Hej Tom Du skriver, at du har forsøgt en offentlig "gældssanering", men har fået afslag herpå. Det undrer mig lidt, idet det ofte er muligt at få gennemført en eller anden form for akkordering af gæld til det offentlige. I de fleste tilfælde er afvisning fra det offentlige, iøvrigt også skifteretten, hvis der er tale om spekulation, hvor gælden er opstået. Hilsen Tonny |
Tonny Skov Pedersen:Hej Tom
Du skriver, at du har forsøgt en offentlig "gældssanering", men har fået afslag herpå.
Det undrer mig lidt, idet det ofte er muligt at få gennemført en eller anden form for akkordering af gæld til det offentlige. I de fleste tilfælde er afvisning fra det offentlige, iøvrigt også skifteretten, hvis der er tale om spekulation, hvor gælden er opstået.
Hilsen
Tonny
Hej Tonny
og undskyld OP starter at vi sidder på din tråd.
Jeg forsøgte i 2007 at få en gældssanering, men fik afslag (grundet at hovedstolen i min gæld var til det offentlige).
For nylig ansøgte jeg så Skat om delvis eftergivelse af gæld, tilbød dem 4000 om måneden (de laver allerede lønindeholdelse for 3200 om måned), og mit rådighedsbeløb før alt lønindeholdelse er ca 4500 / måned.
Derfor ville mit tilbud gøre at jeg i 5 år skulle sidde og nøjes med at have 500,- til personlige ting per måned.
Problemet er bare at Skat siger at min gæld var fra FØR jeg blev gift, så derfor bliver min hustrus og mine afdrag til husleje, varme osv delt 50/50 - men jeg betaler 67% på grund af min indtægt er noget større. Jeg er fuldtids PHP programmør mens min hustru er HK ansat og får butik mindsteløn.
Lidt træls.. Jeg er ved at gøre klar til at anke sagen, men mangler en advokat eller anden intelligent retslig person der kan hjælpe mig. Desværre har jeg jo ikke lige et par millioner at betale en advokat med.. :/ Og gratis advokathjælp er heller ikke en mulighed.