Jeg har fået en ide til et Wordpress plugin, som jeg forventer kan sælges til andre også. Er det muligt at lave en eller anden form for kopibeskyttelse af et sådan plugin, eller er det for omstændigt. Hvad gør andre ?
Jeg er slet ikke ekspert på området, men er der ikke noget med at wordpress er frigivet under et "public licens" og der netop nu kører noget sag mellem wordpress og en gut, som designede temaer (Chris Pearson)
Jeg kendte til den sag og skrev derfor indlægget til ham - som jeg skriver giver sagen stof til eftertanke og med det mener jeg at jeg tvivler på det kan lade sig gøre.
Er det muligt at lave en eller anden form for kopibeskyttelse af et sådan plugin, eller er det for omstændigt. Hvad gør andre ?
Lav noget som er fedt nok til, at folk gerne vil betale for det - og/eller betale for adgangen til support, opdateringer, ekstra features (der fx kunne ligge på din server som Mikkel nævner).
Du kan ikke beskytte dig mod piratkopiering. Punktum. Microsoft er blandt verdens største firmaer og har ikke haft held med dig. Du får heller ikke held med det. Det eneste du opnår er at genere dine brugere/kunder.
Sats på kvalitet, service og "at komme igang", frem for at bruge tid på at beskytte dig i hoved og røv :-)
Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline
Lav dit modul som en service, læg al funktionaliteten på en server hos dig og lav så dit Wordpress plugin som en integrationsmulighed :)
Så avanceret er plugin'et slet ikke. Jeg regner med at det skal sælges for omkring $20 max, men ellers en god ide...
Jeg har selv købt SEO Booster PRO. Men det plugin, når jeg har downloadet det, kan jeg jo i princippet bare kopiere til menig mand, hvis jeg ville... Så måske er det slet ikke nødvendigt med kopibeskyttelse. I stedet skal man måske bare stole på folk...