Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af produktion af funktionsmøbler

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 29. Aug 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino'er

Jeg har fået et par idéer til produktion af funktionsmøbler, men jeg er hverken møbeldesigner eller snedker - any good advice?

Jeg kunne godt tænke mig at spare lidt ekstra op og springe ud som selvstændig inden for måske det næste års tid, også afhængigt af den jobsituation, jeg p.t. befinder mig i.

Skulle der være nogle med nogle gode råd og erfaringer er jeg en ivrig lytter.

Mvh.

Iben

Fra Nyborg
Tilmeldt 11. Jan 10
Indlæg ialt: 344
Skrevet kl. 20:42

Hej Iben.

Det er rimelig dyrt at starte en møbelproduktion op i Danmark. Det kræver at du skal have et firma til at købe dit design. Da du ikk er møbeldesigner eller snedker, skal du betale en møbeldesigner og snedker, for at få et firma til at ville kigge på dine ideer.

Hvis du skal slå igennem, skal du satse på at få produceret dine møbler i østen. Evt Kina.
Det er billigt, effektivt og kanon hurtigt. Godt nok er der en lang fragt afstand. Men produktions tiden af x antal møbler, er hurtigere end i Danmark eller norden. Det er godt nok et rimeligt startkapital du skal starte med (Ca. 150.000) Men er ideen god nok og efterspurgt. Vil det i længden være billigts at få produktionen igang i evt. Kina.

Fra Århus
Tilmeldt 29. Aug 10
Skrevet kl. 20:48

Hej og tak for svar.

Jep, det er dyrt at producere i DK, så Kina kan være en mulighed - men selve det at få designet og en prototype, det kunne jeg godt tænke mig at rykke på, så håber, der måske er andre, der kan hjælpe. Evt. sidder der en sulten, halvarbejdsløs møbeldesigner og læser med..?

;-)

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 20:49

Hej Iben

Da jeg for snart længe tid siden skrev markedsføringsopgave i international handel anvendte jeg Fredericia Furniture som case. De havde bla. lavet licens aftaler med eksterne designere.

Det kunne jo også være en vej at gå, hellere få en lille del end at påtage sig en kæmpe risiko som måske er umulig at realisere økonomisk til at starte med.

Du skal nok have noget mere konkret end en 'ide'. Det kunne være at du skulle alliere dig med designer, arkitekt eller endda en ingeniør, alt efter hvad du mener med funktionsmøbel :-)

Håber det lykkes

De bedste kaffe hilsner
Søren

Fra Århus
Tilmeldt 29. Aug 10
Skrevet kl. 21:21

Tak for mere input;-) Jeg er jo en novice her på siden og temmelig benovet over at få svar allerede.

Ja, det med risiko, uha, har også en masse teori i bagagen, og man kan let komme til at svede og få grå hår, før man overhovedet siger start til noget som helst. Men det kunne måske være en god idé at alliere sig via en licensaftale.

Mine idéer er ret konkrete, og uden at afsløre for meget, så kunne jeg godt tænke mig at få en møbeldesigner til at rentegne og producere en prototype (a la hvis jeg kom med en skitse til en arkitekt og bad ham rentegne min skitse til mit nye hus og vurdere, hvordan konstruktioner osv. kan bære).

Har forsøgt at google møbeldesigner, og lad os nu sige, at jeg tog kontakt til en - hvordan kan man sikre sig så idéen forbliver min idé, hvordan sikrer jeg mig, at han blot rentegner? Jeg er faktisk i tvivl, om en møbeldesigner også kan lave en prototype, eller om jeg ville skulle have fat i en anden til det formål..?

Og hvordan ved man, hvilke krav møblerne skal opfylde (EU standard dit og dat)?

Cheerios

Iben

Fra Nyborg
Tilmeldt 11. Jan 10
Indlæg ialt: 344
Skrevet kl. 21:28

Hvis du skal sikre ideen. Skal du søge efter en hemmelighedsholdelses aftale/kontrakt.
Den sørger du for at underskrive sammen med den designer du vælger.
Den sikre at alt materiale modtaget af dig ikke udnyttes.

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 07:35

ibeniza:

Dear Amino'er

I've got a few ideas for production of functional furniture, but I am neither a furniture designer and cabinetmaker - any good advice?

I'd like to save a little extra up and jump off as an independent in perhaps the next year, also depending on the job situation, I currently find myself in.

Should there be some with some good advice and experience, I am an avid listener.

Mvh.

Iben

Hej

Du skal have alle de nødvendige værktøjer til brug første læse nogle tutorials omhvordan man opbygger møbler, skal du huske på, at du bør overveje robustheden af dinbygge, bare et råd:)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)