Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmands virksomhed

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Frederiksen:

Hold da op tom :S 

Lyder ikke helt godt, men som Steffen siger, er det vel bare at have styr på ALT ALT og atter ALT!! !

:)

Ja, desværre er der tilfælde, hvor det går helt galt.

Derfor vil et godt råd være at alliere sig med nogle gode rådgivere allerede her i opstartsfasen.

M.h.t. gæld til det offentlige så handler det netop om at få foretaget løbende vurderinger af hhv. skattetilsvar og momstilsvar, idet det kan blive en ren "glidebane", hvis man kommer i restance på disse områder.

Ydermere har SKAT gennem de senere år skærpet praksis for skyldnere, således de næppe når op i de beløb, som fremgår tidligere i tråden.

Hilsen

Tonny

Fra Nyborg
Tilmeldt 11. Jan 10
Indlæg ialt: 344
Skrevet kl. 16:41

Ja lad lånene ligge. ingen kreditter ingenting de første ja faktisk år.
Så er det ikke noget problem
Og lige en rettelse, det er kun 80.000 kr man skal investerer for at oprette et Aps.

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad for en brache du er i.
Men lån ikke penge før du er 100 % sikker på at kunne betale tilbage. Sælg ikke skindet, før bjørnen er skudt ;) Det er et udtryk der passer perfekt ved oprettelse af enkeltmands virksomhed.
Husk at gemme så mange penge som muligt, så du senere hen kan investerer de 80.000 og få et Aps, Så slipper du for personlig hæftelse.

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 16:47

Tonny Skov Pedersen:

Ja, desværre er der tilfælde, hvor det går helt galt.

Derfor vil et godt råd være at alliere sig med nogle gode rådgivere allerede her i opstartsfasen.

M.h.t. gæld til det offentlige så handler det netop om at få foretaget løbende vurderinger af hhv. skattetilsvar og momstilsvar, idet det kan blive en ren "glidebane", hvis man kommer i restance på disse områder.

Ydermere har SKAT gennem de senere år skærpet praksis for skyldnere, således de næppe når op i de beløb, som fremgår tidligere i tråden.

Jeg søgte for nylig "offentlig" gældssanering, men fik afslag da "hovedparten af min gæld" (det er 99.9999% af min gæld) der er til det offentlige.

Anyway, jeg overlever vel nok uden nogensinde at kunne eje en skid... :o)

Fra Nyborg
Tilmeldt 11. Jan 10
Skrevet kl. 16:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Undskyld jeg siger det her Tom.

Men tom er et godt eksempel på hvorfor man skal forebygge istedet for at reparere.
Selv har jeg været oppe og skylde 600.000 efter jeg havde solgt alt jeg ejede (forholdsvis lille beløb) Men da det skete i en så tidlig alder, har eg lært af det. JEg har arbejdet gælden af på 2 år, og har levet på fattigdomsgrænsen med æblemadder og vand på dagsbasis.

Denne lektion har til gengæld givet mig en ekstrem erfaring omkring investering og risikovurdering.
En hovedregel ved risikovurdering med hensyn til lån er : LAD VÆRE OG SPAR OP ISTEDET!!!

Men ja, nogle er selvfølgelige ekstrem gode strateger og planlægger en strategi der følges til punkt og prikke. Her er det dog ikke noget problem. Så længe man har styr på sine papire og aktiver og passiver.

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 16:56

Steffen Petersen:

Undskyld jeg siger det her Tom.

Men tom er et godt eksempel på hvorfor man skal forebygge istedet for at reparere.
Selv har jeg været oppe og skylde 600.000 efter jeg havde solgt alt jeg ejede (forholdsvis lille beløb) Men da det skete i en så tidlig alder, har eg lært af det. JEg har arbejdet gælden af på 2 år, og har levet på fattigdomsgrænsen med æblemadder og vand på dagsbasis.

Denne lektion har til gengæld givet mig en ekstrem erfaring omkring investering og risikovurdering.
En hovedregel ved risikovurdering med hensyn til lån er : LAD VÆRE OG SPAR OP ISTEDET!!!

Men ja, nogle er selvfølgelige ekstrem gode strateger og planlægger en strategi der følges til punkt og prikke. Her er det dog ikke noget problem. Så længe man har styr på sine papire og aktiver og passiver.

Nøjagtigt det jeg prøver at sige - men uden at fortælle folk hvad de skal tænke. Jeg bruger mig selv som et eksempel - og jeg kan kun konkludere at jeg kun har den ene mulighed for at slippe for at betale gælden - ved at få et job i udlandet betalt i udlandet og hvor jeg er bosidende i udlandet. For ellers vil jeg altid blive jagtet af Told og Skat.

Håber nogen lærer af det og ikke gør noget så dumt som jeg... (Jeg gik ned pga internet depressionen i 2001 hvor en flok fly faldt ned i et par huse i USA også... Den forsigtighed derefter blev mit endeligt.

Fra Nyborg
Tilmeldt 11. Jan 10
Skrevet kl. 17:02

Lad os alle holde 2 min. stilhed for Tom. Huh? Et bevis på at Edward Lorenz har tret. En sommerfugls vingeslag brasilien, kan starte en orkan i Afrika

Det er dog altid noget at du har fundet en måde at finte Told og Skat på. De synes allermest at virke på virksomheder, som en sur svigermor virker på en. 

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 17:03

Steffen Petersen:

Lad os alle holde 2 min. stilhed for Tom. Huh? Et bevis på at Edward Lorenz har tret. En sommerfugls vingeslag brasilien, kan starte en orkan i Afrika

Det er dog altid noget at du har fundet en måde at finte Told og Skat på. De synes allermest at virke på virksomheder, som en sur svigermor virker på en. 

Well Jeg bor i Viborg og arbejder i Holstebro - så jeg kan kan ikke finte Skat.dk - desværre :D

Fra Nyborg
Tilmeldt 11. Jan 10
Skrevet kl. 17:09

Uheldigt.

Ja så må du begynde at jagte ender på regnbuen.
Der er vel ikke rigtig noget man kan gøre i din situation?
Ærgeligt.

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 17:14

Steffen Petersen:

Uheldigt.

Ja så må du begynde at jagte ender på regnbuen.
Der er vel ikke rigtig noget man kan gøre i din situation?
Ærgeligt.

Jo jo der er flere ting...

Du kan satse på at vinde 7 rigtige i lotto
- eller -
Ansøge om eftergivelse af gæld til det offentlige

Begge af ovenstående har nogenlunde den samme chance of success... Så...

Fra Nyborg
Tilmeldt 11. Jan 10
Skrevet kl. 17:18

Det er rigtigt nok. Lotto er altd en chance. Meeeen igen?
Hvis man skal søge om eftergivelse af løn, skal man prøve at melde sig insolvent.
Hvis man stadigvæk har arbejde og en "normal" leve standard. Er det meget sjældent det kan lade sig gøre
Når det er så stort et beløb. Man kunne måske prøve at få nedsat gælden med 50% hvis man skriver under på en betalingsordning. Så er de sikre på at få ihvertfald ½ af deres penge. Men igen da det er til Staten du skylder penge, er muligheden lille.

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)