Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En god ide synes man selv - men andre er ikke helt med på den.

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 975
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg har fået en rigtig god ide synes jeg selv, og har også snakket med 2 potentielle kunder som synes det var en god ide, men som gerne ville se en hjemmeside el. lignende så de kunne tage stilling til hvorvidt det var noget de ville  være med i eller ej.

Og en del andre jeg har snakket med synes også det er en god ide.

Jeg snakkede så med min onkel om det i dag, som er revisor, og han synes det var en rigtig dårlig ide, og mente ikke at der var nogen penge i det. men har selvfølgelig også kun kort fortalt ham om ideen, har slet ikke beskrevet tingene for ham. Og så er der også et par andre der ikke har synes det var så god en ide.

Jeg vil dog ikke lade mig gå på af lidt modgang, fordi man bliver nød til at tage nogle chancer en gang i mellem, og tage initiativ.

Hvor meget modgang oplevede i, og gjorde det jeg usikre på jeres ide, eller udførte i den alligevel?

Tobias.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:29

Du vil altid møde folk der er imod din ide. Uanset hvor god den er.

Hvis du selv tror på din ide, og du er sikker på det er noget der kan blive til noget. Så er der kun en vej, og det er forsøge sig med at tage chancen, og få det ført ud i livet,

Selvfølgelig er det også et spørgsmål om hvor meget ideen koster at sætte i søen. Men lad os sige det koster 10.000kr at sætte i søen. Er du så villig til, hvis alt går galt at have smidt 10.000 ud af vinduet?

Hvis ikke du er det. Skal du nok lytte til dem der ikke tror på din ide. Men det handler ligeså meget om din egen mavefornemmelse.

Jeg er selv i gang med et projekt. Hvor jeg flere sider fra bliver skudt ned, også igen, hvor andre er åbne for ideen. Det er utrolig svært at vide om ens ide holder vand i sidste ende. Jeg har givet mig i kast med min idé, da jeg har den holdning hvor intet våger intet vinder.

Jeg håber du kan bruge mit svar til lidt :)

Morten

Tilmeldt 14. Apr 10
Skrevet kl. 13:32

Hej morten.

ideen vil koste mig 25.000 at sætte i søen.

Men jeg skal ikke låne pengene nogen steder, det er penge jeg selv har sparet op. Og jeg tror selv på ideen, så jeg er meget opsat på at udføre den.

Tobias.

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 13:33

Bare klø på og hul i jante tam tamen SSS

Venligst

René Buch

Fra Ludvigsen
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 373
Fra  LudvigsenPatent LudvigsenPatent - Vi beskytter din OPFINDELSE Skrevet kl. 13:48

Kære Tobias,

Har du overvejet om den skulle patentbeskyttes f ø r du realiserer den og viser den frem ?

Ellers kan andre plagiere dig, når de ser det går godt.

Der er en masse gode forklaringer her:

www.eneret.dk, klik på patentordbog 

Held og lykke

Tilmeldt 25. Dec 05
Indlæg ialt: 352
Skrevet kl. 13:54

Selvfølgelig skal du ikke ignorere al kritik, men du skal kun tage kritikken til dig, hvis de kan argumentere for deres synspunkter. Husk: At lytte til kritik er ikke det samme som at lade sig overbevise om, at det er en lorteide og droppe den.

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 14:05

Hej Tobias,

Når folk kommer med kritik til din idé eller virksomhed - gør det kun dig stærkere. Det giver dig nemlig muligheden for at tænke hvad argumentet skulle være imod den kritik du får, og hvad skal der til at overbevise personen om at dit projekt bliver en succes?

Din onkel kan have ret eller uret i det han siger - men jeg tror at han sidder på den økonomiske side af bordet, kigger han på hvad der skal til at drive projektet og hvad vil outputtet være i kroner og ører.

Men han vil aldrig kunne bestemme om det skal blive en succes eller ej, det er udelukkende dig der kan gøre en forskel der.

Hvis du mener at dit projekt har potentiale, og har undersøgt markedet ordenligt - så syntes jeg du skulle lette anker og bevise at det bliver en succes.

Vh
Henrik 

Tilmeldt 14. Apr 10
Skrevet kl. 14:10

Hej alle sammen.

Tak for god respons og super hurtigt! det er sku lækkert!

Henrik, du vil mig lige til at se tingene fra en helt anden side!

Og det gør at jeg nu vil arbejde endnu mere intensitivitet!

Har i flere meninger, andre synspunkter eller en anden holdning til tingene så blev endelig ved med at poste indlæg.

Tobias.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:58

Hej Tobias

Sjoegaard:

Hvor meget modgang oplevede i, og gjorde det jeg usikre på jeres ide, eller udførte i den alligevel?

Når du spørger sådan direkte, så er den eneste som troede på min ide faktisk banken.....utroligt nok, men skulle så også kun bruge et meget begrænset beløb, da jeg havde det meste i forvejen.

Nu blev jeg opfordret af nogle af mine ekskunder hos et tidligere ansættelses forhold til at starte op, og da jeg stod med det hele klart, så sprang de fra, hvilket så vil sige at jeg stod, med en gæld, på 10k og udstyr for over 100k. Men har så i de sidste 2 år fået opbygget en lille kundeskare, der kommer igen. Og den er så voksende.

At starte op på den måde, er ekstrem hårdt, og kræver utrolig meget tålmodighed. Men synes selv at det har lønnet sig, på den måde at jeg så ikke er faldet i søvn, men konstant skal være bevist om hvad jeg vil og ikke mindst hvordan. Og med de sidste meldinger fra min branche, så kan jeg se at mine nærmeste konkurranter er ved at være væk. Men det betyder så desværre ikke at jeg vil få flere kunder, da jeg har brændt utrolig mange broer. Men selvfølgelig skal de være velkommen. Dog på mine betingelser denne gang. Ellers må de gerne blive væk. Den luksus har jeg da.

Min families mening kan jeg ikke bruge til noget, da de alligevel ikke aner hvad jeg laver, eller har et kendskab til at drive virksomhed, andet end at nogle er gået ned med et firma.

Men mit råd til dig, er at man ikke skal lade sig slå ud. Det er hårdt arbejde at starte op, men det er helt klart det værd, når man sidder kl 2 om natten, med en kold pils, og vide at man skal op kl halv fem, for at levere inden at man skal møde på arbejdet. Og så når betalingerne kommer ind, så begynder man at sidde og drømme om alt det udstyr som man gerne vil have, og som der bare kommer tættere og tættere på.....

/Kenneth

Tilmeldt 14. Apr 10
Skrevet kl. 15:15

Hej Kenneth.

Det der er en rigtig jantetæsker! og det er super fedt at høre! Det beviser jo også at tror man selv på det, og går imod alle odds, så vil man alligevel lykkes en gang imellem.

Jeg er opsat på at arbejde hårdt for at få det til at lykkes, og jeg vil lægge alle min kræfter i at få det til at kunne løbe rundt.

Tobias.

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)