Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ADWORDS: Tænker du alternativ nok ?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

jeg går tit og tænker over søgeord til adwords kampagner og synes tit man går død med at finde nye og droppe de dårlige for ens kampagne. For hvor langt skal vi rent faktisk tænke ud fra vores produkt ? Det kunne jo være du kunne sælge nogen af dine produkter til andre end du lige tror er din målgruppe her og nu.

Vi kan jo tage udgangspunkt i hundefoder..

Du skal lave en kampagne der skal få folk til at købe din hundefoder, men hvordan går du ud og finder de rette søgeord og finder du overhovedet nok søgeord ? Jeg går selv tit død efter 15-20 søgeord for et enkelt produkt, men der er jo stadig sindsygt mange søgeord og finde derude :-)

Du sidder nok og tænker jeg skal findes for hundefoder, hundemad, hvalpefoder og dine produkters mærke, men har du prøvet at kigge en tak længere ud ?

Hvem køber dit hvalpefoder ? Det gør folk der lige har fået en hundehvalp eller folk der står og overvejer at anskaffe sig en. hvad kan dit næste træk så være ?

Nemlig, du finder udad hvor folk søger efter den nye hvalp, det ville være en kennel klub eller måske et forum for hunde, det vil sige er man lidt smart finder man udad dette og så har du pludselig adgang til rigtig mange nye søgeord og du fanger folk lige der hvor de overvejer at købe hund og du minder dem om at de skal have foder til den og det ligger du inde med..

Du kan gøre det samme hvis du sælger f.eks internet. Hvad kigger folk efter samtidig med de skal have internet eller måske omvendt.. Når folk køber en ny computer så skal nogen måske også bruge internet til den og her skal du jo så igen være synlig så du minder dem om de skal huske at købe internet med til deres nye computer.

Altid husk og tænk over hvad trækket inden de skal købe dine produkter kunne være :-)

Håber du kan bruge det til noget, ellers så smid det væk og hop til næste indlæg ;-)

god aften

Mikkel

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 18:53

Hej MIkkel,

Det er en tilgang, der er fin at benytte for gavne e-handlere, men kan være farlig for den almene AdWords bruger. 

Problemet ligger i Google's introduktion af kvalitetsresultat i 2006. 

Da en rigtig stor del af kvalitetsresultatet består i CTR vil du unægteligt rende ind i, at dine 'far-fetched' søgeord vil få en meget lav CTR og deraf et meget lavt kvalitetsresultat. 

Har du for mange af disse søgeord (også bare i perioder) vil dit samlede kvalitetsresultat for kontoen og den enkelte kampagne ende med at falde, hvilket går ud over dine ellers succesfulde og relevante kampagner. 

Pas derfor på med fremgangsmåden.. 

Ovenstående skal ikke forstås negativt, men skal tages med i sine overvejelser. 

Mvh.

Andreas.. 

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Fra Randers
Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 18:56

Hej Andreas.

helt fint med dit indlæg :-)

Ja man skal træde varsomt, men det er en god måde og finde flere kunder/søgeord der er meget relateret til sit produkt :-)

Jeg har selv haft det benyttet med stor succes :-) Og ville dele et lille tip..

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 19:00

Det er skam også et helt fint tip. 

Mit indlæg skulle ikke forstås negativt, men om, at man skal være påpasselig med fremgangsmåden. 

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)