Hej Amino,
Jeg er en ung fyr på 23, som pt. læser Engelsk & International Virksomhedskommunikation, og har i den sammenhæng været 4 måneder i USA, hvor jeg primært har læst marketing & communication. Desuden er jeg igang med tilvalgsfagene Organisation & Ledelse. Jeg har længe gerne ville starte min egen virksomhed, men har ikke haft den rette idé, så at sige. Siden jeg kom hjem har jeg dog fået blod på tanden og især i sammenhæng med at jeg fik arbejde som Kommunikationsmedarbejder for Branding Løgstør, er idéerne begyndt at komme til mig.
Nå, men til sagen. Jeg vil gerne starte min egen enmandsvirksomhed, ved siden af mit arbejde og studie (bachelor til sommer). Min plan er at tilbyde løsninger indenfor markedsførings og kommunikationsområdet (herunder bl.a. også udformning af pressemeddelelser og udsendelse af selvsamme). Min målgruppe er andre enmandsvirksomheder samt små virksomheder, som ikke selv har råd til at ansætte enten en kommunikationsmedarbejder eller et stort marketing bureau, og som naturligvis heller ikke selv besidder de nødvendige redskaber og viden.
Jeg kunne derfor godt tænke mig lidt feedback dels på idéen og konceptet, men også hvad jeg helt konkret skal gøre her fra. Webdesign er noget jeg selv udformer, ligeledes er logo osv. Men hvad skal jeg konkret gøre i forhold til Skat (betaling af skat, moms, CVR/SE nr.), fakturaer/lønopgørelser og regnskab)
På Forhånd Tak, Dennis V. Hampe |
Hej Dennis
Altså ideen i sig selv lyder meget godt, så den skal du bare udvikle på. Lav en forretningsplan så du får tænkt alt ting igennem.
Når du har lavet din forretningsplan, så få lavet din hjemmeside og alt for arbejdet, samtidigt med at du besøger webreg.dk og får dig virksomhedregistret, om du vælger at moms registre dig med det samme eller venter til du er tættere på de 50.000,- må du selv om.
Med betaling af skat og moms, så skal du betale moms hver 3. mdr. som du gør via skat's hjemmeside og skat betaler du en gang om året (senest den 1/7), mere og bedre info, så besøg skat.dk
Men det er det jeg ved :) der er helt sikkert nogen der ved mere.
Held og lykke med projektet
/Rasmus