Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

De dyre drenge med Martin Thorborg

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person
Mads:

Jørgen Linnet:
Hej Martin
Du har sikkert dette program liggende et eller andet sted, mon ikke? Kunne du ikke smide det op på Amino, Youtube eller et af dine andre sites, eller vil det være mod TV2´s rettigheder?

Selvfølgelig er det imod TV2s rettigheder..... Sådan et spørgsmål undrer mig, og især at der bliver givet en masse stjerner for det. Er alle ligeglade med rettigheder og vil bare stjæle andre folks arbejde?

Det er måske bare mig, der har rettighederne over en masse billeder og en del TV-programmer, der kan se det forkastelige i sådan et forslag?

Mange hilsner

Mads

På et tidspunkt så skal jeg også selv ud og lave nogle TV-kanaler på nettet, og jeg sagsøger alle dem der ikke stjæler det.

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 18:07

Jørgen Linnet:

Nu er faktum jo at vi lever i en verden, hvor stort set alt bliver lagt online og stort set alle andre TV2 programmer, kan jo også ses gratis, via podcasts, Youtube osv og så kunne det jo godt tænkes, at dette program også lå online, et eller andet sted, som jeg bare ikke har fundet endnu. Jeg er på ingen måde ude på at stjæle "andres arbejde". Det har du fået helt galt i, men nok om det....

Hvis du søger et TV2 program, uden at krænke rettigheder, så skal du ikke lede efter det på YouTube, eller "et andet sted på nettet".

Der findes kun TV2.dk eller Sputnik.dk, og programmet ligger så vidt jeg ved (andre i tråden nævner det også) stadig derinde.

Du sidder vist i Thailand, og da TV2 vist ikke har givet adgang til, at man kan se TV fra udlandet, så skal du altså vente til du igen er i Danmark, eller evt. tilgå Sputnik fra en dansk IP-adresse (ved ikke om det rent teknisk kan lade sig gøre... lovligt).

Så slå koldt vand i blodet til du igen er i Danmark. Så kan du igen se det gode program med De dyre drenge fra TV2.

Fra Hillerød
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 602
Fra  Hussing Film & Foto Skrevet kl. 19:38
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Jørgen Linnet:

Nu ved jeg ikke om du har opholdt dig for længe ude i solen idag, men dit indlæg kunne nok ha været skrevet lidt mere elegant, men okay. Nu er faktum jo at vi lever i en verden, hvor stort set alt bliver lagt online og stort set alle andre TV2 programmer, kan jo også ses gratis, via podcasts, Youtube osv og så kunne det jo godt tænkes, at dette program også lå online, et eller andet sted, som jeg bare ikke har fundet endnu. Jeg er på ingen måde ude på at stjæle "andres arbejde". Det har du fået helt galt i, men nok om det....
Håber at du får en fortsat god dag i solen Wink Big Smile 

Der er fint solskin her - men det er nu ikke grunden til mit synspunkt. Det synspunkt har jeg også en kold vinterdag. Og det er fint du prøver at hive diskussionen derned, det siger bare alt om sagligheden i dit svar. 

Jeg mener ikke at TV2 lægger noget særligt ud gratis - det er mere DR. TV2 er meget restriktive, og bruger man noget af deres, så kostede det tidligere 3.000 kroner plus moms per påbegyndt minut. De har Sputnik som de skal tjene penge på, så er det vel en dårlig forretning at lægge alt ud gratis.

Jeg bliver bare irriteret når folk tror at alt er gratis, også andre menneskers arbejde. Det er for mig ligesom, når folk herinde annoncerer efter en der vil lave deres website gratis, og bliver irriteret over at der ikke er 100 der melder sig.

I din verden bliver argumenter altså dårligere jo mere sol der er, så må dine jo være helt af helvedes til, når du bor i Thailand........

Har skrevet om lystfiskeri og produceret TV-programmer om lystfiskeri i mere end 20 år - www.fiskemagasinet.dk

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 20:12
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Mads:

Der er fint solskin her - men det er nu ikke grunden til mit synspunkt. Det synspunkt har jeg også en kold vinterdag. Og det er fint du prøver at hive diskussionen derned, det siger bare alt om sagligheden i dit svar. 

Jeg mener ikke at TV2 lægger noget særligt ud gratis - det er mere DR. TV2 er meget restriktive, og bruger man noget af deres, så kostede det tidligere 3.000 kroner plus moms per påbegyndt minut. De har Sputnik som de skal tjene penge på, så er det vel en dårlig forretning at lægge alt ud gratis.

Jeg bliver bare irriteret når folk tror at alt er gratis, også andre menneskers arbejde. Det er for mig ligesom, når folk herinde annoncerer efter en der vil lave deres website gratis, og bliver irriteret over at der ikke er 100 der melder sig.

I din verden bliver argumenter altså dårligere jo mere sol der er, så må dine jo være helt af helvedes til, når du bor i Thailand........

