Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kredit

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jun 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står i den situation at jeg har fået tilbudt en mindre virksomhed, og jeg har finanering af denne på plads privat, men desværre er jeg så kommet i den knibe at jeg har svært ved at skaffe ekstra kapital til opstarten (kassekredit)

Beløbet er ikke voldsomt stor, vil skyde på en 100.000kr er nok men desværre står jeg pga nogle problemer for nogle år siden i Ribers, og derfor vil banken ikke gå ind og låne, ej heller med kom-i-gang-lån. Banken har sagt nej selvom de synes min plan for virksomheden er fin.

Det jeg så ville høre var, er der nogen der ude som kender et andet sted end banker man kan henvende sig til et lån i den str, når man står i min situation ?

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 14:00

danL:

Jeg står i den situation at jeg har fået tilbudt en mindre virksomhed, og jeg har finanering af denne på plads privat, men desværre er jeg så kommet i den knibe at jeg har svært ved at skaffe ekstra kapital til opstarten (kassekredit)

Beløbet er ikke voldsomt stor, vil skyde på en 100.000kr er nok men desværre står jeg pga nogle problemer for nogle år siden i Ribers, og derfor vil banken ikke gå ind og låne, ej heller med kom-i-gang-lån. Banken har sagt nej selvom de synes min plan for virksomheden er fin.

Det jeg så ville høre var, er der nogen der ude som kender et andet sted end banker man kan henvende sig til et lån i den str, når man står i min situation ?

Jeg går ud fra, at du forretningsplan, resultat- og likviditetsbudgetter samt regnskaber og oplysninger fra sælger, så der et udgangspunkt for kreditgiver at vurdere hele projektet, herunder ikke mindst risikoen.

RKI-registrering kan være et problem, men ofte er det den individuelle vurdering, der er afgørende fremfor andet.

Du skal nok prøve alliere dig med en rådgiver, så du får hele projektet præsenteret som en sammenhængende løsning og eventuelt også tage i betragtning, at du skal finde en kautionist til en kredit i et pengeinstitut.

Hilsen

Tonny

Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 231
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 15:13
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

danL:
Beløbet er ikke voldsomt stor, vil skyde på en 100.000kr er nok men desværre står jeg pga nogle problemer for nogle år siden i Ribers

Hvorfor for du ikke løst dit problem omkring Ribers. Det forhold vil forfølge dig i mange andre sammenhænge når du vil drive selvstændig virksomhed, der vil dukke situationer op i fremtiden, hvor du mangler goodwill hos  leverandører eller andre der evt. har ydet dig kredit. Når du har kunnet finanserer virksomhedskøbet, må der kunne findes en vej ud af det andet problem. Et andet forhold der ikke lyder godt i mine øre er, når du siger "vil skyde på en kr 100.000,-. Det giver indtryk af at du ikke har styr på, hvad du er igang med. Vil du have dit projekt gennemgået og evt. få anvist en vej ud af din RKI-fælde er du velkommen til at kontakte mig på 98311022 / 29924519. Du kan se mere til hvad og på hvilke betingelser jeg arbejde på www.sag-partners.dk.

Mvh
Bertil Vrou Thomsen

Tilmeldt 9. Jun 08
Skrevet kl. 19:10

Bertil det er klart jeg kan ikke sige et præsis tal på hvor stor start kapital der skal til da jeg ikke ved hvad vare lageret er, da jeg ikke ved hvad datoen bliver for overtagelsen. Så nej der er styr på det hele men kan ikke sige om 85000, 100000 eller 125000 er nok.

Med hensyn til Ribers, så er det ikke et problem der kan løses lige her og nu, og at jeg kan skaffe kapital til virksomheden er jo ikke ens betydende med jeg kan skaffe den kapital der skal til, for at  få den anden sag ud af verden. Så nej du kan ikke gafle en ny kunde i mig, men godt forsøg, hvis jeg lyder sur så blev jeg det også lidt af den mistænkeliggørelse af min person og planer.

Tilmeldt 9. Jun 08
Skrevet kl. 19:13

Så snart banker høre ordet ribers lukker de kassen, har været i flere banker der alle har rost planerne for virksomheden, men de vil ikke i disse tider desværre. At skaffe en kautionist er så det jeg ikke lige kan, har skaffet kapitalen for virksomheden men kan ikke skaffe mere ad omveje, og derfor denne tråd.

Tilmeldt 24. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 19:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

danL:

Bertil det er klart jeg kan ikke sige et præsis tal på hvor stor start kapital der skal til da jeg ikke ved hvad vare lageret er, da jeg ikke ved hvad datoen bliver for overtagelsen. Så nej der er styr på det hele men kan ikke sige om 85000, 100000 eller 125000 er nok.

Med hensyn til Ribers, så er det ikke et problem der kan løses lige her og nu, og at jeg kan skaffe kapital til virksomheden er jo ikke ens betydende med jeg kan skaffe den kapital der skal til, for at  få den anden sag ud af verden. Så nej du kan ikke gafle en ny kunde i mig, men godt forsøg, hvis jeg lyder sur så blev jeg det også lidt af den mistænkeliggørelse af min person og planer.

Jeg synes du er lige grov nok, Bertil kom med et tilbud om hjælp. Hvis du prøver at tage bankmandens briller på i stedet for, at kigge med dine egne - Hvad ser du så? Du sidder overfor en mand som gerne vil deltage i et nyt projekt, men han er desværre registreret i RKI pga. en gammel gæld. Ville du turde låne ham penge?

Det er ment positivt for, at du kan se hvordan de folk du henvender dig til tænker om situationen. Hvis jeg var dig, ville jeg helt klart få den registrering ud af verden, da det kun skaber flere problemer for fremtiden ellers.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 19:26

danL:

Tror du ikke du kunne have gjort det lidt bedre? Jeg tror der er noget du har misforstået. Jeg kan nemlig ikke se du bliver mistænkeliggjort. Du har måske følt dig mistænkeliggjort af banker/investorer iøvrigt, men pas på med at fare for hurtigt frem.

Jeg mener forøvrigt også at 85.000-125.000kr lyder som et meget uvist tal. Går du ned og siger det i banken, så vil de straks tænke at her er en gut der kaster sig hovedløst ud i et projekt.

Så hvis du skal i banken ville det være en god ide at præcisere dit kapitalkrav lidt mere hvis det er muligt.

Jeg synes ikke det lyder som et dårligt tilbud Bertil kommer med hvis han kan hjælpe dig med at komme ud af din Ribers-knibe.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 21:49

Jeg er faktisk helt enig med såvel Jesper, Bertil og Jørgen, hvorfor det da kun kan anbefales at tage mod den hjælp, som  du kan få i den nuværende situationStick out tongue

M.h.t. kapitalkravet så er det helt sikkert for diffust, hvilket også var en af grundene til, at jeg forespurgte om budgetter m.v. i mit tidligere indlæg.

I den situation som du befinder dig i pt., så er det et spørgsmål om at tage mod den hjælp, som tilbydes, hvilket vel også var baggrunden for starten af denne tråd.

Så hank nu op i det hele og kom videre, hvis det er det, du gerne vilYes

Tonny

Tilmeldt 6. Jan 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:51

Hej.

Hvad går denne virksomhed ud på?

Mvh Brian

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)