Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overvejer at få produceret en varer i Kina. Gode råd søges!

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 7. Oct 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender ikke netop den fabrik du nævner, men jeg har fået mine folk i Kina til at checke op på dem, de ER producenter, og der er ingen anmærkninger på dem.

Når du handler med Kina, har det sin vigtighed at lave kvalitetskontrol, det er ikke nok kun at se prøver, for herefter at sætte produktionen op Sad du er nød til at overvåge produktionen, ellers kan det blive rigtig dyrt for dig.

Det er rigtig set af dig mht. til at vælge en lille fabrik, da de fleste større fabrikker har ordrebøgerne fulde frem til start 2011.

HIlsen

Thomas

Tilmeldt 1. Sep 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 09:29

Hej Thomas.

Tak for svar! Men hvordan overvåger man produktionen fra Danmark?.....

Jeg havde tænkt mig at sende dem en prøve på hvordan jeg vil have dem syet, og så få dem til at sy en, så jeg kan se hvordan de syr dem.

Fra Dongguan
Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 316
Fra  South China Trading Ltd. Skrevet kl. 09:50

Er O'lay ikke et kæmpe kosmetik mærke?  I så fald tror jeg ikke de er billige.

Sagens kerne:   Kina er det rigtige sted at få den slags opgaver udført. I forhold til andre "billige" lande har Kina en kæmpe fordel ved at have alle materialer og teknologi tilgængelige. Som du skriver har du allerede en vareprøve og den sender du blot til producenten, så vil de uden tvivl kunne finde materialet. Der er mange muligheder med dit logo,  det kan broderes, printes eller laves som broche f.eks. Jeg er ansat hos en Kinesisk producent af bla. håndtasker og kosmetik punge, og den største udfordring for nystartede med en god ide og en flot vareprøve er at der ikke er nogle der vil producere 100 stk. af noget i Kina,  det kan simpelthen ikke betale sig med den lave fortjeneste der er for producenten. På vores fabrik får syerske over 300 USD om måneden, det er langt mere end blot for et par år siden, samtidig er materiale priserne skudt i vejret. Derudover skal der laves knivforme til at skære materialet evt. bestilles stålringe, og ved print skal der laves forme.  Alt dette gør opstarts prisen høj, og ved mindre oplæg er det næsten lige så billigt at producere det derhjemme da der også skal beregnes transport og indfortoldning.  Men hvis du tror på din ny taske og har salgs kanalerne klar er der en kæmpe fortjeneste ved at få 10.000 tasker produceret i Kina, mindre kan også gøre det. Vi plejer at sige mindst 500 stk. pr farve og style.

Men held og lykke med det

South China Trading Ltd.  Tilbyder vores årelange erfaring til seriøse Aminoer der overvejer Produktion i Kina.

Tilmeldt 7. Oct 08
Skrevet kl. 12:51

Hej Chloe

Der er 2 måder at gøre det på:

1) Tag til Kina, godkend prøven og se produktionen starte op.

2) Brug et sourcing kontor, som laver ovenstående opgave for dig.

At sende dem en prøve og se hvordan de syer den, kan du ikke bruge til så meget, da sample room altid gør sig meget umage med prøver, for netop at få ordren :-( 

Du er nød til at følge hele forløbet, ellers er der sikkert 80 % chance for at din produktion går galt, du skal regne med at det er en helt anden kultur og mentalitet du har med at gøre, de er ikke så kvalitetsbevidste som os, et lille hul her en dårlig syning der ser de ikke som noget problematisk.

Det er rigtigt som Lars skriver at der i nogle tilfælde skal bruges knivforme til hvert design, men ved mindre ordre, skærer man mange gange efter papir (lægger en masse lag stof, herefter limer man et stykke papir oven på det øverste lag, og skærer efter papir stykket) 

Chloe du er velkommen til at kontakte mig, hvis jeg skal hjælpe dig.

Hilsen

Thomas

Fra Dongguan
Tilmeldt 26. May 09
Fra  South China Trading Ltd. Skrevet kl. 08:47

Ved den første sample vil man typisk skære efter skabelon,  men man kan ikke lave et ensartet produkt ved at skære materialer i hånden,  det ville desuden ikke kunne betale sig at skære efter skabelon selv ved mindre ordre. Der er selvfølgelig stor forskel på hvor høje krav forskellige virksomheder stiller til egne produkter, og det kan tage lang tid at finde en passende producent man kan stole på, og ja, det er meget vigtigt man selv er til stede under produktionen og inden forsendelse for at tjekke kvaliteten.

