Jeg har efterhånden fået sammensat en adwords kampagne på over 10.000 søgeord og sætninger.
Mit spørgsmål er hvordan jeg prissætter dem. Skal jeg tage mine søgeord en af gangen og finde den laveste pris til hver enkelt, eller skal jeg angive en standard pris til alle, og i givet fald hvad skal den så være.
Vil helst slippe for at tage dem en, efter en. Jeg er dog også klar over at hvis jeg sætter alle sammen til 1 krone så er der mange som jeg betaler overpris for, og mange som ikke kommer med fordi jeg betaler underpris.
Ville være træls og have standard på 2,- pr klik, hvis halvdelen af dine søgeord ikke behøves være over 0,20 øre. Det samme den anden vej så er det jo øv hvis de faktisk skal op på 4,- pr klik og du aldrig bliver set.
Du kan også hurtigt se resultaterne af dine søgeord og deres placeringer (gennemsnit) så kan du altid flytte lidt rundt på priserne :-)
Nu er det noget tid siden, jeg har nusset med google adwords, men jeg kan huske, at man kan få google til at komme med ca. gennemsnitspriser, hvor ofte der søges på ordene osv. og om de skal med i andre søgemaskiner (f.eks. den blå avis).
10.000 ord/sætninger, er du vimmer, det er mange!!
Google adwords er alle tiders til markedsføring, men det vigtigste er at få strikket det sammen med en ordlyd så man figurerer øverst. Og så er det vigtigt, at man ikke kun har adwords, som er billige, fordi ingen søger på dem - så hellere afsætte lidt monetos på de mest søgte ord også, især hvis man kan strikke en ordlyd sammen, så man figurerer blandt top 3.
Google adwords er alle tiders til markedsføring, men det vigtigste er at få strikket det sammen med en ordlyd så man figurerer øverst. Og så er det vigtigt, at man ikke kun har adwords, som er billige, fordi ingen søger på dem - så hellere afsætte lidt monetos på de mest søgte ord også, især hvis man kan strikke en ordlyd sammen, så man figurerer blandt top 3.
Håber du får succes.
Mvh.
Iben
Hej Iben,
Hvad mener du med at sammensætte den rette ordlyd, som man kommer i top 3?
@trådstarter
Sæt alle priserne ens og højt til at starte med. Det er vigtigt, at dine kampagner får en høj CTR -> Højt kvalitetsresultat, så du med tiden kan betale mindst muligt for dine klik.
Efterhånden, som du får data ind i AdWords kan du så sætte klikpriserne ned eller op alt efter hvor høj profit du har på den pågældende søgeord / annonce kombination.