Kære SEO-eksperter Jeg har bestemt mig for at skrive en række tekster på min hjemmeside, der beskriver de enkelte af mine arbejdsområder. Et eksempel er den her tekst om regler for parallelimport. Mit mål er at blive mere synlig indenfor mit fagområde, som er IP-rettigheder og markedsføringsret. Derfor vil jeg gerne have det maksimale ud af de tekster, jeg skriver. Jeg er blevet i tvivl om, hvorvidt jeg placerer siderne rigtigt internt på min egen side. Indtil videre ligger de som links under menupunktet "forretningsområder". Men jeg synes det lader til, at Google ikke rigtig har indekseret siderne. Indlæggene på min blog på min hjemmeside bliver indekseret allerede efter et par timer efter de er publiceret. Mit spørgsmål:
På forhånd tak. |
Hej Kristian,
Umiddelbart vil jeg sige du skal have dine SEO links på ALLE dine undersider. Lige nu har du dem kun på nogle af dem. Du skal placere din "Sider"-widget på alle undersider. Derudover så har du et dårligt link til "Parallelimport". Din link er /forretningsomraaderparallelimport - Det læser Google ikke som dét, du gerne vil have. Skriv i stedet blog "/Parallelimport".
Ellers god måde at lave sider på. Du kunne måske godt overveje at lave noget mere flydende tekst under siden http://www.simplylaw.dk/forretningsomrader-2/ så Google kan læse der er noget sammenhængende tekst. Bare i alt 3-400 pr. side. Det er ret godt.
Og så kan jeg fortælle dig dine sider er ved at blive indekseret :-).
Du bør måske også overveje at optimere på en sætning på måske 2 ord hvor parallelimport indgå, i stedet for udelukkende ordet "parallelimport". Det vil gøre det nemmere for dig at få et sted hvor du er nummer 1. Det vil kræve væsentligt mere for dig at komme op på det enkeltstående ord hvor www.DenStoreDanske.dk p.t. ligger nummer ét og du nummer 17 (kun på Google. Du er uden for top100 på alle andre søgemaskiner som Yahoo! og Bing!)
Desuden har DenStoreDanske.dk ca. 2700 indgående links og på deres url med parallelimport: http://www.denstoredanske.dk/Samfund,_jura_og_politik/Jura/Immaterialret,_herunder_ophavsret/parallelimport har de ca 800 indgående links.. Du har i alt på SimplyLaw.dk 154 indgående links og på din side med parallelimport har du 27 indgående links. Så forstå mig ret, medmindre du har meget tid til at få indgående links (og samtidigt en række, der har en væsentlig høj PR) så bør du måske fokusere på en søgesætning på to-tre ord, i stedet for ét ord.
Men ellers synes jeg det ser ud til du er igang med at bygge et godt fundament op, som kan skabe en konkurrencedygtig hjemmeside på Google.