Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CVR nr Krav

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra København SV
Tilmeldt 22. Mar 07
Indlæg ialt: 606
Fra  DetMads ApS Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis jeg opretter mig som Virksomhed og får et CVR nr, hvad har jeg så krav på at skal gøre

Skal jeg lave et regnskab pr kvatal?
Skal jeg noget andet?
Hvor meget må jeg tjene før jeg skal betale skat?
Har arbejde ved siden af. Hvad påvirker det?

glæder mig til at hører fra jer (:

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 21:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 975
Skrevet kl. 22:55

Hej Mads.

Du skal lave regnskab hvert år.

er det en enkeltmandsvirksomhed skal det ikke indsendes til erhvervs- og selskabsstyrelsen.  Er det derimod et aps eller a/s skal det indsendes.

Du må tjene 50.000 kr får du skal momsregistreres, men ved du at du kommer til at tjene mere end 50.000 på et år, så kan du lige så godt lade dig momsregistrere ved siden af.

Har du fuldtidsarbejde ved siden af, og blot skal drive virksomheden på hobbyniveau skal indtjeningen påføres som b-skat.

I teorien må du tjene så meget du vil.

Tobias.

Tilmeldt 14. Apr 10
Skrevet kl. 22:56

Sjoegaard:

Hej Mads.

Du skal lave regnskab hvert år.

er det en enkeltmandsvirksomhed skal det ikke indsendes til erhvervs- og selskabsstyrelsen.  Er det derimod et aps eller a/s skal det indsendes.

Du må tjene 50.000 kr får du skal momsregistreres, men ved du at du kommer til at tjene mere end 50.000 på et år, så kan du lige så godt lade dig momsregistrere ved siden af.

Har du fuldtidsarbejde ved siden af, og blot skal drive virksomheden på hobbyniveau skal indtjeningen påføres som b-skat.

I teorien må du tjene så meget du vil.

Tobias.

og bliver du momsregistreret, skal du indberette moms hvert kvartal.

Tobias.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 23:03

Mads W:
Skal jeg lave et regnskab pr kvatal?

Alt efter hvor meget du laver så kan det anbefales at lave en god aftale med en revisor hvor du afleverer alle dine bilag til ham og han så sørger for at der er styr på det (det kan godt betale sig i sidste ende)

Mads W:
Skal jeg noget andet?

Evt. kan du læse herinde http://www.startvaekst.dk/start-ny-virksomhed/0/4 men det kommer an på hvad det er du skal lave. Skal du importere ting så skal du have styr på toldsatserne og skal du arbejde med fødevarer, så skal du godkendes med det.

Mads W:
Hvor meget må jeg tjene før jeg skal betale skat?

0,01 kr.... Generelt skal du betale skat af overskudet i din virksomhed. 

Mads W:
Har arbejde ved siden af. Hvad påvirker det?

Snak med din arbejdsgiver om det er ok for dem. Hvordan vil det påvirke din arbejdsdag?

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 00:23

Sjoegaard:

Man må omsætte for 50.000 kr. over 12 måneder, før det er et krav at man skal momsregistreres.

Der er meget stor forskel på omsætning og indtjening.

Niels:

0,01 kr....

Arr.. 0,49 kr. ;-)

Med venlig hilsen

Bastian

Tilmeldt 14. Apr 10
Skrevet kl. 07:55

Bastian:

Sjoegaard:

Man må omsætte for 50.000 kr. over 12 måneder, før det er et krav at man skal momsregistreres.

Der er meget stor forskel på omsætning og indtjening.

Niels:

0,01 kr....

Arr.. 0,49 kr. ;-)

Med venlig hilsen

Bastian

Bastian - ja okay, mig der fik formuleret mig forkert. det var det jeg mente..

Tobias.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 08:01

Bastian:

Niels:

0,01 kr....

Arr.. 0,49 kr. ;-)

Nix.... hvis du har et overskud på 1 øre så skal du jo i realiteten betale skat af den :)

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 14:04

Niels:

Nix.... hvis du har et overskud på 1 øre så skal du jo i realiteten betale skat af den :)

Så vidt jeg husker siger vejledningen at man skal smide ørene væk når man indberetter, så rent faktisk kan man da have næsten en hel krone i skattefrit overskud? Wink

Medmindre jeg da husker forkert..

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 12:19

Niels:

Bastian:

Niels:

0,01 kr....

Arr.. 0,49 kr. ;-)

Nej det er ikke korrekt. Skat modtager tager ikke øre.

Med venlig hilsen
Bastian

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)