Jeg kan godt forstå tankerne bag idéen, men jeg tænker lidt - hvorfor?
Seneste eksempel med at købe 100 fodbolde men kun få 30 leveret. Så er det jo ikke manden du skal gå efter, så er det bolden (ha ha) - altså virksomheden! Så skal du ikke give ejeren dårlig anmeldelse men virksomheden i al almindelighed, og til det har vi allerede trustpilot (som i øvrigt fungerer ganske udemærket til netop dette).
Jeg så hellere en udvidelse/revision af det nuværende stjerne-system. Start med muligheden for at skrive en kommentar sammen med et antal stjerner. Dernæst - skru op for de point der hhv. gives/fratrækkes ved 5 / 0 stjerner, så det har en tydeligere effekt. Mere karma til nice-guys, mindre til trolls.
Amino er her for, at vi kan hjælpe hinanden! Hvis vi absolut skal bedømmes, så lad det da være på vores evne til at hjælpe. Selv der er jeg usikker, da det i hvert fald ikke tog mig lang tid at skille fårene fra bukkene og se, hvem der gav brugbare råd og hvem der blot skrev *merde*, da jeg var ny herinde - karma eller ej.
Dem, som hjælper herinde, bliver nok hverken bedre eller dårligere til at hjælpe, endvidere ej mere eller mindre aktive af, at man gir dem nogle stjerner. De gør det fordi, at de ønsker at hjælpe.
Jeg ville genoverveje tankerne bag. I hvert fald dem med, at man kan give en bruger stjerner. Hvis en person har været super hjælpsom og jeg absolut skal ytre mine følelser herom, så lad mig kunne give 5 stjerner for selve indlægget der var super, men samtidig kunne skrive en kommentar til det. I hans profil kan man så lave noget smart, hvor man kan se disse "anmeldelser" af hans hjælp.
Blot mine tanker! :-) Fortsat god fredag til jer alle.