Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bindestreg (-) i domænenavn

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Marbella
Tilmeldt 16. Feb 08
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Kan i hjælpe mig med følgende spørgsmål. Jeg påtænker at starte 1 eller flere domæner, hvor jeg vil arbejde med affiliate. Et af disse domæner kunne jeg godt tænke mig at lave som en samlignings side.

Mit spørgsmål går på: Hvis man bruger bindestreg (-) i domænenavnet, ødelægger det så SEO rankingen og selve søgningen af  produktet.

Eksemple, jeg vil gerne skrive og linke til de bedste kaffemærker, så min side kunne så hedde: bedste-kaffe.dk, eller om TV: billigste-fladskaerm.dk

Det er selvfølgelig for at folk skal søge "kaffe" eller "fladskærm-", men ødelægger "bedste-" eller "billigste-" søgningen?

Jeg ser frem til at hører om jeres mening og erfaringer!

Dansk ejendomsmægler ved Marbella, Costa del Sol

Tilmeldt 28. May 10
Indlæg ialt: 1460
Fra  N/A Skrevet kl. 11:39

hvis du vil sælge f.eks. kaffemaskiner, så kunne den hedde "billige-kaffemaskiner.dk"

Da billige-kaffemaskiner bliver brugt meget af dem som faktisk søger billige kaffemaskiner.

"-" i et domænenavn, er ligesom mellemrum.

.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 13:30

Hej

Det er bedre at bruge bindestreger i stedet for underscores, det er nemlig mere brugervenligt. Yderligere skader det ikke din SEO at du indføre ord som der i forvejen bliver søgt på. Og omvendt kan man også sige at keyword domæner i forvejen ikke er det der har det helt store effekt, det har selvfølgelig lidt, men man vil i rigtig mange tilfælde kunne ranke et site lige så godt selvom det bare heder et eller andet volapyg.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Tilmeldt 6. Apr 08
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 21:38
Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 22:02

intergalactic:

Jeg hører gang på gang herinde at et keyword i domænenavnet ikke betyder det helt store for hvordan man ranker på google.

Jeg oplever det bare lige omvendt - at det betyder rigtig meget.

Tag f.eks. www bas dk http://www.google.dk/search?q=bas en fin placering som nummer 6 på side 1, til trods for at ingen linker til sitet http://www.google.dk/search?q=link%3Abas.dk

Hey, først og fremmest, så mener jeg det sådan at det betyder så lidt at det ikke ligefrem er noget man skal spekulerer i.

ud over det så jo der bliver linket til siden, du kan ikke tjekke sådan noget med Google, det kunne man i gamle dage, men ikke mere. http://www.majesticseo.com/search.php?q=www.bas.dk/ ifølge den side er der 64 links til siden, det er den som viser de mest korrekte tal.

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra København
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 22:23

I det der er tale om et affiliate site kan du sagtens købe et bindestregs-opdelt domæne, da du kun skal tænke på at ranke i google, og så er det brugervenligt med et sigende domænenavn også.

Havde du nu skulle åbne en shop, havde jeg nok foreslået et unikt domæne - eller et domæne hvor du kunne købe uden og med bindestreger, da du her også skal tænke på mund-til-mund effekten.

SEO-mæssigt har det ikke nogen større betydning for, hvorvidt der er keywords i domænet eller ej

Med Venlig Hilsen
Nick Nørgaard

Fra Marbella
Tilmeldt 16. Feb 08
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 10:30

Hej

Tak for jeres svar. Jeg kan se der er lidt forskellige meninger og holdninger Smile

Det der bekymre mig mest er, hvis jeg f.eks vil sælge kaffe og lave et site der hedder "bedste-kaffe.dk" at selve ordet "kaffe" ikke bliver gemt, når man søger ordet. Jeg kan selvfølgelig godt forstå key-words osv. men min tanke er selve firma navnet også kommer ind i en søgning

Håber jeg gør mig forstålig?

Dansk ejendomsmægler ved Marbella, Costa del Sol

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)