Dagens griner. Jeg fik for kort tid siden denne fantastisk spændende e-mail fra selveste CEO og CFO (samme person) i en gigantisk stor bank, nemlig Hang Seng Bank Limited. Tror I kære Aminoer at jeg kan tjene nogle hurtige penge her - eller skal jeg bare (som han selv skriver) slette hans mail og lade være med at jage ham
Fra: Mr.Patrick K. W. Chan
Administrerende direktшr & Chief Financial Officer Hang Seng Bank Limited 83 Des Voeux Road, Central Hong Kong
TIL ATTENTION Det er forstеeligt, at du kan vжre lidt bange, fordi du ikke kender mig, men jeg har en lukrativ forretning forslag af fжlles interesse til at dele med dig. Jeg fik din henvisning i min sшgen efter de passer til min foreslеede forretningsforbindelsen. Jeg er Mr. Patrick KW Chan & CEO Chief Financial Officer i Hang Seng Bank, jeg Obscured business forslag til dig. Jeg vil har brug for dig til at hjжlpe mig med at udfшre et virksomhedsprojekt fra Hong Kong til dit land. Det indebжrer overfшrsel af store summer af penge. Alt om denne transaktion er juridisk gшres uden problemer. Vжr bestrжbe sig pе at overholde diskretion i alle spшrgsmеl vedrшrende dette spшrgsmеl. Nеr midlerne er med held blevet overfшrt til din konto, vil vi deler i forholdet bшr godkendes af de to af os foretrжkker jeg dig til at kontakte mig pе min private e-mailadresse nedenfor (patkwch@yahoo.com.hk), og endelig, efter at jeg skulle give dig mere information om denne operation. For det fшrste tvinge mig disse oplysninger: - 1.Your Fulde navn (s): - 2.Current kontakt adresse: - 3.Your nuvжrende Stilling: - 5.Contact telefonnumre 6 Din PRIVATE / CONFIDENTIAL e-mail adresse, hvis den er anderledes Please, hvis du ikke шnsker at svare, skal du fjerne denne besked og ikke jage mig. Selv om intet vovede intet lжrt. Din tidligst svar pе dette brev vil blive vжrdsat.
Kind Regards, Mr. Patrick Chan patkwch@yahoo.com.hk |
Ja den fik jeg også...temmelig grineren. Og hvad kan man så lære af det? Hvis man skal svindle så skal man nok gøre sig den ulejlighed at få oversat skidtet ordentligt.
Go´ dag til alle
Lars
www.TRY.dk