Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import/export af bønner og linser

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminos

Jeg er blevet kontaktet af en gammel ven som producere tørrede bønner og linser i mellemøsten og han ønsker at jeg skal være mellemled mellem ham og det europæiske marked.

Jeg synes at det lyder spændende nok og da jeg stoler fuldt ud på manden og har smagt hans produkter er det et projekt jeg godt kunne tænke mig at give mig i kast med.

Men jeg er helt på bare bund ifht hvordan jeg skal gribe det  an.

-Jeg tænker her på hvem der vil være aftager af et sådan produkt?

-Kontakter man en supermarkedskæde eller er det nogle andre man skal have fat i?

-Bør jeg overveje at tale med ham om at lave produkter der er ''færdige'', tænker her på baked beans, humus og deslige?

Jeg håber at der er nogle derude som har tid og lyst til at give en newbie lidt tips med på vejen.

Hav en dejlig dag.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 16:07

Hej camilla

Skal du være importør af produkterne er der en omfattende regelsæt der skal overholdes mht. fødevaresikkerhed. Da reglerne er meget omfattede vil jeg forstå dig at du starter med at kontakte den lokale fødevareregion for at høre mere om hvad der kræves af godkendelser for at importere og sælge fødevare.

Har reglerne ikke skræmt dig væk vil jeg foreslå at du får udarbejdet en markedsundersøgelse mht. mulighederne for at afsætte produkterne. kan du ikke selv lave en markedsundersøgelse vil du kunne få nogle studerende fra f.eks CBS til at lave en sådan underasøgelse.

Du vil kunne læse lidt mere om reglerne her.

http://www.foedevarestyrelsen.dk/Foedevarer/Import_og_eksport/forside.htm

Mvh

Ravn

Tilmeldt 2. Sep 10
Skrevet kl. 16:15

Hej Ravn.

Tak for hurtigt svar.

Hvis man nu i stedet formidler kontakten mellem producenten og kunden, så er man vel ude over at skulle igennem alle disse forskellige besværligheder, eller?

Så kunne jeg fra producenten for en procentdel af hvad han tjente.

Ved ikke om det er noget der lyder til at kunne være muligt?

Fra Nyborg
Tilmeldt 11. Jan 10
Indlæg ialt: 344
Skrevet kl. 16:24

Hej Camilla.

Thumbs up for din sidste ide. Og Jo det kan lade sig gøre.
Jeg arbejder selv med kontakt formidling melle mKina og Danmark/Europa. Det eneste problem er at danskerne er sååååå usikre når det handler om vare fra Kina. Derfor er der ofte kunder der hopperfra i sidste sekund. Dette er et stort problem, da Kina oftest har mange flere certifikater end danske producenter? Jeg synes du skal gå igang, det er et stort marked du er på vej ind til.

Mvh
Steffen

Tilmeldt 2. Sep 10
Skrevet kl. 16:39

Hej Steffen.

Må jeg spørge dig lidt om hvordan du tager kontakt til folk/firmaer? Er nemlig ikke helt med på om det er lovligt bare sådan at kontakte firmaer for at sælge dem noget?

Glad for at du synes at det er en god idé. det jeg forestiller mig er at jeg tager kontakt til supermarkederne eller måske inco/metro og hører dem om de kunne være interesseret måske? Det er lidt nemmere at have med at gøre end at skulle ud og ringe enhver spar-købmand op for at hører om han gider køber lidt linser :)

Da dette heller ikke ligefrem er noget jeg brænder for at lave skulle det gerne være så man formidler en kontakt og at producent og køber derefter selv klare resten (selvfølgelig kunne jeg måske overtales til at hjælpe til hvis det kræves).

Fra Nyborg
Tilmeldt 11. Jan 10
Indlæg ialt: 344
Skrevet kl. 16:48

Jeg kender faktisk ikke lovgivningen med hensyn til at tage kontakt til virksomheder.
Selv har jeg fået halvdelen af mine kunder igennem amino. og resten igennem min samarbejdsagent i Kina.
Hvis du ikke vil stå for noget rigtigt, er der ikke meget at hente hjem, medmindre du f.eks står for at skaffe interesseret kunder eller laver noget andet. Ellers bliver du bare et uoverflødeligt mellemled, som mange kunder ikke vil benytte sig af.
Selv tilbyder jeg alt service, f.eks, planlægger jeg virksomhedsbesøg for mine kunder, sørger for hotel, fly og transport til og i kina. Forhandler priser plus jeg tilbyder en "spørsgmål/svar" service døgnet rundt.
Man skal jo tjene sine penge, og ikke bare læne sig tilbage og se milionerne rulle ind på ens konto.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)