Hvis min hjemmeside er flyttet for 2 mdr siden, kan jeg så stadig benytte det? Selvom den gamle side er slettet? |
Så vidt jeg ved, så skal det gamle domæne være aktivt for at du kan redirecte dem :)
Hvis min hjemmeside er flyttet for 2 mdr siden, kan jeg så stadig benytte det? Selvom den gamle side er slettet? |
Du kan til hver en tid benytte 301 redirects. Det skal nemlig gøres fra det nye site, da alle kald kommer til det nye site og ikke det gamle. MVH Kim |
Kim Tetzlaff
🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig
Glemte lige at tilføje.... Så længe det stadig er det samme domænenavn som det gamle, så kan og skal du benytte 301 redirects. det er i hvertfald ikke godt at dine brugere møder: http://country-home.dk/shop/index.php?cPath=28_35_73 Yderligere vil det også gavne dig at du laver en 301 redirect fra domænet uden www til domænet med www. MVH Kim |
Kim Tetzlaff
👉 Mere om mig
Hvor laver jeg disse redirects...? |
Hey Du kan gøre det enten via htaccess eller via det serversidescript (PHP/ASP) Som bliver brugt på siden. Nogen systemer, inklusiv mit CMS, har denne mulighed indbygget. MVH Kim |
Kim Tetzlaff
👉 Mere om mig
Hvad hoster du på? Jeg skal gerne sætte 301 redirect op, hvis du hoster på en IIS og understøtter asp. |
Jeg er slet ikke så meget inde i alt det IT :( Jeg bruger Dandomain... Ved egentlig ikke så forfærdentligt meget inde i det... |
Så bør du nok betale dig fra lidt hjælp, det kan sikkert gøres til en rimelig pris af en her fra Amino. Hvis man er helt blank på den slags, kan man hurtigt lave noget galt, og lave stor skade på websitet. Nu er det formentlig en ret lille opgave for en Amino, prøv evt. at finde en på freelancer der kan hjælpe dig, det kan helt sikkert gøres ret billigt hvis der blot er den rigtige ftp adgang på dit webhotel. Som Kim nævner kan det nogen gange gøres i CMS systemet, det kan man også i direkte i vores easyweb cms men jeg ved ikke om man kan i det system du nu bruger. Er det dandomains eget cms eller noget helt andet du bruger? |