Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ingen description på google resultat

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 11. Dec 06
Indlæg ialt: 506
Fra  Duftladen - Vi er billig med parfume Duftladen.dk Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Er der nogen der kan gennemskue hvorfor min description ikke fremgår af google søgeresultat - Det er hjemmesiden Brygladen.com - Hvis i google ølbrygning så ligger den som nummer 8 på side 1.

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 09:57

Hej Klaus,

Det ligner unægteligt det samme resultat, som jeg har på en af mine sider, der har noindex 'sat til'. 

Jeg er ikke SEO-ekspert, så vi må nok vente på nogle af de andre, men prøv at tjekke din robots.txt i mellemtiden. Det kan meget vel være der fejlen ligger.

Mvh.
Andreas.. 

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Tilmeldt 20. Aug 10
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 10:12

Klaus Egebjerg:

Hejsa,

Er der nogen der kan gennemskue hvorfor min description ikke fremgår af google søgeresultat - Det er hjemmesiden Brygladen.com - Hvis i google ølbrygning så ligger den som nummer 8 på side 1.

Jeg tror egentlig at jeg har to gode nyheder til dig:

1. Du ligger nummer 1 på Google når man søger på "ølbrygning"
  2. Din "description bliver rigtigt vist: "Hos Brygladen finder du alt til folk der selv brygger øl"

...og tak for linket ...ser godt ud :-)

:-) Andy

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 10:14

Så vidt jeg lige kan se, så har det ikke noget med noindex at gøre.

Det ligner mest af alt, at siden endnu ikke er blevet crawlet, men at der er blevet indekseret links til siden. Det kan godt ske at Google indeksere linket til siden, og efter lidt tid indekserer selve siden. det ses ret tit alligevel.

Det ser ej heller ud til at du har en robots.txt som blokerer for at crawle siden.

Det jeg samtidig kan se i koden, og som muligvis godt kan skabe nogle problemer er at der står enormt meget javascript, og der bliver hentet en del js og css filer(25 stk). Optimering af dette ville samtidig også gøre noget for sidens hastighed. Jeg sidder på en 50Mbit forbindelse, og en optimeret internet explorer så jeg henter mere af gangen end de fleste. Men alligevel tog det en del sekunder at hente sidens indhold. Google ser jo også på siden hastighed når de skal vurderer en hjemmeside.

Det var lige hvad jeg hurtigt kunne se ud fra siden

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Tilmeldt 11. Dec 06
Fra  Duftladen - Vi er billig med parfume Duftladen.dk Skrevet kl. 10:14

Hej Andy,

Jeg ved godt at jeg ligger nummer 1 på Google på ølbrygning, men det er med hjemmesiden Brygladen.dk - Mit problem er Brygladen.com, det ligger længere nede

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 10:18

Andy Max Jensen:

Jeg tror egentlig at jeg har to gode nyheder til dig:

1. Du ligger nummer 1 på Google når man søger på "ølbrygning"
  2. Din "description bliver rigtigt vist: "Hos Brygladen finder du alt til folk der selv brygger øl"

...og tak for linket ...ser godt ud :-)

det er brygladen.com og ikke dk der er tale om.

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Tilmeldt 11. Dec 06
Fra  Duftladen - Vi er billig med parfume Duftladen.dk Skrevet kl. 10:24

KTJ-Media.dk:

Så vidt jeg lige kan se, så har det ikke noget med noindex at gøre.

Det ligner mest af alt, at siden endnu ikke er blevet crawlet, men at der er blevet indekseret links til siden. Det kan godt ske at Google indeksere linket til siden, og efter lidt tid indekserer selve siden. det ses ret tit alligevel.

Det ser ej heller ud til at du har en robots.txt som blokerer for at crawle siden.

