Jeg administrerer flere AdWords kampagner for mine kunder og jeg kan se at priserne for bestemte ord er steget voldsomt hen over nytår.
Så noget kunne tyde på at der bliver kastet flere markedsføringskroner i AdWords her efter årsskiftet (nyt markedsføringsbudget?) - er der nogen af jer Aminoer som også har skruet op for AdWords budgettet?
Vi har øget vores budget fra 9000,00 til 13000,00 pr. måned, da vi på flere søgeord var faldet til en andenplads eller ringere.
Dog skal det siges at vi i December har fjernet flere søgeord fra Adwords da vores normale placering var steget på flere søgeord. (tror ikke det hænger sammet ellers er der da vist noget galt)
Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.
Forstår ikke hvorfor i satser så meget på AdWords, i skulle prøve de organiske søgeresultater, de giver langt flere kliks, og SEO er på længere sigt en del billigere en AdWords kampagner.
Det er vidst lidt firkantet set Gethix, for det første kan man ikke sige at SEO er billigere end adwords, det kommer helt an på konkurrencen og mange andre ting.
Men lad os sige du havde en virksomhed der solgte et eller andet og du brugte 10.000 hver måned på adwords, disse 10.000 gav en indtægt på 100.000, ville du så ikke gøre det?
Mon ikke det hænger sammen med at Januar er lidt lavsæson for mange webbutikker, især set i forhold til julen?
Så skruer man lidt op for blusset, da man er villig til at betale lidt mere for de færre kunder der er at slås om? Og endelig kunne man også forestille sig, at folk har bedre tid i januar, til at redigere sine kampagner.
sjovt i tænker på den måde, må være produktet der sælges,,, Jeg skruer derimod op 2mdr. før jul. og skruger ned i jan, feb. og skruer op igen når det er forår i maj, april, og ned i sommerferien igen. (tøj salg)
Så noget kunne tyde på at der bliver kastet flere markedsføringskroner i AdWords her efter årsskiftet
Jeg har lige tjekket mine adsense annoncer.
Indtægterne på annoncerne er nogenlunde fordoblet, så hvis man skal udlede en trend, så er det nok nærmere at google søger at udvide sit distributionsnet til flere hjemmesider ved at gøre det mere atraktivt at have google annoncer på siderne med stigende adwords priser til følge.