Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Caching af titles på Google

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 27. Aug 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har et website, som bliver cachet af Google på en måde som undrer mig, og jeg håber I kan hjælpe mig.

Mit website har ikke unikke titles. Men Google cacher alligevel overskrifterne som var der titles på. Jeg kan se at sidste cache af websitet var på et tidspunkt, da der IKKE var titles på. Websitet har tidligere været online med statiske, dummy sider som har haft titles på. Kan Google have cachet sitet dengang og nu bare opdaterer caching datoen?

For mig giver det her nemlig ingen mening, men det kan være, at I kan hjælpe mig med at få brikkerne på plads?

Mvh Jonas

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 15:45

Hey

Start med at skrive hvilken hjemmeside det drejer sig om, ellers vil det være svært at komme med det korrekte svar.

Men umidelbart, så opdaterer Google ikke kun datoen ved cachen, den viser også siden som den så ud da den blev cachet.

har du prøvet at skrive site:domænenavn.dk i søgefeltet på Google? eller laver du en søgning på Google efter din ydelse/produkt?

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Tilmeldt 27. Aug 10
Skrevet kl. 15:58

Hej Kim,

Jeg kan ikke skrive navnet på siden her. Det er netop ved at skrive site:sitenavn.com at jeg får en liste med sider, der har unikke titler. Problemet er som sagt, at der ikke er unikke titler på siden på det tidspunkt hvor sidste cache er sket.

Det er det, jeg ikke forstår for i mine øjne opdaterer Google jo alt på siden ved cachingtidspunktet.

Det kunne godt være, at det var en situation, som andre også har haft på et tidspunkt...?

Mvh Jonas

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 16:03

så skriv en PB til mig, hvis ikke du kan skrive det her på siden.

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 17:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

hey igen, og tak for PB.

For lige at gøre så folk som måske har det samme spørgsmål, også får et svar. Så vil jeg da lige skrive et svar her.

Det er jo sådan at hvis ikke man skriver unikke titles og descriptions er det faktisk bedre slet ikke at skrive noget. Grunden er at hvis man fx havde lavet unikke titles, ville Google så vidt det er muligt tage den title og putte ind som overskriften, det samme med description.

Dog sker der det at i nogle tilfælde hvis man skriver korte titles, fx som i dit tilfælde hvor det bare er domænenavnet der er på alle sider, der kan Google gå ind og ændre på dette så de bliver lidt mere udførlige, og lidt mere korrekte i forhold til det indhold Google fortolker på siden og i forhold til den title som hjemmesiden selv har skrevet.

Så siger i sikkert, jamen så skal man da ikke bekymre sig om de titles og descriptions, for Google gør det jo for mig.. 

Nej egentlig ikke, for Google gør det ikke hver gang, og de gør det bestemt heller ikke korrekt i forhold til den mening eller det budskab som man ville ud med.

Så man kan alt i alt sige at det ikke kan betale sig ikke at have titles og descriptions, og ej heller det ikke at have unikke titles og descriptions. Man skal helst ikke lade Google bestemme noget, da de alt for tit gør det forkert.

Så mit svar er at Google har haft en finger med i spillet her. og har puttet mere tekst i dine titles. og det er derfor de ser ud som de gør.

Så det er mit svar på dit spørgsmål :)

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 17:16

Godt og forståeligt formuleret svar Kim. Fedt at du tager dig tid til også lige at forklare det for folk her åbent i debatten, på trods af problemet er afhjulpet en PB Yes

Der er ikke noget som når man google en forum tråd med et problem og der efter spørgsmålet bare står: "bare glemt det, jeg har fundet ud af det".  Det er virkelig irriterende, så thumbs up for at du skriver det offentligt her til dem der nu måtte komme ind.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 17:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lars Meyer:

Godt og forståeligt formuleret svar Kim. Fedt at du tager dig tid til også lige at forklare det for folk her åbent i debatten, på trods af problemet er afhjulpet en PB Yes

Der er ikke noget som når man google en forum tråd med et problem og der efter spørgsmålet bare står: "bare glemt det, jeg har fundet ud af det".  Det er virkelig irriterende, så thumbs up for at du skriver det offentligt her til dem der nu måtte komme ind.

Ja jeg hader det selv hvis ikke der er noget svar i tråden, bare fordi den er taget over mail eller andet i den dur. Det er jo ikke det der efter mit hoved er meningen med et forum.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 14:59

en lille opfølgning, Har du fået svar på dit spørgsmål?

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Tilmeldt 15. Nov 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:01

v

Tilmeldt 27. Aug 10
Skrevet kl. 15:02