Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problem med Joomla CMS

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 18. Nov 08
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Amino'er,

Jeg er begyndt at rode lidt med Joomla CMS, udelukkende fordi jeg ønsker at udvikle mine kompetencer lidt. Jeg har dog et problem. Hvis jeg skriver to indlæg, og et af indlæggene indeholder et billede, er det som om, at rammerne for det indlæg som ikke indeholder billedet ændrer format. Det ser dumt og forkert ud.

Tjek www.christopherbruun.dk for eksemplet! Beklager i øvrigt billedet, det var til ære for en veninde! Smile

Hvordan sørger jeg for, at rammerne er lige store, så siden ser ordentlig ud?

På forhånd tak!

Christopher

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 23:48

Hej Christopher,

Prøv med at ændre på antallet af indledninger og introer på forsiden. Prøv desuden at ændre antallet af koloner på forsiden. Det hele gøres ved klik på menupunktet forside i back-end.

Hvis det ikke virker, må du kigge på template. Det er som udgangspunkt den der styrer lay-out for din side, og dermed også der det skal være deffineret f.eks. hvor bred en given "kasse" skal/må være.

Håber det hjalp dig på vej.

/Michael

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 18. Nov 08
Skrevet kl. 23:51

Back-end svarer til kontrolpanelet? I så fald, skal jeg så ind under Front Page Manager?

Tak for dit svar, jeg er nybegynder inden for dette felt Wink

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 23:53

ChristopherB:

Back-end svarer til kontrolpanelet? I så fald, skal jeg så ind under Front Page Manager?

Tak for dit svar, jeg er nybegynder inden for dette felt Wink

Inde i kontrolpanelet skal du finde frem til dit default menupunkt (det, der hedder "home"). Klik på menupunktet og i højre side vil du så se redigeringsindstillinger for menupunktet. Her vil du kunne ændre de ting som Mikael forslog.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 18. Nov 08
Skrevet kl. 23:56

Hej Rasmus,

Tak for svaret! Genkender dit efternavn fra Joomlatutorials.dk - kanon god side, den har helt sikkert været en stor hjælp for mig. Anbefaler den til venner og bekendte hvis muligheden byder sig.

Christopher

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 18. Nov 08
Skrevet kl. 00:03

Kan ikke finde et menupunkt der hedder "home?" Er det mig der sover eller hvad? Hvor gemmer det sig? Smile

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 00:15

ChristopherB:

Kan ikke finde et menupunkt der hedder "home?" Er det mig der sover eller hvad? Hvor gemmer det sig? Smile

Fra kontrolpanelet skal du gå op i den dropdown menu, der hedder "menu(er)" (det er nr. 2 fra venstre). Derefter skal du vælge hvilken menu du ønsker at ændre i. Jeg går ud fra, at din menu vil hedde "main menu". Hvis du klikker på den, så skulle "home" gerne komme frem.

Og tak for roserne :)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 18. Nov 08
Skrevet kl. 00:18

... og der kunne jeg ændre "Columns" fra 2 til 1. Nu virker det. Tusind tak for hjælpen til jer begge.

Det sætter jeg pris på.

Fortsat god aften!

/Christopher

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)