Jeg står i den situation at jeg har fået tilbudt en mindre virksomhed, og jeg har finanering af denne på plads privat, men desværre er jeg så kommet i den knibe at jeg har svært ved at skaffe ekstra kapital til opstarten (kassekredit) Beløbet er ikke voldsomt stor, vil skyde på en 100.000kr er nok men desværre står jeg pga nogle problemer for nogle år siden i Ribers, og derfor vil banken ikke gå ind og låne, ej heller med kom-i-gang-lån. Banken har sagt nej selvom de synes min plan for virksomheden er fin.
Det jeg så ville høre var, er der nogen der ude som kender et andet sted end banker man kan henvende sig til et lån i den str, når man står i min situation ? |
danL:Jeg står i den situation at jeg har fået tilbudt en mindre virksomhed, og jeg har finanering af denne på plads privat, men desværre er jeg så kommet i den knibe at jeg har svært ved at skaffe ekstra kapital til opstarten (kassekredit)
Beløbet er ikke voldsomt stor, vil skyde på en 100.000kr er nok men desværre står jeg pga nogle problemer for nogle år siden i Ribers, og derfor vil banken ikke gå ind og låne, ej heller med kom-i-gang-lån. Banken har sagt nej selvom de synes min plan for virksomheden er fin.
Det jeg så ville høre var, er der nogen der ude som kender et andet sted end banker man kan henvende sig til et lån i den str, når man står i min situation ?
Jeg går ud fra, at du forretningsplan, resultat- og likviditetsbudgetter samt regnskaber og oplysninger fra sælger, så der et udgangspunkt for kreditgiver at vurdere hele projektet, herunder ikke mindst risikoen.
RKI-registrering kan være et problem, men ofte er det den individuelle vurdering, der er afgørende fremfor andet.
Du skal nok prøve alliere dig med en rådgiver, så du får hele projektet præsenteret som en sammenhængende løsning og eventuelt også tage i betragtning, at du skal finde en kautionist til en kredit i et pengeinstitut.
Hilsen
Tonny