Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af tab

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Nov 07
Indlæg ialt: 402
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Efter jeg har fået fysisk butik tilknyttet webshoppen har jeg nu et par gange været udsat for tyveri.

Hvordan bogfører jeg det? 

Hilsen Githa
Vildbasser.dk 

Webshop med kvalitet i børnehøjde - www.vildbasser.dk

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 11:13

Githa:

Hejsa,

Efter jeg har fået fysisk butik tilknyttet webshoppen har jeg nu et par gange været udsat for tyveri.

Hvordan bogfører jeg det? 

Hilsen Githa
Vildbasser.dk 

Hej Ghita

Bogføringen af tab i form af tyveri fra en forretning er kun nødvendigt i det omfang, at der er tale om et væsentligt beløb. Det er således en selvregulerende effekt omkring fradrag, idet dette kommer pr. automatik i.f.m. opgørelse af varelager ultimo.

Du bør dog have en opgørelse, eks. i regneark, hvor du sammentæller de konstaterede tyverier, Dette netop af hensyn til det forhold, at er beløbet af en sådan størrelse, at det påvirker dækningsgraden (Bruttofortjenesten i % af omsætningen), så kan beløbet omposteres fra vareforbruget til en separat konto.

Herudover har det også den fordel, at du får et beslutningsgrundlag for i hvilket prisleje en eventuelt overvågning af forretningen skal ligge i.

Hilsen

Tonny

Tilmeldt 2. Nov 07
Indlæg ialt: 402
Skrevet kl. 10:56

Super, tak for dit hurtige svar.

Jeg har allerede listen i excel, netop i tilfælde af hvad jeg egentlig skulle gøre - den fortsætter jeg blot på og så ser jeg ved årsskiftet.

Tak.

Webshop med kvalitet i børnehøjde - www.vildbasser.dk

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 22:56

Githa:

Super, tak for dit hurtige svar.

Jeg har allerede listen i excel, netop i tilfælde af hvad jeg egentlig skulle gøre - den fortsætter jeg blot på og så ser jeg ved årsskiftet.

Tak.

PræcisYes

Herved vil det også være ulige meget lettere for dig selv eller din revisor at tage vurderingen af, hvorvidt den skal bogføres på en selvstændig post.

Samtidig har du hele tiden føling med, hvor stor en værdi, det handler om, og ikke mindst hvor din "break-even" ligger i relation til eventuel anskaffelse af overvågningsudstyr.

Tonny

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)