Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tvangs auktion og aktiver

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lang historie kort :-) Banken har lånt mig 1,2 mil til hus + 400,000 i boliglån ENE mand.Da solen skinnede gav de mig en paraply, NU regner det og nu vil de have parplyen igen :-(

For 2,5 år siden blev jeg gjort opmærksom af min bank at jeg havde 65,000 i minus på min PBS konto (ved godt at det er MIT ansvar at holde øje) men det gjorde jeg ikke:-( Gør det nu :-)

Jeg gik i banken for at lave en ordning, svaret var nej nej men når jeg havde rettet det op i 0 så ville de hjælpe mig (mundligt), jeg kæmpede som en vild og i løbet af 2,5 månede fik jeg den i 0 .-) var glad og gik i banken for at sige nu var den 0 så vores aftale, kunne blive en realitet :-) (jeg havde girokort for 32,000 som jeg jo ikke havde nået at betale mine kreditore) :-( kan jo ikke betale gæld på 65,000 samtidig med at jeg skulle betale alle regninger :-( desværre altså.Jeg lavede selv en prioitet for at få banken betalt, så hjælpen kunne komme hurtigst mulig.Jeg prioterede forkert :-( for de ville ikke hjælpe mig, jeg skulle selv stå for det.

Problemet er at jeg gik hen og blev arbejdsløs oveni :-( så det hele ramlede ned over mig.

Jeg har nu i 2 år kæmpet og kæmpet og er nu kommet med i alle regninger ALLE, dog manglede jeg 10,000 til terminen, så jeg søgte om udsættelse med de 10,000 i 3 måneder (svaret her var NEJ) jeg spurgte selvfølge hvorfor, de svarede mig at de havde snakket m ed min bank rådgiver (vi har det ik så godt sammen)

Jeg har forsøgt at få min kassekredit sat op til 50,000 (nu 25,000) renten er den laveste i forhold til lånene nemlig 7% :-) men heller ikke det vil de :-(

Jeg har nu solgt ALT for at overleve og betale regninger der i blandt mad. Det eneste jeg nu "ejer" er mit hus, hvor der er nyt køkken, (vaskemaskine og tørretumbler er 11 år gammel) samt min pc som er 4 år gammel :-(

Bilen er også solgt men har stadigvæk en motorcykel med pant i til bankens finans institun, har forsøgt at sælge den men desværre uden held, jeg skylder 49,000kr på den men kan ikke få den solgt (selvfølge skal de penge ind på deres konto for at lukke hullet til lånet hvis den sælges)

Mit spørgsmål til alt dette er HVIS jeg ikke får solgt motorcyklen, og jeg selvfølge overholder de afdrag der er sat i sin tid, MÅ banken kræve motorcyklen på tvang auktion, når huset bliver sat på tvangs auktion ?

Dette har INTET med at jeg vil beholde motorcyklen, blot en konstantering om jeg må beholde den hvis jeg selvfølge overholder mine gældsforpliglser på den, selv om at jeg ikke har overholdt det med hus og boliglån.

mvh

Fighteren

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 10:52

Kedelig situation at havne i.

Man skal aldrig forvente at kunne låne, hvis man ikke selv har penge i lommen.

Derfor skal man altid i god tid optage lån, mens man har penge på bogen i + og ikke i negativ.

Ingen nemme løsninger pt. men sådan har mange det pt.

mvh

Tilmeldt 5. Aug 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 14:47

Hej Fighter.

Indledningvis, held og lykke

Når en ejendom går på tvangsauktion, realiseres pantet i netop det aktiv. Dvs. at i første omgang berøres din motorcykel ikke. Du skal dog nok forvente, at der vil blive gjort udlæg i de aktiver du har af værdi - vær opmærksom på Retsplejelovens § 992 (tror jeg) som indeholde rettete til at holde sædvenligt indbo udenfor kreditor forfølgning

Tilmeldt 24. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 00:11

Banken har vel også pant i din motorcykel, så hvis de mister tålmodigheden kan de også sælge den for at få lukket dit MC-lån.

Tilmeldt 15. Feb 09
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 01:09

Jeg vil gerne sige, Godt kæmpet, men giv aldirg op..

Hvis jeg kunne tælle de gange alt har set håbløst ud og bare en af gangene langt mig på ryggen, så var jeg lukket for mindst 10 år siden..

Tricket er, aldrig at give op uanset hvor sort alt ser ud..
Hold fanen højt, smil, (ikke et naivt smil), men lad ikke modgangen slukke dit lys.

Tilmeldt 30. Nov 09
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 18:31

Jeg kan ikke give dig råd om hvad dig må tage hvis du går på tvang.

Men da din situation ligner en jeg har været i vil jeg fortælle hvad jeg her gjort.

1) Fandt udaf hvordan man kan skaffe mad gratis. Søg freegan, skralding og folkekøkken på youtube.

2) kreditforeningslånet blev omlagt til afdragsfrit og  overskuddet brugt til at betale af på banklånet.

3) Flyttede ind i det mindste rum i min lejlighed (7kvm) og lejer resten ud.

Det er bare med at være kreative og bruge det man har.

Feks. kan du leje dit køretøj ud ?

Vh. Knud

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)