Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er din din gennemsnits klikrate (CTR)?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Østerbro
Tilmeldt 14. Aug 09
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 08:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunne være lidt interessant at høre hvad jeres gennemkliksrate (CTR)  er? 

Syntes ikke jeg får den over 0.0090 % !? - hvad er din oplevelse? 

Hvad gjorde i anderledes da den pludselig steg? 

Jeg tester mange annoncer og hvilken annonce der performer bedst, retter og finder idealannoncen - men er det meget lavt 0.0090% 

Partner @ The Social Agency 

Fra Århus
Tilmeldt 21. Jun 10
Indlæg ialt: 216
Fra  Spot It Online Skrevet kl. 09:22

Hej

Jeg går udfra du mener CTR på Google og at du har displaynetværket med.

Hvis du har budget på dine kampagner er CTR ikke noget du helt kan regne med. En CTR er også meget forskellig fra produkt til produkt og afhænger jo også meget af hvor mange andre Adwords der er med i spil.

At sammenligne forskellige produkters CTR udfra forskellige budgetter kan man ikke. Jeg vil dog mene at du skal højere op end du er nu 0.009% er ikke meget, heller ikke med displaynetværket slået til i fuld størrelse.

På google vil 2,0 uden budget i top 3 være et minimum....som tommelfingerregl. Men det er svært at sige fra branche til branche.

-Carsten

Fra Østerbro
Tilmeldt 14. Aug 09
Skrevet kl. 09:27

Hej Carsten, hov det er facebook reklamer jeg mener.. 

Fra helsingør
Tilmeldt 24. Jan 08
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 10:49

Facebook er et sted hvor det er meget svært at få en høj CTR, da dine ads vil blive vidst til mange mennesker der egenlig ikke nødvendigvis har interesse i dine ads, men bare er der for at få noget tid til at gå.

Fra Århus
Tilmeldt 21. Jun 10
Indlæg ialt: 216
Fra  Spot It Online Skrevet kl. 11:07

haha

ja så er det jo lidt noget andet. Synes dog stadig det er lavt.

Men igen nogenlunde det samme svar fra mig.

Jo bedre du kan finde din målgruppe jo større chance for, at du får klik/besøgende. B2B produkter eller ydelser vil efter min mening altid give dårligere CTR end B2C produkter.

Betaler du for antal visninger eller antal klik ? det kan jo være en udemærket reklamekampagne uden du får klik. Hvis det ikke er nødvendigt at folk går ind på din hjemmeside men bare skal have et budskab. Så er det jo fint med en lille CTR. ( hvis du betaler for klik og ikke visninger selvfølgelig )

Så det er svært at sige om 0.009 er godt eller dårligt ( tror nu det er dårligt ) men det behøver det ikke være.

Fra Østerbro
Tilmeldt 14. Aug 09
Skrevet kl. 11:56

Mr.sand:

Facebook er et sted hvor det er meget svært at få en høj CTR, da dine ads vil blive vidst til mange mennesker der egenlig ikke nødvendigvis har interesse i dine ads, men bare er der for at få noget tid til at gå.

Hej Mr.Sand

Overhovedet ikke enig.

Hvis din målgruppe er folk i Horsens - så kan det godt være folk fra Horsens spilder deres tid på Facebook - det er jo ligesom ikke mit problem - de ser forhåbentlig annoncen og minder dem om at i aften spiller U2 og der er stadig 1000 billetter tilbage.

Fra Østerbro
Tilmeldt 14. Aug 09
Skrevet kl. 11:57

Carsten Hoier Fra Spot It Online:

haha

ja så er det jo lidt noget andet. Synes dog stadig det er lavt.

Men igen nogenlunde det samme svar fra mig.

Jo bedre du kan finde din målgruppe jo større chance for, at du får klik/besøgende. B2B produkter eller ydelser vil efter min mening altid give dårligere CTR end B2C produkter.

Betaler du for antal visninger eller antal klik ? det kan jo være en udemærket reklamekampagne uden du får klik. Hvis det ikke er nødvendigt at folk går ind på din hjemmeside men bare skal have et budskab. Så er det jo fint med en lille CTR. ( hvis du betaler for klik og ikke visninger selvfølgelig )

Så det er svært at sige om 0.009 er godt eller dårligt ( tror nu det er dårligt ) men det behøver det ikke være.

Tak for svar - håber dog stadig at høre fra nogen der har lidt erfaring - og hvad er jeres rate?

Fra helsingør
Tilmeldt 24. Jan 08
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 14:08

Siger heller ikke Facebook er et dårligt medie, da du helt sikkert kan skabe en interesse gennem det.

Men nu snakker vi CTR. Havde du f.eks. sat en Adwords kampagne op med en lokal visning af 10 km i radius fra Horsens, på søgeord som koncertet i horsens, ville din CTR nok blive højere. Det kunne også være et banner eller link på et side omkring koncerter, så ville den nok også være højere. Siger ikke Facebook på nogen måde et dårligt sted at smide ads op, siger bare du har nemmere ved at få en højere CTR på andre medie, og derfor er den nok så lav.

De kampanger jeg har kørt på Facebook har den ligget på ca. 0,1%, hvis jeg har betalt for visninger. Når jeg betaler per klik, for jeg nogenlunde samme antal kliks for samme budget.

Har faktisk lidt gået og tænkt på om Facebook går ind og regulere sig efter ens CTR, da det stort set giver det samme, om jeg betaler for kliks eller visninger? Nogen der har oplevet det samme?

Fra Zug, Schweiz
Tilmeldt 27. Jul 08
Indlæg ialt: 135
Fra  GoSocial ApS Skrevet kl. 23:58

Hej,

Hvis den ligger på under 0.03% - så slet dem og forsøg at gøre det bedre.
Hvis den ligger på 0.06%, så er det tilfredsstillende, men ikke prangende.
Hvis den ligger på 0.10%, så er det fint.

Det er en simpel tommelfinger-regel for "generelle" kampagner, der ikke er fin-segmenterede.

Mange hilsener
Robin Roy Hansen

GoSocial.dk 

GoSocial.dk - Ingen luftkasteller og tom snak - effektiv eksekvering på de sociale medier.
Europas største annoncør på Facebook i 2010.

Fra Østerbro
Tilmeldt 14. Aug 09
Skrevet kl. 11:39

Robin Roy Hansen:

Hej,

Hvis den ligger på under 0.03% - så slet dem og forsøg at gøre det bedre.
Hvis den ligger på 0.06%, så er det tilfredsstillende, men ikke prangende.
Hvis den ligger på 0.10%, så er det fint.

Det er en simpel tommelfinger-regel for "generelle" kampagner, der ikke er fin-segmenterede.

Mange hilsener
Robin Roy Hansen

GoSocial.dk 

Hey Robin - tak! - godt og høre fra en prof. Angående din facebookguide, så har jeg en genialt ide til dig. Send mig en PM hvis du er interesseret ;-)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)