Jeg har taget imod udfordringen for at designe et nyt website baseret på et CMS system til fars firma. Jeg er dog i tvivl om hvilket system jeg skal vælge dertil. Jeg har kigget på Joomla, Typo3 og Wordpress. Siden skal være helt klassisk med forside og undersider, men have muligheden for udbygning i fremtiden.
|
Det kommer klart an på hvad for et site det skal være.
Skal det være et website til den lille tømmer nede på hjørnet som bare skal have et par undersider med priser og billeder af tidligere projekter så syntes jeg at Wordpress er ganske godt.
Skal det være et mellem størelse site, med en del under sider, så er Joomla nok at foretrække.
Og skal det være det helt store nyheds/diverse andet indhold, med rigtig mange forskellige personer til at lægge indhold ud og styre indholdet så er det nok drupal.
Så for at komme med et godt svar ville det nok være godt med lidt mere info omkring sitet.
Dog vil jeg mene at Joomla stort set altid kan klare opgaven. og jeg syntes bestemt ikke Joomla minder om et Blog site, tvært i mod. Men det er der sikkert nogle som er uenige med mig i.