har et æøå plug-in installeret... og ikke ønsker det.... har jeg helt afholdt mig fra at føre musen hen over banneret. --------------------- Vedrørende AdWords position og ROI: På genereller søgeord er det min erfaring at naturligvis vil besøgstallet stige med pos 1-2 men konverteringsraten vil også falde voldsomt. Man betaler altså 2-3 gange mere end nødvendigt uden at man får nævneværdigt ud af det. Det er det, jeg kalder, at hælde penge ned i et stort sort hul! Jeg håber, at dem, der ligger på disse pladser ved, hvad de har gang i. Nogle gange forsvinder al sund fornuft, når virksomheder konkurerer og byder hinanden op og de glemmer helt at se på bundlinien. Du kan læse mere om AdWords på Effektiv Markedsføring. Mvh, Christian |