Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Wordpress-adresser med ÆØÅ?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Roder en del med Wordpress, men har undret mig over én ting, som jeg ikke helt kan få til at fungere på min blog www.a-helbo.dk.

Hvis man går ind på nogle af mine indlæg, hvor overskriften indeholder ÆØÅ, så vises det ikke i adresselinien. Hvis man fx besøger indlægget med overskriften: Sådan bliver din webshop en succes, så mangler Å'et i adresselinien.

Jeg tænker bare på, om dette har nogen indflydelse på SEO, eller om man kan lade det være som det er, men ville jo gerne have det til at stå rigtigt.

På forhånd tak for hjælpen alle sammen.

// Anders Helbo

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Fra København
Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 893
Skrevet kl. 10:41

Hvis du gerne vil have god SEO, skal der netop ikke væe ÆØÅ i dine adresser. ;-)

Ejer af Hyldeborg Media | Co-founder af Plantepakken | Head of Marketing hos LegalHero

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 19:13

Okay. Takker

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:24

Du skal altid selv angive din URL (post slug) i WP når du blogger på dansk. Deres omskrivning fungerer ikke (og iøvrigt lidt forskelligt efter platform).

Brug fonetisk omskrivning af de danske tegn i URL'er (æ=ae, å=aa, ø=oe)

Fra København
Tilmeldt 11. Sep 09
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 19:27

Det er rigtig hvad Mikkel skriver. Du kan bruge pluginet "slugger", så omskriver wordpress selv url'erne. Hent det hos Claus Heinrich 

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 19:45

Transliterado :) Det løser det heeeele automatisk :)

Du skal bare ind i pluginnet og sige du gerne vil have at Danske tegn skal ændres to aa ae oe :)

Enjoy!

Fra København
Tilmeldt 20. Sep 05
Indlæg ialt: 129
Fra  OrdPress.dk Skrevet kl. 21:08
Slugger er et fint plugin. Man skal bare være opmærksom på, at hvis man har en eksisterende blog og installerere plugin'et, så ændrer pluginet også URL'er på på ens gamle poster, hvis disse indeholder danske bogstaver. Det resulterede i, at Google linkede til en del forkerte URL'er, indtil jeg deaktiverede plugin'et igen. Nu retter jeg manuelt bogstaverne til aa, ae og oe.

Mit website om wordpress: https://ordpress.dk

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)