Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Idé til Amino: Trustpilot lign.funk. i profil

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 1288
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej, Team Thorborg.

Ved ikke om det ville være en idé, - Men jeg synes det kunne være fedt, hvis man kunne skrive reviews+stjerner til hinanends profiler., - Reviews som modtageren skal godkende, så de ikke bliver fyldt med Trolls.

Evt. implementere det sådan, så når man afgiver stjerner i Karma, kan man vælge og skrive en kommentar til stjernerne. men stadigvæk hvor man godkender at kommentaren bliver vist på ens profil.

- det kunne også lægge op til et punkt under navnet når man debaterer. 

Eksempel

Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra Odense
Tilmeldt 27. Aug 06
Indlæg ialt: 947
Skrevet kl. 00:39

Fashion-Seller:

God ide Yes

Enig! 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 00:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

rigtige god ide vis jeg forstår dit indlæg korrekt

ved at skrive kommentar ved stjerner synes der er flere fordele

Man få mange flere rigtige plusser og ikke kun fordi man er venner og hjælpe en fordi så sælger hans produkt bedre og giver venner derfor flere plus stjerner .

Minus stjerner vil ikke tit kun gives fordi man ikke kan lide person

man skal give plus og minus fordi indlægget er godt

Nogle gange synes jeg stjerner plus og minus afgives for hurtigt for folk når tit når folk ikke at læse tråden eller indlægget  før karakterer afgives , kan man se

Derfor ved kommentar vil man undgå meget mudderkastning som sker i nogle tråde

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 00:58

Mikael christiansen:

rigtige god ide vis jeg forstår dit indlæg korrekt

ved at skrive kommentar ved stjerner synes der er flere fordele

Man få mange flere rigtige plusser og ikke kun fordi man er venner og hjælpe en fordi så sælger hans produkt bedre og giver venner derfor flere plus stjerner .

Minus stjerner vil ikke tit kun gives fordi man ikke kan lide person

man skal give plus og minus fordi indlægget er godt

Nogle gange synes jeg stjerner plus og minus afgives for hurtigt for folk når tit når folk ikke at læse tråden eller indlægget  før karakterer afgives , kan man se

Derfor ved kommentar vil man undgå meget mudderkastning som sker i nogle tråde

Nej, ikke helt det jeg mente.

Det var bare som en udvidelse til det nuværende system. - Hvor selv kan vælge om man har lyst til at tilføje en lille kommentar til sine stjerner. - Men det var bare én måde at gøre det på.

Det ville selvfølgelig være meget federe med en "Review" sektion. - Hvor man kan give stjerner + en anmeldelse af brugeren. - Ved bare ikke om det skal godkendes, fordi så ender det med alle brugere kun har gode anmeldelser.

Der er jo selvfølgelig forskel på mængden af gode anmeldelser og hvad der står i dem. Man kunne måske brainstorme om den bedste løsning for sådan en Amino-trust-pilot funktion laves bedst.

Men det kan jo være med til at udvide karma systemet, til mere personlig branding og til at få folk til , måske at tænke lidt over deres handlinger o.lign.

- Synes bare der er mange, som kommer med rigtige gode råd over tiden, som rigtig hurtigt bliver glemt igen, fordi der er en milliard indlæg på amino. - Så kunne det jo være rigtig rart at få en offentlig tilgængelig anderkendelse for et godt stykke arbejde.

Jeg forestiller mig noget med at når man trykker på "351 anmeldelser" ryger man til en liste der kunne se sådan her ud:

Trådens navn StarStarStarStar
"Mange tusind tak med hjælpen på mit problem" - Hans

Trådens navn StarStarStarStarStar
"Fantastisk stykke arbejde" - Grete

Trådens navn Star
"Er du stolt af dig selv?" - Heksen

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:11

Man kunne jo gøre det sådan, at evt "anmeldelser" var anonyme overfor normale brugere. Dvs de kan kun se antal stjerner + en tekst...
Men brugeren som har fået stjernerne, kan så se afsenderen...

På den måde undgår man, at alle får 5 stjerner, fordi ingen tør stå ved 1 stjerne, fordi de bliver offentlige for alle...

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 01:27

Fashion-Seller:

Man kunne jo gøre det sådan, at evt "anmeldelser" var anonyme overfor normale brugere. Dvs de kan kun se antal stjerner + en tekst...
Men brugeren som har fået stjernerne, kan så se afsenderen...

På den måde undgår man, at alle får 5 stjerner, fordi ingen tør stå ved 1 stjerne, fordi de bliver offentlige for alle...

