Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hive penge ud af virksomheden, uden at betale skat.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 975
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg står og skal til at starte virksomhed op, og har sparet 50.000 op, som jeg planlægger at bruge på det.

Jeg har nogle etableringsomkostninger og nogle driftsomkostninger det første år, som jeg regner med at skulle betale af mine egne penge.

Men når overskuddet så er 50.000 kr, så kan jeg vel ikke bare hive dem ud, uden at betale skat af dem?

Men hvis det var et lån i banken, så skulle det jo betales tilbage til banken, fordi det så er en omkostning. og så skal der vel ikke betales skat af det? har jeg ret, eller er jeg helt forkert på den?

Kan det så bedre svare sig at låne 50.000 i banken, end at investere mine egne penge?

Tobias.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 16:27

Hvis du indskyder 50.000 i din virksomhed, så kan du trække dem ud igen uden at betale skat. Pengene er nogle som virksomheden skylder dig.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 14. Apr 10
Skrevet kl. 16:29

Hej Niels.

Det lyder godt.

Men hvordan skriver man det i regnskabet?

Tobias.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 16:33

Jeg kan ikke lige huske de korrekte benævnelser i hovedet, men normalt er det den modsatte måde af hvad du gjorde da du lage dem ind i virksomheden.

I dit regnskab skal det være muligt at se  hvad virksomhedens gæld er.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 14. Apr 10
Skrevet kl. 16:33

Okay super. Dvs. man skriver det på som gæld?

Tobias.

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 16:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Tobias

Det er ganske enkelt; er der et overskud så skal du beskattes af dette beløb som personlig indkomst uanset hvad du så indskyder eller trækker ud - hvis vi altså taler personlig virksomhed som ikke er under virksomhedsskatteordningen (VSO)

De bedste kaffe hilsner
Søren

Tilmeldt 14. Apr 10
Skrevet kl. 16:45

Hej Søren.

Der er tale om enkeltmandsvirksomhed.

Så dvs. jeg skal betale skat af de 50.000 som jeg skyder ind, når de nu skal hives ud igen?

Tobias.

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Fra  Kaffes Skrevet kl. 16:50

Sjoegaard:
Så dvs. jeg skal betale skat af de 50.000 som jeg skyder ind, når de nu skal hives ud igen?

Nej kun hvis der er overskud :-)

Lad os tage en meget simpel model:

Lad os sige at du indskyder 50.000 i din biks på din bankkonto og laver et overskud på 100.000

Så har du nu 150.000 på din bankkonto. Nu hæver nu 50000 eller 150000 det er lige meget du skal stadigvæk betale skat af de 100.000 :-)

Hej fra Søren

Tilmeldt 14. Apr 10
Skrevet kl. 16:53

Hm.

Jeg har opstartsomkostninger på 25.000 kr. og så har jeg driftsomkostninger på 25.000 kr. i det første år.

de 50.000 skal betales af min egen lomme, og derfor kommer de jo ikke til at stå på min konto. som sådan.

Så hvordan får jeg hevet de 50.000 uden, uden at skulle betale skat af dem?

Hvis jeg fx laver et overskud på 100.000, kan jeg så hæve de 100.000 kr, og nøjes med at betale skat af de 50?

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Fra  Kaffes Skrevet kl. 16:56

Jeg tror vi får rodet det sammen her :-)

Men lad os se om vi ikke kan få lidt styr på det.

Hvad dækker opstartsomkostninger over og hvad dækker driftsomkostninger over?

Hej fra Søren

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)