Men Chloe,  du er meget velkommen til at sende mig en mail, så kan vi tage en snak om dit design, antal og priser. Jeg vil evt. også kunne give dig lidt forslag angående materialer. Så sparer du jo også at tage til Kina, men du er selvfølgelig velkomme til at komme på besøg hos os hvis du har tid:)

Mvh

Lars 

info@jiadaleather.com

South China Trading Ltd.  Tilbyder vores årelange erfaring til seriøse Aminoer der overvejer Produktion i Kina.

Tilmeldt 7. Oct 08
Skrevet kl. 09:36

Det er nu ikke helt rigtigt at man ikke kan skære efter en skabelon, det gør man faktisk på rigtig mange fabrikker ved mindre produktioner, og ensartetheden bliver helt perfekt da man jo skærer alle lag på en gang. Ved at lave knivforme som Lars vil gøre er LANGT dyrere, og vil ikke kunne betale sig.

I de 20 år jeg har være i branchen, har jeg aldrig oplevet at en kunde vil betale 4000-6000 mere pr. design ved små ordre, lad mig komme med et eksempel.

Man skal producerer 500 punge, pungene koster 10 kr pr. stk. = 5000.- totalt

Knivforme 4000-6000 kr.

Den opmærksomme købmand vil erfarer at ordren bliver dobbelt så dyr pga. knivformene.

Det kan godt være at man bruger knivforme hos Lars leverandører ved alle ordre, men det gør man altså ikke i resten af Kina. 

Tilmeldt 10. Sep 10
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 10:17

Hej Chloe

Ja for at følge Pimpone lidt, så kan man sige at hvis du skal handle med Kina er du nødt til at tage derned.

En helt anden ting er at du er  nødt til at sætte dig godt ind i import reglerne, da dine varer ellers kan blive afvist i Tolden, hvis du enten har overskredet en eller anden kvote eller de materialer / farvestoffer der skal bruges ikke er godkendte i EU.

kim

Fra Dongguan
Tilmeldt 26. May 09
Fra  South China Trading Ltd. Skrevet kl. 04:32

Det lyder lidt som om du skyder vildt i tågen Pimpone.

En typist knivform til taskeproduktion koster omkring 300 kr. for os at få lavet.  så er det muligt der skal bruges en til hanken og lommer men det vil aldrig blive 5000!!   Og nej   det er ikke økonomi i at skære 500 tasker i hånden, og det er der ikke nogle der gør nogle steder i Kina, Det vil å tage alt for lang tid, Vi skriver altså 2010 nu.  Det lyder ik rigtigt til det er produktionen du ved mest om,  det kan godt være du har været 20 år i branchen,  men så er det ikke tasker du har lavet.

mvh

Lars

Fra Nyborg
Tilmeldt 11. Jan 10
Indlæg ialt: 344
Skrevet kl. 08:22

Jeg har en outsourcing virksomhed, med en gren i Kina. Det vil sige at jeg har en medarbejder som personligt møder op på fabrikken og forhandler priser og holder øje med at produktionenen går som det skal, at der ikke sker nogle misforståelser og vi sørger for at få transporteret dine varer til Danmark, da vi både er import og eksport godkendt.

Hvis du vil høre mere er du velkommen til at skrive til mig:

Mvh
Steffen Petersen
YBP - Your Business Partner
YBP.5800@Gmail.com
Cvr-nr: 33 086 172

Tilmeldt 7. Oct 08
Skrevet kl. 03:16

Lars, nu kan det jo være at der sidder mere end et stykke på en taske (det plejer der jo) og så kan der jo bruges flere knive.

alle 500 bliver jo skåret i en omgang, jeg sidder i Guangzhou lige nu, og har lige været på en sko fabrik hvor det er blevet gjort sådan. 

Chloe, jeg syntes at du skulle prøve at få produceret nogle tasker hos Lars, og så når du har gjort dig nogle dyrt købte erfaringer, så kan du vende tilbage til en af os andre.

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)