Jeg tror nu også der gives for mange 1 stjerner og 5 stjerner for det er faktisk de eneste karakterer jeg ser afgivet for indlæg skal være super godt før , der gives 5 stjerner og indlægget ved minus 1 stjerne skal jo nærmeste være den største gang lort før der gives 1 stjerne ,

hvorfor gives der ikke 2 stjerner 3 stjerner og 4 stjerner ellers kunne vi jo bare kun have en plus og minus stjerne med tror nu det var bedre folk tænke mere over hvorfor de stjerner afgives og jeg tror nu godt folk vil kommenter hvorfor det er noget lort vis det virkeligt er det  , for vis de ikke tør sige hvorfor skulle de nok i stedet havde givet en 2 stjerne eller 3 stjerne for så var det jo ikke så dårligt indlæg , for folk er simpelthen for hurtigt på aftrækker med den plus og minus at det tit ender i mudderkastning i nogle tråde

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:10

Fashion-Seller:

Ikke at jeg vil starte en ny stjernekrig.

Men nu kan jeg ikke se, hvorfor at folk ikke skulle tør at stå ved deres meninger, selvom de bliver offentliggjort. Når man offentlig gøre noget, så er det jo netop for at tvinge folk, til at overveje hvorfor man handler som man gør.

Og tør man ikke at stå ved, hvad man mener, så kan det jo være ligemeget, og for mig virker det utroværdigt. For så er vi bare henne i venne/fjende forholdet igen.

Til emnet

Nu er det ikke nogen hemlighed at jeg har givet nogle personer, 1 stjerne, også op til 5. Og tit så kan man godt savne at kunne begrunde det, og det gerne uden at man spammer debatten, med indlæg. Vi skal jo gerne have en ordentlig debat.
Sammen med at mange faktisk ikke har deres PB slået til, så er der ikke så mange muligheder.

Men på den anden side, så vil jeg så også mene, at nu er en debat jo ikke en popularitæts konkurrance, som nogle mennesker her desværre tit misforstår den til at være. Vi skulle alle her gerne være voksne mennesker.

Nu har jeg så også den indstilling, at når man vælger at være på en debat, så skal der være mulighed for at folk kan mod argumentere, selvom det tit ikke lige falder i ens egen smag. Men det betyder for mig ikke at det er dårlige mennesker, men at de bare ikke har samme overbevisning som mig. Og det er tit her alt går galt. For tit tager mange et modargument som noget personligt, og ikke som en kritik af ens udtalser.

Men ellers så er det også sådan, at vi er mange mennesker der faktisk overhovedet ikke handler med nogen her på amino, og mere eller mindre bare sidder anonymt på sidelinien, hvorfor at de indlæg, og omtaler, så ikke vil berøre en. Og det kan i sidste ende for mig, betyde at de personer, så ikke bliver taget så seriøst, og derved vil blive omgået, når der ikke er omtalser.

Og specielt, ser jeg at venneforholdene, her på siden, ikke at jeg har noget imod dem absolut ikke, men at de bliver mere udbredt, og kan give inspirration til mere klikke dannelser, og dermed de forhold der er omkring det. Altså mere fremmedgørelse og kampe om gunsten, og meget mere springende anmeldser, som kun er med til at forvirre mennesker og dyr.

/Kenneth

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 07:39

Kenneth:

Ikke at jeg vil starte en ny stjernekrig.

Jo, STAR WARS!..

Jeg kan ikke se hvorfor en popularitets konkurrence er så slemt. - Er det ikke basalt set hvad personlig brandig går ud på. - At være populær?

Jeg kan godt se problemet i at du siger "nogen vil blive holdt udenfor" (dog med andre ord), men det handler jo om at brænde igennem (hence "Branding"). og det kan måske hjælpe folk til at øve sig på det.

Hvis man har problemer med at brænde igennem på amino som den ildsjæl man er, skal man måske overveje om det man gør er nok og/eller den rigtige måde at håndtere det på.

Personligt, deler jeg nok ikke dine holdninger omkring dette område og jeg mener bestemt det er nødvendigt at få 1 stjerne, engang imellem. - En rigtig god opdragelse.

Nu vil jeg i skole!

Fra Greve
Tilmeldt 21. Sep 09
Indlæg ialt: 553
Fra  dymagic Skrevet kl. 08:17

Simon Elkjær:
 - Reviews som modtageren skal godkende, så de ikke bliver fyldt med Trolls

Gør lige præcis dette punkt det ikke ret ubrugeligt? Så bliver det jo bare en liste af lovprisninger...

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)