Heysan, Jeg skal have oprettet en enkeltmandsvirksomhed på fritidsbasis. Det er primært en webshop, og der vil (stort set) ikke være varelager, da jeg først bestiller fra forhandleren, når kunden har lagt ordre i shoppen. En gang imellem kunne der måske godt blive købt et lille lager af et produkt, hvis det var billigere at købe det i en vis mængde fra forhandleren. Derudover vil jeg et par enkelte gange om året skulle fakturere IT-konsulent ydelser. Mit spørgsmål går på valg af regnskabsprogram. Jeg har kigget på Simpeltregnskab.dk og Saldi.dk - det skal bemærkes, at jeg er totalt novise på alt mht. regnskab, moms etc. Rent funktionalitetsmæssigt kan jeg rigtig godt lide Simpelt Regnskab - da det ser ekstremt nemt ud. Er der nogen der ved, om det dækker de features og funktioner som man har brug for til et lille firma af ovenstående type. Det der gør mig i tvivl mht. Simpelt Regnskab er, at jeg i stort set alle andre programmer kan gå ind og se en masse bagvedliggende features - som f.eks. kontoplan, afstemningskonti mv. Dette kan jeg tilsyneladende ikke i Simpelt Regnskab - men er det nødvendigt?
|
Hej Allan
Det er vel et spørgsmål om 2 ting. Hvilke funktionaliteter du har brug for, og hvilken brugerflade du synes bedst om. Men hvorfor nøjes med at kigge på de to, omend gode bud, der er jo også andre gode regnskabsprogrammer derude ;)
God weekend!