Jeg er i den situation at alt hvad jeg tjener i min lille fritidsvirksomhed ryger i topskat. Jeg har en kone som ikke betaler topskat. Mit spg. er så: Er det muligt at overskudet i min enkeltmands virksomhed udbetales til min kone uden at det behøver at være som løn. Jeg ønsker nemlig ikke at jeg også skal til at betale ambi og feriegodtgørelse og hvad der ellers følger med en lønudbetaling. Håber nogen kan hjælpe. /CWB |
Undgå topskat ?
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
- 1
Jeg mindes det er muligt at flytte fradrag rundt mellem ægtefæller. |
Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.
Skat skulle gerne selv overføre de fragdrag du kan udnytte. Men det er kun den ikke udnyttede del af bundfradraget der kan overføres. Dvs. hvis din Kone tjener under 265.000 (eller hvad grænsen er i 2006) kan du udnytte det (dvs. en større del af din indtægt bliver beregnet på mellemskat og ikke topskat). Eller hvis hun ikke har udnyttet hele sit personfradrag (men det er vel de færreste der ikke udnytter det). Det din kone tjener under topskat grænsen (men over 265.000) kan du ikke udnytte på nogen måde... |
Tak for hjælpen |
Hvis du ikke gider trække alle pengene ud, kan du jo spare op i firmaet via VSO. Der er en Amino, der netop har skrevet om bog om VSO, så hvis du vil spare op i firmaet, kan du evt tage fat i hende. Læs evt her: http://www.amino.dk/idealbb/view.asp?topicID=10174 |
Mit overskud har dog indtil videre haft en større der efter min mening passer bedre til et par gode rejser sammen med familien end til en decideret opsparing/invistering. Men det kunne jo sagtens på sigt blive aktuelt efterhånden som der kommer mere gang i virksomheden som indtil videre kører på hobbybasis. |
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)