Roder en del med Wordpress, men har undret mig over én ting, som jeg ikke helt kan få til at fungere på min blog www.a-helbo.dk.
Hvis man går ind på nogle af mine indlæg, hvor overskriften indeholder ÆØÅ, så vises det ikke i adresselinien. Hvis man fx besøger indlægget med overskriften: Sådan bliver din webshop en succes, så mangler Å'et i adresselinien.
Jeg tænker bare på, om dette har nogen indflydelse på SEO, eller om man kan lade det være som det er, men ville jo gerne have det til at stå rigtigt.
Du skal altid selv angive din URL (post slug) i WP når du blogger på dansk. Deres omskrivning fungerer ikke (og iøvrigt lidt forskelligt efter platform).
Brug fonetisk omskrivning af de danske tegn i URL'er (æ=ae, å=aa, ø=oe)
Slugger er et fint plugin. Man skal bare være opmærksom på, at hvis man har en eksisterende blog og installerere plugin'et, så ændrer pluginet også URL'er på på ens gamle poster, hvis disse indeholder danske bogstaver. Det resulterede i, at Google linkede til en del forkerte URL'er, indtil jeg deaktiverede plugin'et igen. Nu retter jeg manuelt bogstaverne til aa, ae og oe.