Kære Amino'er Jeg har fået et par idéer til produktion af funktionsmøbler, men jeg er hverken møbeldesigner eller snedker - any good advice? Jeg kunne godt tænke mig at spare lidt ekstra op og springe ud som selvstændig inden for måske det næste års tid, også afhængigt af den jobsituation, jeg p.t. befinder mig i. Skulle der være nogle med nogle gode råd og erfaringer er jeg en ivrig lytter. Mvh. Iben |
Hej Iben.
Det er rimelig dyrt at starte en møbelproduktion op i Danmark. Det kræver at du skal have et firma til at købe dit design. Da du ikk er møbeldesigner eller snedker, skal du betale en møbeldesigner og snedker, for at få et firma til at ville kigge på dine ideer.
Hvis du skal slå igennem, skal du satse på at få produceret dine møbler i østen. Evt Kina.
Det er billigt, effektivt og kanon hurtigt. Godt nok er der en lang fragt afstand. Men produktions tiden af x antal møbler, er hurtigere end i Danmark eller norden. Det er godt nok et rimeligt startkapital du skal starte med (Ca. 150.000) Men er ideen god nok og efterspurgt. Vil det i længden være billigts at få produktionen igang i evt. Kina.