Jeg er helt ny til Wordpress og vil gerne lave min URL's læsevenlige for både søgemaskiner og mennesker.
I min valgfrie struktur har jeg skrevet ---> /%category%/%postname%/ ( som der står i hjælpen ) - det skulle så gøre at mine URL's kommer til at hedde f.eks drq.dk/sport/danmark-slog-sverige-4-0-i-fodbold/
Men jeg får altså noget helt forkert frem på skærm - den er ikke god til at læse æ-ø-å og så har den været så fræk at ignoere min nyeste overskrift og husker den gamle som jeg i første omgang havde skrevet.
Jeg ville helt undgå at bruge æ-ø-å i dine urls, da Wordpress (og søgemaskinerne!) ikke kan lide dem.
Dit opsætning med permalinks er korrekt, men grunden til den husker din gamle url er fordi du selv skal ændre det ved hvert indlæg. Altså under Rediger Indlæg, lige under overskriften kan du ændre url'en for indlæget til hvad du nu ønsker.
Jeg ville helt undgå at bruge æ-ø-å i dine urls, da Wordpress (og søgemaskinerne!) ikke kan lide dem.
Dit opsætning med permalinks er korrekt, men grunden til den husker din gamle url er fordi du selv skal ændre det ved hvert indlæg. Altså under Rediger Indlæg, lige under overskriften kan du ændre url'en til indlæget til hvad du nu ønsker.
Men jeg lagde mærke til at jeg kun kan ændre selve %postname% - men ikke ændre %category% - så mit andet spørgsmål er hvad skal jeg så gøre hvis har en kategori der hedder "afsløringer"? - skal jeg bare finde på et andet ord der dækker over det sammen, som ikke indeholder æøå?
Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?
Men jeg lagde mærke til at jeg kun kan ændre selve %postname% - men ikke ændre %category% - så mit andet spørgsmål er hvad skal jeg så gøre hvis har en kategori der hedder "afsløringer"? - skal jeg bare finde på et andet ord der dækker over det sammen, som ikke indeholder æøå?
Så skal du ændre i din kategori. Der er et felt for det "url-venlige"-navn for kategorien - og der kan du fx skrive "afsloringer" eller "afsloeringer"
Så skal du ændre i din kategori. Der er et felt for det "url-venlige"-navn for kategorien - og der kan du fx skrive "afsloringer" eller "afsloeringer"
Mange tusind tak for hjælpen Heine.
Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?