Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmands virksomhed

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tom

Du skriver, at du har forsøgt en offentlig "gældssanering", men har fået afslag herpå.

Det undrer mig lidt, idet det ofte er muligt at få gennemført en eller anden form for akkordering af gæld til det offentlige. I de fleste tilfælde er afvisning fra det offentlige, iøvrigt også skifteretten, hvis der er tale om spekulation, hvor gælden er opstået.

Hilsen

Tonny

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 18:53

Tonny Skov Pedersen:

Hej Tom

Du skriver, at du har forsøgt en offentlig "gældssanering", men har fået afslag herpå.

Det undrer mig lidt, idet det ofte er muligt at få gennemført en eller anden form for akkordering af gæld til det offentlige. I de fleste tilfælde er afvisning fra det offentlige, iøvrigt også skifteretten, hvis der er tale om spekulation, hvor gælden er opstået.

Hilsen

Tonny

Hej Tonny

og undskyld OP starter at vi sidder på din tråd.

Jeg forsøgte i 2007 at få en gældssanering, men fik afslag (grundet at hovedstolen i min gæld var til det offentlige).

For nylig ansøgte jeg så Skat om delvis eftergivelse af gæld, tilbød dem 4000 om måneden (de laver allerede lønindeholdelse for 3200 om måned), og mit rådighedsbeløb før alt lønindeholdelse er ca 4500 / måned.

Derfor ville mit tilbud gøre at jeg i 5 år skulle sidde og nøjes med at have 500,- til personlige ting per måned.

Problemet er bare at Skat siger at min gæld var fra FØR jeg blev gift, så derfor bliver min hustrus og mine afdrag til husleje, varme osv delt 50/50 - men jeg betaler 67% på grund af min indtægt er noget større. Jeg er fuldtids PHP programmør mens min hustru er HK ansat og får butik mindsteløn.

Lidt træls.. Jeg er ved at gøre klar til at anke sagen, men mangler en advokat eller anden intelligent retslig person der kan hjælpe mig. Desværre har jeg jo ikke lige et par millioner at betale en advokat med.. :/ Og gratis advokathjælp er heller ikke en mulighed.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 21:29

WhisperHej Tom

Du skal være velkommen til at give mig et kald eller sende en mail i morgen, så kan vi tage en drøftelse.

Jeg har en god samarbejdspartner (advokat), som jeg kan få til at vurdere din sag. Men alene det forhold, at gælden er opstået for snart 10 år siden, burde give en rimelig mulighed for en akkordering af gælden.

Desværre kan der ikke gives løfter, men det er et forsøg værd, så du og din familie får en fair chance for at komme videre.

Hilsen

Tonny.

PS. Til trådstarter, så var det ikke meningen at kapre din tråd

Fra Århus
Tilmeldt 11. May 10
Indlæg ialt: 85
Fra  Nextlevelmedia.dk Skrevet kl. 17:27

Hehe.. 

Det er bare iorden, må indrømme at jeg følger selv lidt sagen nu .. Det er spændede at se virkeligheden fra den knap så lyserøde sky, at høre fra en som har prøvet det "værste"

- Morten

Nextlevelmedia er dit full-service wordpress webbureau - Personlig og professionelt

Fra Hvidovre
Tilmeldt 8. Sep 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:26

Nu sidder jeg her og får gevaltigt sved på panden!! Sidder selv med en stor drøm om at starte en net-butik med tøj. Hvad skal jeg IKKE gøre, eller hvad er det første skridt, udover at få et se-nummer?

Hvor kan jeg finde hjælp til at få sådan en butik op og stå?

Den meget afskrækkede Indifferent

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 13:50

Jeg syntes sku ikke i skal være afskrækkede på grund af min historie - jeg fortalte bare hvad jeg IKKE skulle have gjort - og det var at køre en "personlig enmands virksomhed".

Det kostede mig 2.3M

Der er da mange ude i Danmark der har stor held med enkeltmands virksomheder, men jeg vil under alle omstændigheder anbefale folk at få et ApS så hurtigt som muligt.

Og MANGE tak til Tonny for at han kigger min sag igennem og hjælper - det er en STOR hjælp, det betyder måske så lidt for dig - men ufatteligt meget for mig hvis min anke lykkedes...

Fra Nyborg
Tilmeldt 11. Jan 10
Indlæg ialt: 344
Skrevet kl. 15:36

Alt held og lykke til dig Tom. Lad os håbe det kommer til at gå.

Mvh
Steffen

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)