Hej Aminoer. Jeg har fået en rigtig god ide synes jeg selv, og har også snakket med 2 potentielle kunder som synes det var en god ide, men som gerne ville se en hjemmeside el. lignende så de kunne tage stilling til hvorvidt det var noget de ville være med i eller ej. Og en del andre jeg har snakket med synes også det er en god ide. Jeg snakkede så med min onkel om det i dag, som er revisor, og han synes det var en rigtig dårlig ide, og mente ikke at der var nogen penge i det. men har selvfølgelig også kun kort fortalt ham om ideen, har slet ikke beskrevet tingene for ham. Og så er der også et par andre der ikke har synes det var så god en ide. Jeg vil dog ikke lade mig gå på af lidt modgang, fordi man bliver nød til at tage nogle chancer en gang i mellem, og tage initiativ. Hvor meget modgang oplevede i, og gjorde det jeg usikre på jeres ide, eller udførte i den alligevel? Tobias. |
Du vil altid møde folk der er imod din ide. Uanset hvor god den er.
Hvis du selv tror på din ide, og du er sikker på det er noget der kan blive til noget. Så er der kun en vej, og det er forsøge sig med at tage chancen, og få det ført ud i livet,
Selvfølgelig er det også et spørgsmål om hvor meget ideen koster at sætte i søen. Men lad os sige det koster 10.000kr at sætte i søen. Er du så villig til, hvis alt går galt at have smidt 10.000 ud af vinduet?
Hvis ikke du er det. Skal du nok lytte til dem der ikke tror på din ide. Men det handler ligeså meget om din egen mavefornemmelse.
Jeg er selv i gang med et projekt. Hvor jeg flere sider fra bliver skudt ned, også igen, hvor andre er åbne for ideen. Det er utrolig svært at vide om ens ide holder vand i sidste ende. Jeg har givet mig i kast med min idé, da jeg har den holdning hvor intet våger intet vinder.
Jeg håber du kan bruge mit svar til lidt :)
Morten