Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af program - SimpeltRegnskab.dk eller Saldi.dk?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Heysan,

Jeg skal have oprettet en enkeltmandsvirksomhed på fritidsbasis. Det er primært en webshop, og der vil (stort set) ikke være varelager, da jeg først bestiller fra forhandleren, når kunden har lagt ordre i shoppen. En gang imellem kunne der måske godt blive købt et lille lager af et produkt, hvis det var billigere at købe det i en vis mængde fra forhandleren.

Derudover vil jeg et par enkelte gange om året skulle fakturere IT-konsulent ydelser.

Mit spørgsmål går på valg af regnskabsprogram. Jeg har kigget på Simpeltregnskab.dk og Saldi.dk - det skal bemærkes, at jeg er totalt novise på alt mht. regnskab, moms etc.  

Rent funktionalitetsmæssigt kan jeg rigtig godt lide Simpelt Regnskab - da det ser ekstremt nemt ud. Er der nogen der ved, om det dækker de features og funktioner som man har brug for til et lille firma af ovenstående type.

Det der gør mig i tvivl mht. Simpelt Regnskab er, at jeg i stort set alle andre programmer kan gå ind og se en masse bagvedliggende features - som f.eks. kontoplan, afstemningskonti mv. Dette kan jeg tilsyneladende ikke i Simpelt Regnskab - men er det nødvendigt?

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 15:46

Hej Allan

Det er vel et spørgsmål om 2 ting. Hvilke funktionaliteter du har brug for, og hvilken brugerflade du synes bedst om. Men hvorfor nøjes med at kigge på de to, omend gode bud, der er jo også andre gode regnskabsprogrammer derude ;)

God weekend!

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 18:29

Thomas Sindberg:

Hej Allan

Det er vel et spørgsmål om 2 ting. Hvilke funktionaliteter du har brug for, og hvilken brugerflade du synes bedst om. Men hvorfor nøjes med at kigge på de to, omend gode bud, der er jo også andre gode regnskabsprogrammer derude ;)

God weekend!

Den er jeg helt med på - men det var det jeg håbede nogen kunne forklare - altså hvilke funktionaliteter jeg har brug for.

Jeg får jo primært kun brug for at kontere varekøb, varesalg, moms og timer. Jeg er klar over, at der findes andre, men de 2 nævnte systemer ser af en eller anden årsag mest tiltalende ud - og ser ud til at være de nemmeste at gå til.

Tilmeldt 16. Jan 06
Skrevet kl. 18:32

Så burde e-moms også kunne gøre det for dig nemt og billigt :)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 19:25

Og hvad er det helt præcist jeg kan med e-moms? Grunden til, at jeg ikke har tænkt det som en valgmulighed er, at der ikke er skærmbilleder eller noget på jeres site.

Derudover er det jo ikke kun moms, jeg har brug for at beregne. Kan programmet også hjælpe med årsregnskab?

Hvis du skal sælge mig idéen, må du fortælle mig, hvorfor det er dobbelt så meget værd om måneden som de 2 førnævnte. Wink

Tilmeldt 16. Jan 06
Skrevet kl. 19:36

Der er da masser af skærmbilleder :) http://www.e-moms.dk/regnskabsprogram.aspx

e-moms er et fuldbyrdet regnskabsprogram, som er under konstant udvikling.

Forskellen fra flere andre regnskabsprogrammer er at e-moms' fokus ligger på brugervenlighed og design, hvorfor du vil kunne minimere den tid du bruger på regnskabet, af den simple årsag at det er nemmere og hurtigere. Desuden er learning curve for e-moms nok en af de laveste for danske regnskabsprogrammer.

Men jeg vil igen råde dig til at prøve forskellige og se hvilke du synes passer bedst til dig.

Du kan logge ind med et demo login, hvis du ikke gider lave en konto: https://secure.e-moms.dk/Login.aspx

Brugernavn: demo@e-moms.dk
Password: demoen

Nu er det weekend! :)

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 20:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Allan.

Hvis du er indstillet på at lære at bogføre efter principperne i det dobbelte bogholderi så vil jeg anbefale saldi.

Mig bekendt har simpeltregnskab, internet-moms og diverse andre programmer fjernet balancedelen.

I så fald vil jeg ikke mene de er et værdigt alternativ til et "rigtigt økonomisystem", men nærmere et udvidet regneark, funktionalitetsmæssigt.

Problemet ved at fjerne balancen i dit regnskab er at afstemning af driftsregnskabet besværliggøres i rimelig høj grad.

Hvis du absolut skal lave dit regnskab selv, så er det min klare anbefaling at du kaster dig over saldi eller lign., og forsøger at sætte dig ind i tingene fra starten. Når du så når så langt med din virksomhed at diverse regnskabsoplysninger på side 4 af din udvidede selvangivelse bliver obligatoriske, står du ikke med håret i postkassen fordi du ikke aner hvad din egenkapital, balancesum m.v. er.

Måske kunne det rent faktisk være en god ide at få det lavet ude i byen. For det lyder som noget du kan komme til at bruge meget tid på, det regnskab - og hvad er den tid værd i kroner og ører for dig? Garanteret mere end det vil koste få at lavet dit lillebitte regnskab ude i byen.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 20:39

@Thomas

Ok - tak for det. Det vil jeg prøve at kigge på.

@Jørgen

Det var lige præcis det med dobbelte regnskab jeg tænkte på. Jeg læste om det på SKAT, men kunne ikke få det til at passe med, at Simpelt Regnskab bogførte på denne måde.

Jeg har selvfølgelig også tænkt tanken med at få det lavet ude i byen - men jeg skal jo alligevel have et system til at registrere mine saldi - og så tænkte jeg, at hvis jeg kunne finde et simpelt program, ville jeg ikke have noget imod at gøre forarbejdet selv og kontere de par poster jeg har hver måned, og så evt. få det kigget igennem ude i byen, inden det skal afleveres til SKAT.

Eller skal man bare lave "sko-æske finten" - altså der, hvor man smider samtlige bilag i en æske - og så afleverer den til revisoren en gang om året!? Big Smile

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 02:37

Thomas Sindberg:

Så burde e-moms også kunne gøre det for dig nemt og billigt :)

Hej Thomas - jeg får en "Service Unavailable", når jeg besøger din side.

On topic: I øvrigt ville det være smart, at hvis du vil bruge det til en webshop, at sikre dig at dit økonomisystem kan samarbejde med dette automatisk. Det ser ikke ud til at Simpelt Regnskab kan det. Her kan e-conomic nævnes som et alternativ.

Tilmeldt 16. Jan 06
Skrevet kl. 04:42

Hej Martin,

Jeg tror wannafind har nogle server problemer.

Det burde være oppe igen, asap.

mvh
Thomas

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)