Hvis du ikke mener at TV2 og for den sags skyld DR, ligger noget ud gratis, så prøv lige at checke ud hvad du (gratis) kan abonnere på som podcasts i f.eks. Itunes. Her kan du (gratis) se stort set alle de mest populære programmer. Der er masser af gratis tilgængelige programmer fra vores store tv-kanaler. Det gælder Station 2, So ein Ding, Hammerslag, Spise med Price, Bonderøven, Penge, Kontant, Dags dato, nyheder osv osv.
Så jo, der er masser af programmer der ligges ud gratis og ja, undskyld mig, men så kunne det jo også være en mulighed, at et så ældgammelt program, som det med Martin, lå derude, så jeg kan ærligt talt ikke se, at der skulle være noget i vejen for at spørge om det, men det kan du så og fred være med det. Vi behøver ikke at være enige. Dette er normalt et forum, hvor man kan spørge om alt og oftest få nogle rigtig fornuftige og brugbare svar og har mit spørgsmål fornærmet dig, så fred være med det, men jeg har nu ikke haft intentioner om at fornærme nogen med dette spørgsmål, som iøvrigt var til Martin - ikke dig.  
Og så skal vi jo nok heller ikke gøre os mere hellige end vi er. Det er nok de færreste af os herinde, der ikke har set optagelser osv på Youtube, som måske er beskyttet af rettigheder, hvad ved jeg, men fortæl mig ikke, at du checker hvem der eventuelt kan have rettigheder til noget du googler dig til, før du ser det. Det er noget helt andet når man downloader film og musik fra Torerent-sites, hvor man 100% ved at det er ulovligt. Jeg har det fint med at betale for at se den efterlyste udsendelse på Sputnik, min forespørgsel til Martin gik bare på om han havde optagelsen liggende, for så kunne den jo nok have almen interesse her på Amino. Jeg er på ingen måde inde i reglerne omkring rettigheder herpå, hvilket jeg jo også tilkendegav i mit spørgsmål, så jeg synes ærlig talt ikke at det var så forkert at spørge om, men det synes du så og fred være med det. Det gider jeg ikke at diskutere, så lad os bare parkere den her og så hopper jeg over på Sputnik og køber mig rettighed til at se optagelsen Wink

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:48

Jørgen Linnet:
Hvis du ikke mener at TV2 og for den sags skyld DR, ligger noget ud gratis, så prøv lige at checke ud hvad du (gratis) kan abonnere på som podcasts i f.eks. Itunes. Her kan du (gratis) se stort set alle de mest populære programmer. Der er masser af gratis tilgængelige programmer fra vores store tv-kanaler. Det gælder Station 2, So ein Ding, Hammerslag, Spise med Price, Bonderøven, Penge, Kontant, Dags dato, nyheder osv osv.
Så jo, der er masser af programmer der ligges ud gratis

Hej Jørgen,

Jeg er heller ikke vildt inde i det rettighedshalløjsa. Men jeg mener på et tidspunkt at have læst eller hørt, at DR som Public Service kanal skal lægge selvproducerede programmer ud til fri afbenyttelse.

TV2 derimod er reklamefinansieret og er derfor ikke forpligtet til at dele ud af goderne.

Jeg har godt nok ikke lige noget link at bakke mine ytringer op med, men håber det kunne sprede lidt lys over hvordan det vist hænger sammen.

Med venlig hilsen

Tommy

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 21:03
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Obuni - House of Creativity:

Hej Jørgen,

Jeg er heller ikke vildt inde i det rettighedshalløjsa. Men jeg mener på et tidspunkt at have læst eller hørt, at DR som Public Service kanal skal lægge selvproducerede programmer ud til fri afbenyttelse.

TV2 derimod er reklamefinansieret og er derfor ikke forpligtet til at dele ud af goderne.

Jeg har godt nok ikke lige noget link at bakke mine ytringer op med, men håber det kunne sprede lidt lys over hvordan det vist hænger sammen.

Med venlig hilsen

Tommy

Hej Tommy
Det tror jeg faktisk at du har ret i. Så må jeg bare leve med at skulle betale de Kr. 29 for at se det på Sputnik, men det går nok også. Så bryder jeg heller ikke nogens rettigheder Wink

Dbh fra Jørgen 

Fra Hillerød
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 602
Fra  Hussing Film & Foto Skrevet kl. 16:45
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jørgen Linnet:
Så jo, der er masser af programmer der ligges ud gratis og ja, undskyld mig, men så kunne det jo også være en mulighed, at et så ældgammelt program, som det med Martin, lå derude, så jeg kan ærligt talt ikke se, at der skulle være noget i vejen for at spørge om det, men det kan du så og fred være med det. Vi behøver ikke at være enige.

Det er fint at du ændrer mening, og at du gerne vil se det de officielle steder - for det du bad Martin om i starten, var selv at lægge det op. Hvis du har glemt det, så var ordlyden denne:

"Hej Martin
Du har sikkert dette program liggende et eller andet sted, mon ikke? Kunne du ikke smide det op på Amino, Youtube eller et af dine andre sites"

Der synes jeg ikke, du lægger op til om TV2 selv bestemmer, at det skal lægges ud - det er vist direkte en piratkopi, du går efter der. Medmindre du tror at Martin har rettighederne til programmet - hvilket ville være højst usædvanligt. Jeg er da glad for at du nu går efter den direkte kilde, efter min lille opsang.

Har skrevet om lystfiskeri og produceret TV-programmer om lystfiskeri i mere end 20 år - www.fiskemagasinet.dk

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)