Betyder det så ikke også potentielt set netop at Chrome er fremtidssikret til bedre ydelse/hastighed da hardware stiger så voldsomt i performance, når det nu benytter multi-processes ? Er jeg helt gal på den hvis jeg sammenligner det med fx quadcore CPU og software/spils anvendelse af disse kontra enkeltkerne CPU?
|
Cre8ive:Betyder det så ikke også potentielt set netop at Chrome er fremtidssikret til bedre ydelse/hastighed da hardware stiger så voldsomt i performance, når det nu benytter multi-processes ?
Er jeg helt gal på den hvis jeg sammenligner det med fx quadcore CPU og software/spils anvendelse af disse kontra enkeltkerne CPU?
De anvender netop multi-processes for at få en bedre performance, så JO. Det er langt nemmere for et OS at fordele ressourceforbruget (fx ud på flere kerner), når applikationen har delt det ud på multiple processes. Ligeledes har det i windows den fordel (særligt for dem som kører en skidt installation eller en gammel xp eller andet), at hvis noget går ned/crasher, så er det kun den éne tab der behøver at dø. (så er det så spørgsmålet om man er så heldig, men principielt).
Alt andet lige, er der primært fordele i at gøre det på denne måde, ihvertfald langt flere end der er ulemper.
Jeg mindes nu også at have hørt snakken i krogene om at Firefox kunne finde på at at lave deres multi-process også, men om det blot er rygter ved jeg ikke. Måske er det allerede med i 4'eren ?