For at kunne modtage kreditkort betalinger direkte i din egen shop, så kræver det en PCI certificering af både server og software, hvilket er sindsygt dyrt.
Da du ikke har råd til PBS her i starten, så er paypal, moneybookers og ligende dine eneste muligheder, for selve betalingsdelen, du kan sagtens have kurv osv. på din egen side, men selve betalingen hvor de indtaster kort nummer osv. vil foregå ude hos udbyderen, dvs. paypal eller ligende.
Dem kan du implementere i din webshop, sådan at de nærmest kører i en Iframe
Kan du uddybe den? Er det en https forbindelse på shoppen?
Undrede mig også lidt over den sætning, så tog et kig i deres manual, og det er så vidt jeg kan læse mig frem til, ikke nødvendigt med et SSL certifikat på domænet for at bruge deres iframe, selve indholdet i iframen er SSL beskyttet.
Men jeg ville være lidt påpasselig med denne type integrering, de fleste browsere klager lidt når man mixer HTTP og HTTPS indhold :)
Men super fedt Moneybookers har fået Dankort, det havde jeg slet ikke set :)
ikke nødvendigt med et SSL certifikat på domænet for at bruge deres iframe, selve indholdet i iframen er SSL beskyttet.
Det kan folk ikke se. Så derfor vil det ikke være anbefalesesværdigt at benytte den måde. Men hvis de på en måde kunne hente indholdet fra hjemmeside og vise den i en rigtig SSL forbindelse så vil det være en mulighed.
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Det burde egentligt ikke være noget problem hvis man sætter det op rigtigt. Jeg har en ven som har sat det op på hans Prestashop løsning og det fungerer upåklageligt i alle de udbredte browsere :-)(kan ikke linke til shoppen den endnu da denne er under udvikling.)
Men ja det er nok ikke anbefalelsesværdigt, men det virker - kan nok godt bruges som en midlertidlig løsning indtil man har penge til PBS aftalen.
Synes i hvert fald at det virker meget mere troværdigt når betalingen forbliver på siden, selvom der ikke er SSL, eller det er der jo i selve Iframen.
Tror sagtens du kan undvære det "rene" dankort.. Jeg kan ihvertfald fortælle dig en statistik fra den virkelige verden.
Hentede lige en statistik for de sidste 700 transaktioner på min egen shop:
AmericanExpressDK
2
Dankort
37
LIC
1
MastercardDK
99
Visa
1
Visa/dankort
424
Visa/Electron
164
Problemet er bare, at Visa/Dankort = Dankort, og behandles på samme måde som 'rene' Dankort (se reglerne hos PBS). Så hvis du dropper Dankortet, ville du miste 461 transaktioner ud af 700!
Problemet er bare, at Visa/Dankort = Dankort, og behandles på samme måde som 'rene' Dankort (se reglerne hos PBS). Så hvis du dropper Dankortet, ville du miste 461 transaktioner ud af 700!
Hvis man ikke kan tage rene dankort, så bliver visa/dankort betragtet som et visa kort.
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....