Det jeg samtidig kan se i koden, og som muligvis godt kan skabe nogle problemer er at der står enormt meget javascript, og der bliver hentet en del js og css filer(25 stk). Optimering af dette ville samtidig også gøre noget for sidens hastighed. Jeg sidder på en 50Mbit forbindelse, og en optimeret internet explorer så jeg henter mere af gangen end de fleste. Men alligevel tog det en del sekunder at hente sidens indhold. Google ser jo også på siden hastighed når de skal vurderer en hjemmeside.

Det var lige hvad jeg hurtigt kunne se ud fra siden

MVH Kim

Det var også min tanke at siden bare ikke være rigtig indekseret endnu, men det der er list mærkeligt er, at på min tyskeshop brewland.eu der er det samme problem med at description ikke kommer med

Nu er programmering desværre ikke min stærke side :-) Er den meget java-script noget der ligger som standard i Magento eller skal lige få min programmør til at rydde op.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 10:43

Klaus Egebjerg:

Det var også min tanke at siden bare ikke være rigtig indekseret endnu, men det der er list mærkeligt er, at på min tyskeshop brewland.eu der er det samme problem med at description ikke kommer med

Nu er programmering desværre ikke min stærke side :-) Er den meget java-script noget der ligger som standard i Magento eller skal lige få min programmør til at rydde op.

Hey

Jeg er ikke Magento ekspert, så jeg kan ikke svare på om det er noget der er som standard eller om det evt er moduler. Noget af det har med dine billeders måde at blive vist på, fx det at man zoomer ind sådan lup agtig på billederne. andet har med det at der bliver lagt ting i kurven. Sikkert for at gøre det mere brugervenligt og hurtigt for brugeren når de først er kommet ind på siden. Fx den effekt at man kan se varen kommer i kurven når man trykker køb, det er også javascript der gør det.

Men man skulle dog tro at et så kendt og stort opensource system skulle have en eller anden for for performance knap man lige kan hakke af eller noget for at skabe en bedre performance. for som det er lige nu så skal brugeren hente en del design og javascriptfiler ud over at de også skal hente side og de billeder som er på siden. Så alt i alt bliver det jo til rigtig mange filer hvor i hvert fald, 23 kan skæres fra. Husk på at brugerens browser kan kun hente et bestemt antal filer af gangen, og hver gang der skal hentes en ny fil skal brugerens browser lige have kontakt til serveren igen. og det kan den ikke gøre før de første filer er hentet osv osv. så det tager sin tid.

Til sammenligning bliver der i mine løsninger kun hentet 1 CSS  og 1 JS fil og samtidig bliver de komprimeret så de kun fylder 1/3, og dermed skal brugeren jo også bruge kortere tid på at hente filen.

Du kan eventuelt læse mere om det at gøre sin hjemmeside hurtigere, så du ved hvad det går ud på.

Men stadig så vidt jeg kan se sådan hurtigt, så skulle der ikke være noget som blokerer for crawling eller indeksering. Dine headers er ok, der er ikke noget noindex på siden, og robots.txt findes ikke. så de kriterier er i hvertfald opfyldt. Dog kunne det være at du skulle indsætte en robots.txt som fortæller at robotterne godt må crawle din side. 

Jeg kan selvfølgelig ikke uden en dybdegående undersøgelse sige om der skulle ligge noget andet i koden som vaneskeliggører det for søgemaskinerne. Men som udgangspunkt skulle det være fint. prøv eventuelt at være lidt mere aktiv her på amino, så skal det nok komme, kan se du har link i dine indlæg.

MVH Kim 

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Tilmeldt 11. Dec 06
Fra  Duftladen - Vi er billig med parfume Duftladen.dk Skrevet kl. 11:14

jeg prøver lige at hører min programmør om han ikke kan rydde lidt op, og så ikke andet på grund af hastigheden.

Hvis der skulle være andre der har forslag til andre ting der kunne være galt, så modtages de gerne :-)
Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 11:18

Ja hastigheden på hjemmesiden kunne ikke være mere vigtig, både for dine brugere, men også for din ranking på Google.

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)