Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Efterligning af ipod nano IMPORT

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Fra København SV
Tilmeldt 22. Mar 07
Indlæg ialt: 606
Fra  DetMads ApS Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

AndersV3:

Okay altså hvis der ikke står mærke på er det lovligt, bare der bliver betalt told

Lad vær at hænge mig for meget op på det.
Men min erfaring siger ja, Og self. hvis det ikke er en 100 procent efterligningen

Fra Hirtshals
Tilmeldt 7. Sep 08
Indlæg ialt: 327
Fra  3 Ferietilbud Skrevet kl. 18:02

Nej men vil undersøge det inden køb.

Er det ikke ligemeget hvor mange man køber bare man betaler told .

Få op til 3 gratis og uforpligtende tilbud på en leasningaftale hos http://leasingoffer.dk 

Fra Viborg, Midtjylland
Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 557
Fra  DealFighter.dk ApS Skrevet kl. 18:05

AndersV3:

Nej men vil undersøge det inden køb.

Er det ikke ligemeget hvor mange man køber bare man betaler told .

Nej, det er bestemt ikke ligemeget. Hvis du f.eks. køber 10, vil de nok betragte det som et køb med vidersalg for øje - Så skal du være registreret firma, og altså ikke blot privat person!

Handel med varepartier via Trademen

Fra Hirtshals
Tilmeldt 7. Sep 08
Fra  3 Ferietilbud Skrevet kl. 18:19

Okay det vil sige jeg ikke kan købe 10 styk, fordi jeg ikke er et registreret firma .

Få op til 3 gratis og uforpligtende tilbud på en leasningaftale hos http://leasingoffer.dk 

Fra Viborg, Midtjylland
Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 557
Fra  DealFighter.dk ApS Skrevet kl. 18:29

Du må ikke hænge mig op på det.

Men mit svar er NEJ, jeg vil ikke betegne 10 stk. som privat.

Rasmus

Handel med varepartier via Trademen

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:40

Hvis den er som på billederne, så er jeg 99% sikker på, at designet mm ligger for tæt på Apples iPod...

Og 1 stk betegnes som privatforbrug. Dvs selvom de er falske eller krænker Apple, så får du nok lov til at modtage den.

2 stk betegnes som videresalg... Så kan du vel selv regne ud, om de tror på, at 10 stk er til privatforbrug? Og det hjælper heller ik at notere det som værrende fødselsdagsgaver eller andet!

Fra Vordingborg
Tilmeldt 24. May 10
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 18:42

Hvis man køber 10 iPods i forskellig farve, og er god til at dokumentere sin sag om det er til privatforbrug kan det vel godt lade sig gøre.

Jeg kan i hvert fald godt se logiggen i at have en iPod i hver farve så det matcher ens tøj f.eks.

Men det er vel ikke der problematikken ligger, det er vel hvorvidt tolderne vil betragte varen som værende en kopi eller ej?!

MVH Ida

Fra Hirtshals
Tilmeldt 7. Sep 08
Fra  3 Ferietilbud Skrevet kl. 20:14

ja problematikken er om det bliver betragtet som kopi vare? Ikke nogen der kan give mig et 100% svar på det?

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 22:14

Det kan SKAT, men jeg har tidligere arbejdet en del med patenter o.lign og vi havde en tommelfinger regel (fra vore advokater) om at produktet skulle afvige på 6 væsentlige punkter nå vi talte om replika produkter...

Det "manglende" navn kunne være et punkt, hvad er din vurdering om de andre?

Forslag: Bestil en til privat brug, test den i noget tid, det er sikkert noget bras, men hvis du er heldig kan du jo tage en dialog med SKAT, eller tage chancen.

Keep it simple, spar dine penge og bed eventuelt om en trade reference, Tysk told stopper tusinde af disse Ipods hver eneste uge. Også dem sendt til privat brug. Men post Danmarks Toldcentert sover tit i timen...

//

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:30

ExportInnovation:

Det kan SKAT, men jeg har tidligere arbejdet en del med patenter o.lign og vi havde en tommelfinger regel (fra vore advokater) om at produktet skulle afvige på 6 væsentlige punkter nå vi talte om replika produkter...

Det "manglende" navn kunne være et punkt, hvad er din vurdering om de andre?

Navn indgår ik som et af punkterne... Det er ulovligt at benytte, og har intet med patent, design og de andre beskyttelser at gøre...

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)