Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af domæne

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har domænet www.webdesignshop.dk til salg, send PM med bud, jeg har allerede et bud på kr. 500,-

Best regards

Tilmeldt 28. May 10
Indlæg ialt: 1460
Fra  N/A Skrevet kl. 13:14

du må ikke lave auktioner på amino :)

.

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 13:35

Så længe buddene ikke foregår i debatten er der ingen problemer. Som det står i posten foregår bud via PM.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 13:36
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Har du ret til at sælge et domæne?

Fra Randers
Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 13:40

Domæner sælges ikke, de udlejes :-)

Men den skulle være god nok så længe alt forgår over PM :-)

Men er o lidt svært da man skal skrive til alle når budet er hævet :-)

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 13:45

Det er vel rettighederne til domænet der sælges, men det er vel bare teknaliteter. Jeg tror nu nok størstedelen af Aminoerne forstår meningen med indlægget.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 13:52

Salg af domæne rettigheder er vist ikke tilladt. Det var i hvert fald det svar jeg fik fra Dk-Hostmaster. De er opmærksomme på handel med domæner som de har eneret på. Jeg tror vist man kan omgås den regel ved at sælge indholdet og domænet følger med i handlen gratis. Det andet er vist ikke lovligt. Big Smile

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 17:21

Remydk:

Salg af domæne rettigheder er vist ikke tilladt. Det var i hvert fald det svar jeg fik fra Dk-Hostmaster. De er opmærksomme på handel med domæner som de har eneret på. 

Det ser ud til at DK-Hostmaster ikke selv forstår de regler de skal administrere dk-domæner under.

DK-Hostmaster har IKKE eneret på handel med dk-domæner. De "...har ansvaret for at registrere og vedligeholde den database, som indeholder alle relevante oplysninger om danske domænenavne."

Kilde: DK-Hostmaster

Jeg føler snart at jeg har gentaget det flere gange, men åbenbart er folk ligeglade med fakta og bliver ved med at gentage fejl-oplysninger igen og igen og igen...

Det er IKKE ulovligt at sælge ens rettigheder til et dk-domæne til en anden.

Det der er ulovligt er warehousing, det vil sige og jeg citér

"Registranten må ikke reservere, registrere og opretholde registreringer af domænenavne alene med videresalg eller udlejning for øje, jf. lov om internet-domænenavne § 12, stk. 2..."

Kilde: "DK-Hostmaster (Generelle vilkår pr. 1. juli 2010)" og "Lov om internetdomæner, der særligt tildeles Danmark"

For at skære det mere ud i pap, betyder det at du GODT MÅ sælge rettighederne til et dk-domæne til en anden, hvis du f.eks. har registreret dk-domænet med henblik på at lave en hjemmeside på den, men senere finder ud af at du faktisk ikke har tid til det alligevel, eller måske har mistet interessen.

Så hvis hensigten med dk-domæne registreringen har været, at opbevare det indtil det kan videresælges, er det ULOVLIGT, hvis IKKE er det fuldstændig LOVLIGT.

Kommer snart...

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 09:50

Hejsa

Der er ikke noget ulovligt i dette, jeg har haft og brugt domænet aktivt de sidste par år selv, så er absolut ikke et domæne jeg har "holdt" med videresalg for øje.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)