Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket CMS system til Business site ?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 25. Aug 10
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har taget imod udfordringen for at designe et nyt website baseret på et CMS system til fars firma. Jeg er dog i tvivl om hvilket system jeg skal vælge dertil. Jeg har kigget på Joomla, Typo3 og Wordpress.
Joomla er nemt, men har opbygning som en blog ligsom wordpress også er.
Typo3 kan jeg af en eller anden grund ikke installere, og har derfor ikke mulighed for at se opbygningen. Jeg har erfaring inden for PHP, HTML og CSS og derfor fortrækker jeg at CMS systemet er opbygget heri.

Siden skal være helt klassisk med forside og undersider, men have muligheden for udbygning i fremtiden.

Så hvilke vil i anbefale? 

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 22:33

Det kommer klart an på hvad for et site det skal være.

Skal det være et website til den lille tømmer nede på hjørnet som bare skal have et par undersider med priser og billeder af tidligere projekter så syntes jeg at Wordpress er ganske godt.

Skal det være et mellem størelse site, med en del under sider, så er Joomla nok at foretrække.

Og skal det være det helt store nyheds/diverse andet indhold, med rigtig mange forskellige personer til at lægge indhold ud og styre indholdet så er det nok drupal.

Så for at komme med et godt svar ville det nok være godt med lidt mere info omkring sitet.

Dog vil jeg mene at Joomla stort set altid kan klare opgaven. og jeg syntes bestemt ikke Joomla minder om et Blog site, tvært i mod. Men det er der sikkert nogle som er uenige med mig i.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 00:01

Hej,

Jeg vil gerne opfordre dig til at give Sitemagic CMS en chance. Hvis du kan kode lidt selv, så kan du nemt lave egne design-skabeloner og moduler. Men læs meget mere på Sitemagic.dk :)

Fra Nyborg
Tilmeldt 19. Feb 10
Indlæg ialt: 50
Fra  Munk Software Skrevet kl. 00:12

Jeg synes at Drupal er godt uanset :) - Det kan 100% klare opgaven.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 00:32

Hey, ja de fleste open source løsninger kan da bruges til det formål du beskriver. Men jeg vil da lige gøre opmærksom på at hvis det er en noget højere kvalitet og ikke mindst et CMs med høj fokus på SEO, så tag da lige et kig på mit CMS system, det er godt nok ikke open source, hvis det da er det du ønsker.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Tilmeldt 25. Aug 10
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 01:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Folk der anbefaler deres egen CMS system har ingen interesse. Jeg finder ikke sådan en anbefaling troværdig beklager.

Drupal. Det vil jeg da lige kigge på. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:56

Wordpress. Det kan mere end man lige går og tror + der er SINDSYGT mange plugins, der gør dit arbejde nemmere.

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 01:57

Typo3 er ikke et begynder CMS.

Du synes Joomla er nemt, men hvad synes din far?

Wordpress må siges at være et meget gennemarbejdet og robust produkt.

Du skal ikke afskrive folks produkter, fordi de laver lidt reklame - det kan være de også vil hjælpe, når det er nødvendigt.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 07:54

Joachim Tranberg:
Folk der anbefaler deres egen CMS system har ingen interesse. Jeg finder ikke sådan en anbefaling troværdig beklager.
Du burde alligevel nok tage et kig på min CMS løsning. også selvom du ikke finder det troværdigt at jeg anbefaler mit eget CMS. Men det kommer selvfølgelig an på hvad du fokuserer på ud over det du allerede har skrevet. skal siden have det bedste udgangspunkt for en god placering på Google, ja så er min CMS løsning et meget godt bud, har mange års erfaring med CMS og SEO, hvilket giver en rigtig god kombi når vi snakker hjemmesidens SEO muligheder samt SEOvenlighed.

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 07:58

Jeg vil klart anbefale Joomla til dit formål. Det er et meget gennemprøvet og brugt system, med rigtig mange dygtige mennesker omkring det til at hjælpe, både gratis med hjælp via diverse fora, og til overkommelige priser for udvikling af ekstra funktionalitet. 1.5 er allerede nået et meget langt stykke, og når 1.6 forhåbentlig snart bliver klar, er Joomla et system der kan rigtig rigtig mange ting, og ikke mindst let kan udvides.

Drupal og Typo3 er også rigtig gode systemer. Jeg har også hørt meget godt om Umbraco (selvom jeg aldrig rigtig selv har fået prøvet det rigtig grundigt af). Alt andet end lige foretrækker jeg Joomla - specielt til det formål du beskriver. Drupal er en meget stærk platform, men i mange tilfælde lidt "over-kill".

WordPress er også et fantastisk system, ingen tvivl om det. Jeg synes bare folk har lidt tendens til at glemme at det oprindeligt er en blogging-platform, og prøver at gøre det til alt muligt andet. Bevares, systemet kan sagtens klare det, og jeg har set super fine ting bygget op omkring WordPress, men for mig at se er det bare forkert at begynde at bygge ud på noget, hvor fundamentet ikke matcher ordentligt. Det kunne netop vise sig at give bagslag når man en dag vil til at bygge mere på...

Ift. udvikling i hvilket som helst af systemerne, skal du have rigtig god fornøjelse. Det er sjove værktøjer at arbejde med, og man får så meget forærende at det næsten gør ondt. Når det er sagt er der et stykke vej fra at kunne PHP til at forstå strukturen og de indbyggede funktioner i f.eks. Joomla. En mulighed er at få et kursus, som ruster dig til arbejdet, en anden at selvstudere med et par gode bøger, og en tredje er at få udviklet "basen" for systemet eksternt. Når alt kommer til alt er sidstnævnte nok billigst, hvis du sætter din egentimeløn blot til mindsteløn, men det er på den anden side både sjovt og lærerigt at rode med det selv.

Du er velkommen til at give mig et kald hvis du skulle få brug for lidt assistance. Vi har efterhånden lavet mange Joomla løsninger, fra det helt simple til det mere komplekse. Du kan fange mig på mv@mediatown.dk eller 28192966.

Hav en rigtig dejlig dag.

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)