Hej alle sammen, Jeg kan godt tænke mig importere dem her fra Kina http://mepgood.cn/product/339386900-203508061/IPTV_Box_free_watch_more_than_2000_TV_programs.html
Hvad skal jeg være opmærksom på?
|
Hej OretAlt.dk
Jeg virker til dagligt som agent for virksomheder som skal have importeret eller produceret produkter i kina.
Så mine udtalelser er direkte fra egne erfaringer. inveterer hermed andre til at dele sine erfaringer.
Først og fremmest vil jeg spørge hvor mange enheder du tænker på at importere hjem?
Med hensyn til importmoms er det altid 25% som normal moms, men denne moms afskrives som købsmoms og er derfor ubetydelig for dig.
Jeg tror du tænker på told af de importerede varer. Her tager jeg altid selv og siger at 12% er et godt standpunkt, da der ikke er mange produkter som ligger over de 12%. Men er dog ikke sikker på den præcise sats. -> Dette kan du finde på skats hjemmeside.
Du skal være meget opmærksom på at der er mange fupmagere i Kina. De udbyder et produkt som man aldrig får at se? Derfor skal du enten have en agent i kina ind over, som opsøger og laver alt kontrollerende arbejde om den specifikke virksomhed du har i tankerne, ellers finder han den billigste virksomhed til dig og forhandler prisen til dit bedste. ( jeg samarbejder med en kinesisk agent, hvis dette bliver aktuelt)
Der er ikke mange ting du kan spørge virksomheden om, som du kan være sikker på er rigtig. Kinesere er nogle af de hårdeste forretningsmænd i verden, og fortæller gerne en lille løgn for at tjene en 10kr mere, til os europæere. Men hver sikker på de har certifikater som tillader varen at komme ind i Danmark CE osv.
Du er altid velkommen til at skrive en mail til mig hvis du har spørgsmål, kan dog ikke love at svare på alle. men hjælper gerne hvor jeg kan :)
Mvh
Steffen Petersen
YBP.5800@Gmail.com